Tätä olen aina halunnut kysyä ja nyt kysyn (lasten nauraminen ja vähän aikuistenkin)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "myy"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"myy"

Vieras
Olen kova lukemaan lehtiä ja mitä tahansa. Niin on jäänyt mieleen, että lapsi nauraa muka keskimäärin ihan sairaan monta kertaa päivässä, ja aikuisenkin pitäisi nauraa tosi usein. (sori en muista lukuja, mutta ne olivat isoja, muistaakseni satoja kertoja muka, tai jotain vastaavaa, iso luku joka tapauksessa)

Mutta kun itse katselen näitä lähiympäristön lapsia, vähän omianikin, niin enpä kovin usein naurua kuule. Yleensä se on sitä määräämistä ja suu tiukkana ollaan ainakin tuolla ulkona leikeissä.

Voiko täällä minun alueella lapset huonommin kuin keskijmäärin vai nauraako ne salaa yöllä vai aina sisällä koko ajan nauraa kihertävät? ja en muista kovin usein kuulleeni kenenkään aikuisenkaan nauravan, paitsi jos haluaa osoittaa että nauraa toiselle, kun tämä on niin tyhmä, eli ihan ilkeyttään.

Meillä lapset on kyllä yhtä hihitystä vaan. Varsinkin jos yhdessä touhuavat leikeissä, niin molemmat hekottelevat jatkuvasti jostain asiasta (pienempi ei vaan aina varmaan tajua edes mille nauretaan).

Minä itse olen välillä kanssa tyhjän hihittelijä. Tänäänkin nauranut melkein vatsan kipeäksi työkaverin jutuille. Olen hoitovapaalla, mutta tänään tehtiin miehen kanssa vaihtikset ja kävin töissä.

[QUOTE="myy";22223234]vai ovatko nuo tutkimukset ulkkomailta, ja suomilapset eivät naura samalla tavalla ?[/QUOTE]

Se on kai ihan tavallista jos on vieras paikka/vieraat ihmiset. Meidän esikoista oikein pelotti sukukokouksessa kun sellaiset 20 ihmistä nauraa, huutaa ja sit yhessä laulaa ja sitten hyökkää kimppuun et miksei lapsi naura ja laula, voi tätä paheksunnan määrää x) minusta ihan oko käytös näin alkuun. Kotona kyllä naurua ja hihitystä kuuluu koko ajan.

Kyllä meillä lapset nauraa, kihertää, käkättää, hihittää pitkin päivää ja tosi paljon.

Minä taas en ole varma nauranko aina edes kerran päivässä. Saatan hymähdellä jos jokin huvittaa mutta harvemmin luulen nauravani.

Ei meidän lapset nauraa rätkätä jatkuvasti.
Itseasiassa kuopus nauraa tosi paljon enemmän kuin vakavamielinen esikoinen.
Esikoinen ei edes vauvana juurikaan hymyillyt tai nauranut.

Yhteistyössä