vierailija
Olin juuri tullut kotiin Viron matkalta. 4 päivää Saarenmaalla. Naapuri tuli terassin ovesta sisään. Ootko kuullut. Isännöitsiä on kavaltanut yhtiön rahat. Sitä ei oo näkynyt toimistolla kuukauteen. Lähti 2 viikon lomalle kuukausi sitten ja on häipynyt jonnekin. Sen muija on soittanut kaikille ja kysy siitä. Voi että vastasin. Muistin sen muijan ylä asteelta. Kiero työttö oli kusetti kaikkia. Kerran joku jätkä löi siltä tajun koulun discosta oli 2 viikkoa kunnolla. Ja jatkoi taas. Sen perhe muutti pois mutta se muutti takaisin lukion jälkeen. En pitänyt yhteyttä. Tiesin että ei se mulle soita. Koska tiesin sen ketkuksi. Onko poliisi tietoinen asiasta kysyin. On se olla tehty rikosilmoitus. Uusi isännöitsiä hoitaa asiaa. Palkattiin toi Ristolainen vaikka kaikki siitä ei pidäkään. Ristolainen oli yhtiön asukas saita lakimies joka on tarkka rahoista. Oli olut 3 vuotta sitten viellä isännöitsijä. Mutta yhtiökokous vaihtoisen. Teidän ei olisisi kannattanut vaihtaa Ristolaista pois silloin sanoin. Ei niin. Naapuri kirosi. Meillä on palaveri tänään viellä Ristolaisen luona tuu sinne tunnin päästä. Kävin suihkussa ja kävelin Ristolaisen terassille se oli vastapäätä minua. Taloyhtiön porukkaa olohuone täynnä. Kuuntelin hetken ja lähdin kotiin. Naapurin vaimo oli terassilla. Istui tuolissa. Mitä siellä puhutaan hän kysyi en tiedä kaikilla oli jotain sanottavaa mutta ei mitään asiaa vastasin. Ei ne pysty mitään tekee. Sen vaimo käy hermoille soittelee mulle koko ajan ja kyselee kaikkea. Sanoo naapurin vaimo. Älä sano sille mitään se oli aika röyhkeä koulussa. Kusetti monia mä veikkaan että se on tässä mukana. Voi perkele mä oon kertonut sille kaikki mitä tiedän sanoi naapurin vaimo. Mutta oo nyt hiljaa. Lyö luuri korvaan äläkä sano vielö että olen kotona saan pari päivää etumatkaa. Kotii tultua soitin veljelleni. Muistatko sä sen Riitan sen mies oli meidän isännöitsiä. Se on hävinnyt ja kavaltanut taloyhtiöiden varoja perkele esti. Joo kyllä mä Riitan muistan se oli koulussa kaikille velkaa. Parikertaa joku löi sitä tajun kankaalle. Meinaatko että se jatkaa samoja hommia viellä. Kyllä. Eikö niiden perheellä ollut mökki Naantalissa sanoi. Ei se oli joku mökki Raisiossa. Pernon telakkaa vastapäätä. Sen joku poltti. Kukaan ei saanut korvausta sen isä ja äiti olivat saman laisia kun se.