Tätä en tiennyt ennen palstailua "saa jatkaa"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TilkkuTyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

TilkkuTyttö

Vieras
Täytyy tunnustaa että ennenkuin aloin lukea tätä palstaa oli paljon asioita mitä en "tiennyt". Onko teille tullut eteen mitään uutta?

Mä en esim tiennyt/muistanut että naiset on näin helkatin ilkeitä toisilleen. Muistuttaa yläasteesta.

En myöskään tiennyt että on niin "yleistä" (kuin täällä palstalla on) että miehet juovat itsensä pöydän alle kuntoon eivätkä ilmesty kotiin reissuiltansa, vaikka on jo olemassa lapset ja kaikki...

Nää ei nyt olleet mitään humoristisia esimerkkejä, mutta niitäkin löytyy...

Minä en tiennyt, että faktapohjattomia asioita, eli ns. omaa mutu tuntumaa puollustetaan niin voimakkaasti. Eli väitetään vaan ihan henkeen ja vereen sitä omaa juttua, vaikka se on ihan puuta heinää.

Tässä on nyt ollut niin joulu-aiheista keskustelua, että tuli tämäkin mieleen:
En tiennyt ennen palstailua, että hammasharjaa + -tahnaa, kampaa ja suihkusaippuaa sellaisessa "pussissa" (= pussukka, joka otetaan mukaan esim kun mennään yökylään mummolaan tai naapuriin, tai mennään vaikka leirille) ei ole soveliasta ostaa joululahjaksi - ne on kuulemma perustarpeita, jotka kuuluu ostaa muulloin kun jouluna.

Mie siis viime... vaiko toissajoulun aikaankohan se oli, kirjoitin, että lapset saavat tuollaiset "setit", niin olipahan täällä pari harmaata kaveria ainakin, jotka olivat vakuuttuneet siitä, että kurja on lapsilla elämä, jos uuden hammasharjan saa vaan kerran vuoteen, ja silloinkin joululahjaksi :D

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
En tiennyt että maallikot ovat asiantuntevampia ja tietävämpiä kuin terveydenhuollon ammattilaiset.

En minäkään. Enkä sitä että lapset ovat kaikki samanlaisia jo syntyjään ja toimivat samallatavalla. Ja kaikki on kiinni ainoastaan vanhemmista.

Täällä olen oppinut paljon asiaakin ja sitten siinä sivussa jotain esim. toisten seksielämästä, jota ei oikeastaan olisi halunnutkaan tietää, mutta tulipa sekin luettua. =)
Ja sen olen oppinut, että nää hymiöt on itseasiassa tosi kivoja. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja mammaliii:
En tiennyt että jos meinaa tehdä jotain niin siihen tarvitsee aina hakea palstalta mielipide. ENkä sitäkään, etteivät aikuiset ihmiset osaa käyttää omaa järkeään vaan kaikkeen tarvitsee saada vastaus palstalta..

Peesi. Ja että palstan mielipide on aina luotettavampi kuin ns. tutkittu tieto, sellaisissakin asioissa joissa sitä tietoa ois saatavilla vaikka kuinka helposti.

Enkä tiennyt kaikkia niitä miljoonia tapoja, joilla olen jo lapseni pilannut! Kuomat, satunnaiset ranskanpotut, lastenohjelmat, perhepedittömyys, päiväkoti... voi lapsiparkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Seanna:
Mä en tiennyt sitä että raha ratkaisee myös sen kuinka hyvä äiti olet.

Mulle taas oli uutta, että mm. oma koti pitää myydä, jotta voi jäädä kotiin ja elättää lapsensa soskun rahoilla - koska hyvä äiti laittaa aina perheen etusijalle, eikä tavoittele uraa tai maallista mammonaa muuten :)

Toki täällä on sitten se Reimatekki-puolikin, jossa 1-vuotiaalle pitää saada kalleinta mahdollista kampetta päälle...

En tiennyt, että on olemassa oikeasti niin kyyliä ja toisten asioista sairaalloisesti kiinnostuneista ihmisiä.
Ollaan valmiita tekemään mitä vaan penkoakseen toisen likapyykki esiin ja valmiita käyttämään viimeiset salapoliisin rippeet, että saadaan selville, mitä nikkiä naapurisi käyttää ja mitä se heikkona hetkenään palstalla tunnustaa.

Näitä tietoja voi sitten käyttää koko loppuelämän tätä ihmistä vastaan ja viskata ne aina sen silmille, kun sopiva hetki koittaa...

Yksi niistä lukuisista syistä, että poistin nikkini täältä :/

Enkä tiennyt että äidin on oltava se kaikkijaksava ja uhrautuva joka ei voi olettaa että myös isä tekee kotitöitä ja peräti hoitaa lapsia. Että on jaksettava äitinä 24/7 ja isä saa huilata aina työajan ulkopuolella.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
En tiennyt että maallikot ovat asiantuntevampia ja tietävämpiä kuin terveydenhuollon ammattilaiset.

En minäkään. Enkä sitä että lapset ovat kaikki samanlaisia jo syntyjään ja toimivat samallatavalla. Ja kaikki on kiinni ainoastaan vanhemmista.

Peesi tähän!

Nimimerkillä "täystuhon äiti" :D

Yhteistyössä