Tatuoidut! Tuore iho irtosi tatuoinnista :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Juudit"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Juudit"

Vieras
Mulla on ensimmäinen oikeasti iso tatska jalassa, osa menee tuonne nilkan ja jalkapöydän päälle.

Kolmas paranemispäivä menossa ja oon rasvannut ja pessyt ja käyttänyt kelmua, minkä suhteen olin alkuun epäilevä (pienissä kuvissa kelmua käyttänyt ekat 2-6h), mutta varsinkin öisin on ollut toimiva ratkaisu näin ison kanssa.

MUTTA kuva on parantunut tosi hyvin ylhäältä mutta toi nilkan alue on semmoinen mihin varsinkin yön jäljiltä kasaantui kudosnestettä, rasvaa yms ja eilen oli jo 'kulahtaneen'näköinen. Tänään kun pesin aamulla irtosi siitä iso kasa tuoretta, pehmeää ihoa ja nyt on parissa kohtaa verestävän näköistä haavaa ja yhdestä pienestä kohdasta tulee kudosnestettä :/

Alue on kuvan kokoon nähden pieni, eikä se periaatteessa haittaa jos se pitää väritellä uudestaan, mutta miten minimoin tulehtumisen riskin nyt?

Kohta ei ole kipeä, enemmän sattui rasvan levittäminen muualle,mutta nilkka ja jalkapöytä on erityisesti ollut turvoksissa ja punainen, mutta tänään jo vähenemään päin...

Se on SYÖPÄ....Itselläkin iho kesi 2pv kuvan oton jälkeen, mutta ei nuin pahasti. Soita tatuoijalle ja selitä tilanne, mutta käy kuitenkin varalta lääkärissä. Eihän siitä haittaakaan ole:)

Sitä kelmua ei juuri tuon tulehtumisriskin vuoksi tulisi pitää sitä päivää kauemmin, ellei se ole sellaista "palovammaihokelmua", jota voi pitää 2-3 päivää putkeen. Ilma on tärkeää paraneville tatuoinneille :( Mutta mene näyttämään lääkärille ja voithan soittaa tatuoitsijalle ja kertoa ja kysyä, onko muille sattunut tällaista ja miten ne on hoitanut. Ja jos tatuointi pitää korjata, niin meneekö "takuun" piikkiin vai oliko oma moka ja maksaa taas lisää.

Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä;29826522:
Miksi ihmisillä on tapana tuhota ja sairastuttaa tahallaan omaa kehoa ja terveyttä? Tarkoitan tatuointeja ja tupakointia.

Hyvin tehty tatuointi ei kyllä sairastuta tai tuhoa yhtään mitään. :D

Joillain on herkempi iho ja tatuoinnin kunnolla paranemiseen voi mennä hetki, mutta esim minulla on jo seuraavana päivänä punoitus ja turvotus ollut poissa. :) Jossain vaiheessa iho sitten kesii samalla lailla, kuin auringon polttama iho kesisi, mutta se kuuluu asiaan eikä ole mitenkään vaarallista. Ap:llä on vaan mennyt nyt jotain pahasti pieleen. :(

Ap, kuinka paljon pidit sitä kelmua siinä? Sitähän pidetään ihan muutama tunti vain ja isolla tatuoinnilla voi pitää parina ensimmäisenä yönä, mutta silloinkin teipattuna niin, että ilma pääsee jostain vähän kiertämään...

No niin Ap tässä palailee. Jätin tatuoijalle soittopyynnön ja odottelen nyt sitten soittoa.

Itse ihmettelin myös tuota kelmuhommaa, aiempia tauointeja en ole kelmuttanut, mutta ovat olleet paljon pienempiä. Oli kyllä yöllä kätevä, kun ei tarvinnut tatuointia varoa eikä päässyt kuivumaan yms. mutta tosiaan aamulla huomasin että tuonne nilkkaosaan oli kertynyt eniten 'mömmöä' ja sen takia se nyt kärsiikin :/

Iho ei siis ole pahasti rikki, isoin kohta on n.sentin matkalta ja muutamasta kohdasta punaisen täplikkäänä, iho siis repeytyi osittain irti, en tiedä oliko se yön jäljiltä liian pehmeää ja suihku sitten irroitti liikaa (hieman saippualla taputtelin tatuointia, mutta en hangannut). Ei vuoda eikä eritä mitään.

Jalka on tosiaan turvoksissa, mutta ei enää niin pahasti kuin eilen ja kävelykään ei satu enää oikeastaan ollenkaan, vaikka nilkan kohta hieman kiristää.

En usko että tuo on nyt tulehtunut, mutta tiedostan että sen vaara on olemassa joten hoito-ohjeita yritin udella. Olen nyt antanut ilmaa, en aio kelmua nyt laittaa enää ja punaisella bebanthenilla olen rasvannut.

Ja todellakin menen värittämään uudestaan kunhan on parantunut, tämä ei ole tatuoijasta johtuvaa enkä minustakaan täysin, koska parhaani olen hoitaakseni tehnyt, joskus näin vain käy hyvästäkin hoidosta huolimatta :)

Suositteliko tatuotsija itse tuota Bepanthenia? Osa ammattilasista taas kieltää käyttämästä sitä ja suosittelee mielummin Helosania tai mehiläisvahapohjaista tatuointirasvaa.

• Tykkää
Reactions: Puuhippa
[QUOTE="huh huh";29826800]Tatuoinnit naisilla on järkyttävä näky, en ymmärrä miksi iho täytyy pilata.[/QUOTE]

Sehän on vain sinun mielipiteesi. Minun mieheni nauttii taas hyvinkin paljon tatuoidusta naisesta ja just olen menossa ottamaan uutta kuvaa lahjakortilla :) Minusta meikatut ihmiset taas ovat pilalleet naamansa.

ei kuulosta mielestäni ollenkaan niin pahalta kuin mitä nuo ilmeisesti kokemattomat ja viesteistä päätellen tatuointeja vastustavat (voi kun joitain reppanoita jaksaa harmittaa toisten elämä) veikkailevat, en usko että olisi mitenkään tulehtunut, ärtynyt vain, varmasti juuri siitä ettei ole päässyt hengittämään ja iho (nilkan iho on ohuempaa ja herkempää kuin vaikka säären) on hautunut paksussa rasvassa. uskoisin että paranee siitä nyt kun et pidä kelmua. myös helosania kannattaisi varmaan kokeilla, on paljon kevyempää rasvaa kuin bepanthen.

helosanista ja bepanthenista vielä... bepanthenia eivät kaikki suosittele ilmeisesti siksi kun on tosiaan niin hirveän paksua ja tuote on kehitetty parantamaan vammautunut iho nopeasti. Tatuointia rasvataan ahkerasti kuitenkin vain sen takia, ettei siihen tulisi rupea, ja siihen helosan on parempaa, tatuoitu iho kumminkin paranee nopeasti ihan omillaan. on kyllä edelleen ihan tatuoijasta kiinni kumpaa suosittelee.

Itse olen hoitanut tuoreet tatuoinnit niin, että ekat pari, kolme yötä kuva on ollut reilusti rasvailtuna kelmussa, muuten on saanut olla ilman suojausta ja kevyt rasvaus Helosanilla useamman kerran päivässä, suihkutus (haalea vesi, ei täydellä paineella eikä suoraan kuvaan) ja saippuapesu (LV:n nestesaippua) aamuin illoin. Hyvin ovat aina parantuneet.

Uusimmat

Yhteistyössä