V
Vähäuninen
Vieras
Meillä on 4,5 kk vauva, joka on aina syönyt tosi tiheään (syö edelleen pelkästään rintaa). Päivällä 1,5 - 2 tunnin välein ja yölläkin tällä hetkellä sama meininki. 3 kuukauteen asti oli sentään yksi pidempi pätkä (3-4 tuntia) heti nukkumaan laitattaessa. Tiheän syötön kausiakin meillä on ollut ja sillon syömistahti oli tunnin välein. Tiheästä syömisestä johtuen vauva on kasvanut tooodella hyvin eli sekä painoa että pituutta löytyy. Nyt olen muutamana yönä yrittänyt aloittaa tasuttelun ja sillä saan vauvan kyllä rauhoittumaan, mutta vain 15-30 minuutiksi, jolloin alkaa uusi kätinä. Jos syötän kätinään saan sentään aina 1,5 tuntia unta. Kiinteitä en ole vielä aloitellut, koska niistä ei näytä kaikille olevan öihin apua.
Eli nyt neuvoja kaivataan.
Eli ajattelin yrittää pehmeän unikoulun/tassuttelun aloitusta niin, että saisin syöttövälin alussa vaikka kolmeen tuntiin. Ja siitä jatkaisin sitten kiinteiden tullessa kuvioihin vielä pidempiin syöttöväleihin yöllä. Päivällä minua ei häiritse imetyksen tiheys eli siihen en ajatellut puuttua.
Onko kellään kokemusta tuosta tassuttelusta eli tarvitseeko sitä todella tehdä alussa tosi tiuhaan? Eli tiuhempaan kuin syöttöjä? Ja montakohan yötä tassuttelua tarvitsee jatkaa noin tiheään?
Neuvoista/kommenteista/kokemuksista kiitollinen.
Eli nyt neuvoja kaivataan.
Eli ajattelin yrittää pehmeän unikoulun/tassuttelun aloitusta niin, että saisin syöttövälin alussa vaikka kolmeen tuntiin. Ja siitä jatkaisin sitten kiinteiden tullessa kuvioihin vielä pidempiin syöttöväleihin yöllä. Päivällä minua ei häiritse imetyksen tiheys eli siihen en ajatellut puuttua.
Onko kellään kokemusta tuosta tassuttelusta eli tarvitseeko sitä todella tehdä alussa tosi tiuhaan? Eli tiuhempaan kuin syöttöjä? Ja montakohan yötä tassuttelua tarvitsee jatkaa noin tiheään?
Neuvoista/kommenteista/kokemuksista kiitollinen.