A
auttakaa huolestunutta
Vieras
Minä epäilen että minun kummitytölläni on alkava syömishäiriö... On vajaa 8 vuotias ja oli erittäin paljon samanlainen kun tuon dokumentin tyttö. Olen paljon tekemisissä kummilapseni kanssa ja hän on meillä paljon yötä, asuu joskus noin viikonkin meillä. Olen erittäin huolestunut
Mitä voisin tehdä? Miten voin puhua tämän kummilapsen äitille ettei loukkaannu ja pahoita itsekkin mieltään? Tämä lapsi on erittäin nirso ruoasta eikä syö oikeastaan mitään, joitakin tiettyjä ruoka-aineita vaan, ei välttämättä koko ruokaa, esim. jos on kalapuikkoja ja perunamuusia, lapsi saattaa syödä vain perunamuusin eikä koskekaan kalaan :/ Voiko tuon ikäiselle lapselle jo puhua ihan suoraan asiasta että on huolissaan hänen syömisestä että syömättömyyteen voi sairastua..?? Voinko "pakottaa" lapsen syömään edes puolet annoksesta jonka on ottanut lautaselleen, vaikka ei tykkäisi?? Minun mielestä kaikesta ruoasta ei tarvitse tykätä mutta siltikin on syötävä edes puolet, onko tämä teidän mielestä ok? Siis tarkoitan näillä sitä kun lapsi on meillä kylässä ja yötä.. KIITOS KAIKILLE!!