Tatuoinnin vaarat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hammarbergin Matti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hammarbergin Matti

Vieras
Tatuointi voi olla myös haitallinen ja vaarallinen. Allergia tatuoinnissa käytettäville väriaineille on mahdollista. Monet tatuoinneissa käytettävät aineet ovat myrkyllisiä sekä joillekin tatuointiaineille voi tulla allergiseksi. Mahdollista on jopa saada joitakin sairauksia tai allergisia oireita tatuoinneista, joista pahin on ihosyöpä riski.

Tekstilähde; Tatuointi tatuoinnit Raamattu merkki koriste

Asiantuntijoiden mukaan bakteerit ja virukset voivat päästä rikkinäisen ihon alle tatuoinnin aikana. Vaikka kaikki välineet olisivat sterilisoituja, niin aina on mahdollisuus, että jotakin kautta bakteerit ja virukset voivat päästä tekemään tuhojaan. Tatuointiin voidaan liittää seuraavanlaisia asioita allergiset reaktiot, erilaiset tulehdussairaudet ja veritauteja.

Tatuoinnin poistaminen voi olla myös ongelmallista. Jotkut sanovat, että nykytekniikalla esim. laserin avulla saadaan poistettua tatuoinnin väriaineet iholta. Toisten mielestä laserin avulla tatuoinnin poistaminen jättää elimistöön tatuoinnin haitallisia väriaineita. On todettu tapauksia, jossa laserpoiston yhteydessä musta väriaine on kulkeutunut imusolmukkeisiin.

Jotkut tatuointiaineet ovat vaarallisia kuten mm. elohopea, barium, kadmium, lyijy, nikkeli, ferrosyanidi, atsovärit ja arseeni (arsenikki). Vaikka tatuoijat väittävät, että he käyttävät vain turvallisia aineita, niin silti tatuointiaineisiin kuuluu erittäin vaarallisia myrkkyjä.

Sivun tektilähde; http://koti.phnet.fi/petripaavola/Raamattujatatuoinnit.html#6

Asiantuntijoiden mukaan bakteerit ja virukset voivat päästä rikkinäisen ihon alle tatuoinnin aikana. Vaikka kaikki välineet olisivat sterilisoituja, niin aina on mahdollisuus, että jotakin kautta bakteerit ja virukset voivat päästä tekemään tuhojaan. Tatuointiin voidaan liittää seuraavanlaisia asioita allergiset reaktiot, erilaiset tulehdussairaudet ja veritauteja.

Mikä tän ketjun pointti on? Eiköhän jokainen tervejärkinen ymmärrä että jos ihoa rikotaan niin voi saada sitä kautta jonkin tlehduksen tms. Sama juttu jos saat haavan jalkaasi, leikkaat veitsellä sormeesi, ym.ym.ym. Ja sulla lähteenä joku raamattusivu, tosi luotettava...

tiistaina kävin ottas ekan tatuointini. ei nää mua ainakaan pelottanut nää sun jutut. En kyllä muista yhtään tutuani, asiakastani tahi ketään muuta joka olis kuollut tai saanut mitään tatuoinneista.

Yhdyn tatuoitsijaan joka blogissaan kommentoi vastaavaa faktaa joka Helsarissa esitettiin.
Itse olen myös tatuoitsija ja olen täysin samaa mieltä blogin pitäjän kanssa. Tutustukaa tarkasi kenelle ja mihin menette tatuointianne ottamaan myös tatuointi alalta löytyy paljon kokemattomia e-baystä koneensa ostaneita wanna-be puoskareita jotka ovat avanneet liikkeensä asiaa sen kummemmmin osaten.

Blogi kirjoitus:

voi vittu tänään oli taas vammanen juttu hesarissa. eipä olekkaan ollut näitä pitkään aikaan mutta vielä ne jaksaa. oli oikein erikoislääkäreitä kommentoimassa ja esittämässä asiantuntemattomuuttaan.

siinä oli kyllä varmasti paljonki totta ja tutkittua faktaa, mutta yleistykset olivat taas aikamoisia. jos jotkut värivalmistajat eivät välitä mistä ne niitä litkujansa kyhää niin näin ei ole kaikkien valmistajien kohdalla.

en voi puhua muiden tatuoijien puolesta mutta itse en käytä myrkyllisiä värejä ja mun käyttämistä väreistä ei löydy näitä metalleja ja myrkkyjä. tarkastin heti noi laboratoriotulokset ja eipä löytynyt saksalaisten eu-tutkimuksissa yhtään niistä koboltista ja muista roinista mitä lääkärien mukaan tietyissä väreissä on. löytyy tutkimustulokset kaikista minun käyttämien värien kaikista ainesosista, jos jotain kiinnostaa.

artikkelissa sanottiin myös joidenkin harmaiden aiheuttavan keuhkosairauksia. tähän on pakko todeta että suurinosa tatuoijista ketkä tekevät mustaharmaakuvia ohentavat harmaansävynsä laittamalla vettä perus mustan sekaan. eli miten mustaan tulee steriilivedellä keuhkosairautta? näin maalaisjärjellä kuulostaa todella kummalliselta, ja jännä juttu jos ei kaikkiin ihmisiin sitten tule sitä vettä juodessaan.toinen harmaan tekotapa on laittaa valkoista mustan kanssa sekaisin. tässäkin valkoinen on se joka tekee siitä erilaista pelkkään mustaan verrattuna ja jos käyttää jonkun paskanvalmistajan värejä niin sillon on kyllä varmaankin mahdollista olla myrkyllistä harmaata, siis jos se valkoinen on sitä paskaa, tai sitten valmiiksi sekoitettu harmaa jossai on mustaa ja valkoista. veden ja mustan sekoitus on se tapa mitä käytetään 99.9%:ssa “mustaharmaa tyylissä”

eli kaikki naiset eivät ole huoria, papit pedofiilejä ja tatuointivärit myrkyllisiä, vaikka jotkut näistä ovatkin. lääkärit tutustukoon faktoihin ennen kuin esiintyvät missään mediassa.

suomessa on totuttu olemaan kyseenalaistamatta mitään mikä päätyy painoon ellei se ole jossai läävä iltapäivälehdissä. jos asialla on vielä oikein erikoislääkäri niin huhhuh.. ei voi todellakaan olla väärässä.

vituttaa taas aika paljon

Yhteistyössä