Täti, setä, nainen, mies.. Millä nimitätte tuntemattomia?

ImpiEllenAnna

Aktiivinen jäsen
21.04.2004
8 208
0
36
Lapset kun aina tekevät huomioita ympärillä olevista ihmisistä, niin millä te nimitätte näitä? Tyyliin: "Tuolla tädillä on söpö koira." vai "Tuolla naisella on söpö koira."

Mä en itse tykkää tuosta täti-setä-nimityksestä, mutta en oikein osaa käyttää nainen-mies-sanojakaan..

Onpas söpö koira.. Jätetään se henkilönimi pois kun inhoan tädittelyä mutta herroittelu/rouvittelu ei sovi suuhun.
Oon ennenkin tän kertonut mutta paras on ollu yks pikkupoika joka kutsui vieraita naisia pirkoiksi.
Mistä se oli tullut, en tiedä mutta pirkkoja ne oli.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Onpas söpö koira.. Jätetään se henkilönimi pois kun inhoan tädittelyä mutta herroittelu/rouvittelu ei sovi suuhun.
Oon ennenkin tän kertonut mutta paras on ollu yks pikkupoika joka kutsui vieraita naisia pirkoiksi.
Mistä se oli tullut, en tiedä mutta pirkkoja ne oli.. :D

Jätän itekin mahdollisuuksien mukaan aina pois sen tädin/sedän, mutta jossain sitä tarvitaan välttämättä.. mitäs sitten? toi pirkko on hauska :D

täti tai setä meillä kyllä on. Tytöt on tyttöjä ja pojat on kuulemma vaan lapsia! Ja naapurustossa on edes rouva jota meidän neiti on päättänyt kutsua ämmäksi...

Yhteistyössä