Tatuoinnista!

Tahtoisin ottaa tuonne alaselkään tatuoinnin, mutta olen kuullut että jos siellä on tatuointi niin synnytyksessä ei pysty laittaa selkäydinpuudutusta. Onko näin? Eihän sitä koskaan tiedä jos toinen lapsi joskus pärähtää.

kaamea-akka
niinhän sitä kovasti väitetään että jos kuva on juurikin selkärangan kohdalla ei puudutusta vois laittaa, ettei väriainetta pääse selkäytimeen... mutta sitä en tiedä miten faktatietoa tuo on...?

tatska mamma
Meille sano kätilö ku oltiin tutustumassa synnärille et ikinä kukaan ei oo jääny ilman puudutusta tatskan takia! et niillä tohtoreilla on kuulemma keinonsa laittaa se silti. Esim. tatskan kohdalle tehsään pieni viilto (ku eihän se väri loppupelissä oo kovinkaan syvällä) ja sit törkätään se neula siitä, niin eipäs tuukkaan väriä! Ja sillä emännällä kuitenki oli 20-vuotta työkokemusta, et kyl mä ainakin sitä uskoin!

FreaK
Omistan kokoselän tatuoinnin, ihan tuolta alhaalta ylös ja niin vaan meikäläinen makas puudutettuna leikkauspöydällä. Anestesialääkäri pystyy laittamaan puudutuksen myös pikkasen "vinosta" joten lähes aina homma onnistuu. Ja senhän pystyy laittamaan "tatuoinnistakin" jos siinä sattuu olemaan pienikin väritön kohta josta neula ujutetaan. Asiasta kannattaa mainita vaan sairaalaan ajoissa jottei tule yllätyksenä..

muylla on alaselässä tatuointi mutta epiduraali laitettiin mun mielestä ainakin mulle paljon ylemmäs.ja mulle jätettiin tarkotuksella tuohon selkärangan kohdalle tatuointiin "tilaa" että jos siitä nyt on pakko laittaa epiduraali niin sen saa laitettua

Yhteistyössä