Tässä tuntee itsensä tosi huonoksi vanhemmaksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja opiskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

opiskelija

Vieras
Toiset perheet lomailee, reissaa, järjestää lapsilleen mitä upeimpia elämyksiä. Meillä ei ole siihen mahdollisuutta; vaikka koko kesä on töitä tehty, raha eikä aika riitä. Ystävänikin huokaisi ylionnellisena, miten ihanaa on järjestää lapsille muistoja jotka kestää koko loppuelämän! Tuntuu kuin veistä käännettäisi haavassa :'(

Kyllä mekin haluaisimme matkustella ja tarjota lapsille vain parasta, mutta ovat rassukat syntyneet perheeseen jossa ei rahaa ylimääräistä ainkaan juuri nyt ole...

Jos sitä ohjelmaa on paljon niin johan lapset unohtaa ja tylsistyy moiseen.
On hauskempaa kun välillä "tylsää" ja sitten sopivasti jokin kiva juttu.
Ei sen tarvitse olla mikään suuri asia.

Lapsille jää oikeasti niitä koko elämän kestäviä muistoja vanhempien kanssa tehdyistä arkisista asioista. Retket lähimetsään voi olla paljon mielenkiintoisempia lapsen mielestä kuin matkaaminen jonnekin kauas. Ja pyörän korjaaminen iskän kanssa takapihalla voi olla se elämys, josta puhutaan pitkään :) Joten älä huoli, varmasti lapsille jää hyviä muistoja ja ehditte sitten matkustaakin myöhemmin, jos siltä tuntuu.

Meidän lapset jaksaa muistella kertaa kun käytiin autopesulaitteessa huoltoasemalla. Samoin ex tempore metsäretkeä, kun sieltä sattui sopivasti löytymään vielä mustikoitakin jne. Eli melko halvat huvit. Harvemmin ovat puhuneet retkestä korkeasaareen tai linnanmäkireissusta. Tärkeintä kai se on kun teette jotain yhdessä, käytte vaikka kirjastossa tai taidemuseossa, ei lapset välttämättä kaipaa puuhalandioita vaikka ne mainoksissa mahtavilta näyttääkin.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
eipä mekään paljon olla käyty.

tykkimäellä oltiin ekaa kertaa tänä kesänä :)

Minkä ikäisiä lapsia teillä on?
Meillä vanhin jo 8v, jonka luulisi kaipaavan kaikkea extraa "kun kaikki muutkin käy/saa..." Mitenköhän käy kun koulut alkaa, lapsella ei juuri kerrottavaa ole elämysmatkoista?

Meillä ei lapsena ollut varaa elämyksiin, mutta mieleeni ovat jääneet hyvinä muistoina uintiretket, marjastaminen ja matonpesu äidin kanssa, veneellä soutelu...eli ei aina tarvita rahaa jotta syntyisi hyviä muistoja.

No voihan nyt kökkis, ei se noin mene. Mun tyttö on eniten innoissan juuri niistä reissuista, jotka ei maksa mitään: mökki ja ranta. Ja niin taitaa olla jätkäkin kyllä, varsinkin uimisesta tykkää ihan sairaasti.
Mä olen periaatteessa sitä vastaa, että koko kesän pitäisi mennä reissatessa ja juostessa erilaisia maksullisia hyvipuisto/sirkustelu/muita kohteita: pitää onnea löytää muualta.
Mun lapsuuden kesän parhaat muistot liittyy mummolaan ja veneretkiin papan kanssa, en mä särkkäreissuja muista.

Meidän vanhemmatkaan eivät kyenneet järjestämään mitään luksuslomia koskaan, vaan aina oltiin kotona. Ei edes kesämökkiä koko suvulla minne olisi voinut mennä. Joskus harvoin päästiin niile tuetuille lomille. Voitte uskoa, että niistä on jäänyt onnellisia muistoja kun olivat sellaista harvinaista luksusta! :D

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Mä olen periaatteessa sitä vastaa, että koko kesän pitäisi mennä reissatessa ja juostessa erilaisia maksullisia hyvipuisto/sirkustelu/muita kohteita: pitää onnea löytää muualta.

Niin minäkin, mutta jotenkin tuo muista perheistä tuleva 'painostus' ahdistaa :/ pitäisi olla mitä ihmeellisempiä kertomuksia mitä erikoisimmista reissuista.

Yhteistyössä