tätä mietin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nibbler
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nibbler

Aktiivinen jäsen
21.03.2007
17 292
1
36
nyt kun on ollu puhe esim. kun eräs meistä on "antamassa" lastaan pois tädilleen, ja eräs meistä kännissä raskaana kirjoittelee yömyöhään, niin miten elämä ei menekkään niin niinkuin sen kaikille toivoisi.

kuten jo yhteen ketjuun kirjoitin me ei kaikki saada avioliiton jälkeen kahta lasta, tyttöä ja poikaa. ei farmari autoa, ei koiraa, ei isoa takapihaa.
rakkauselämä ei aina kukoista. joskus riidellään miehen kanssa ja lapset ei aina saa täysiä kymppiejä kokeissa.

joidenkin miehet pettää, joidenkin puolisot kuolee. toiset kärsii lapsettomuudesta ja ne jotka eivät, saattavat ryypätä raskaus aikana tai heti sen jälkeen kun synnäriltä tullaan.
toisia hakataan ja toiset hakkaavat. toiset rakastuu arabialaiseen rakastajaansa, jättää tän kaiken ja menee dyyneille asumaan achmedebinsä kanssa. joku sekoaa ja alkaa puhumaan seinille. toinen kantaa mukanaan sukkaa ja juttelee sille.
jotkut on rahattomia ja kituuttaa joulupyhät läpi viidellä eurolla.

ihminen on vaan niin onnellinen kun itsensä tekee sanotaan. mun mielestä sama pätee rikkauteen. aivan sama onko sulla 10 000 tilillä tai säröjä seinillä, aitoa arvoa on siellä missä sitä itse näet.

mule rikkaus tuo onnellisuutt akoska minä näen itteni rikkaana ihmisenä. mulla on kaks parasta kaveria. se on paljon verrattuna ihmiseen jolla on pelkästään kaksi vihamiestä.
mulla on perhe. ei yksi ei kaksi vaan kolme. se on paljon verrattuna niihin joilla on vaan yksi.
edu kettusen sanojen mukaan "onni on pari olutta ja pizza".
mulle onni on lämmin kuppi kahvia.

mä lämmittelen sormiani täällä näyttöni takana kahvikupposeeni ja mietin, onko tällä vioestillä merkitystä. ei varmaan.

mutta ei muuta ku kahvin keittoon siitä.

Juuri näin. Itse oon elämässäni kokenut paljon huonoja asioita, en niin huonoja, kuin monet muut, mutta mulle ne sitä on. On ollut alkoholismia perheessä, nuorena kundikaveri hakannut, oon käyny avioeron läpi, isän kuoleman.. Nyt oon vihdoin löytänyt miehen, ja tasapainon elämään. Helppoa ei tämäkään suhde ole ollut, ei taida uusperhe jutut ikinä olla. Mut kaikesta huolimatta oon pikku hiljaa herännyt, ja tajunnut kuinka onnellinen oon. Mulla on kaks mahtavaa poikaa, joista toinen askartelee just tonttuja, toinen tulee pian koulusta. Heidän lisäksi on kiva tytärpuoli, jonka kanssa tullaan hyvin juttuun. Ja ihana mies, joka pysyy mun rinnalla siitä huolimatta, etten oo mikään helpoin ihminen.
Mä olen onnellinen, kun herään mieheni vierestä aamuisin, olen iloinen kun katson lasten iloa. Onnen voi tosiaan löytää kaikesta katkeruudesta huolimatta, kun sen itse tajuaa. Näin ainakin mulla on.

olen vaikeuksien kautta oppinut sen että kaikki pahat asiat joita ihmiselle sattuu on pelkästään hyvää. juuri silloink un se tapahtuu voi olla että saa turpiinsa jos menee vaikeuksissa olevalle ihmiselle noin sanomaan.
mutta mun elämässä ei oo tapahtunu mitään niin pahaa että sen tarkoitusta en ois myöhemmin voinut kääntää hyväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
olen vaikeuksien kautta oppinut sen että kaikki pahat asiat joita ihmiselle sattuu on pelkästään hyvää. juuri silloink un se tapahtuu voi olla että saa turpiinsa jos menee vaikeuksissa olevalle ihmiselle noin sanomaan.
mutta mun elämässä ei oo tapahtunu mitään niin pahaa että sen tarkoitusta en ois myöhemmin voinut kääntää hyväksi.

kyllähän niistä jotain oppii. asioiden arvostamista, käyttäytymistä, itsensä arvostamista ja muidenkin. kasvua ihmisenä, minä olen se mikä olen niiden asioiden takia mitä minulle kaikkiaan on elämässä tapahtunut.

Yhteistyössä