Tässä teille taas haukuttavaa :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rakastunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rakastunut

Vieras
Asutaan miesystäväni kanssa yhdessä, hän on kahden lapsen yh, kuten minäkin.
Molemmat saadaan lapsilisää 300e, eli 600 yhteensä.
Molemmat saadaan exiltämme elatusapua yhteensä 520e
Molemmat käymme sossussa, josta saamme kummatkin 350e tilille eli yhteensä 700 euroa.

saamme kuukausittain nettona 1800 euroa rahaa ja sossu maksaa molempien asunnot (asumme minun kämpässäni joka on isompi) miehen sukulaistyttö asuu miehen asunnossa ja maksaa meille siitä 200 euroa kuukausittain kääteen.

Saamme siis 2000e kuussa rahaa käteen, sossu maksaa vuokrat, sähköt (sukulaistyttö maksaa tuon sähkölaskun meille takaisin, ei ole tosin montaa kymppiä), lääkkeet, sairaalassakäynnit.

Ei ole mitään järkeä muuttaa virallisesti yhteen, saatika mennä töihin

hehheh, mitenkäs me siitä kiinni jäätäisiin??? Sukulaistyttö muuttaa vuoden päästä pois asunnosta, minä valmistun samoihin aikoihin, muutamme luultavasti yhteen heti kun saan työpaikan. Mies aloittaa opiskelut nyt syksyllä

Järkeä ei tosin ole muuttaa yhteen virallisesti

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
hehheh, mitenkäs me siitä kiinni jäätäisiin??? Sukulaistyttö muuttaa vuoden päästä pois asunnosta, minä valmistun samoihin aikoihin, muutamme luultavasti yhteen heti kun saan työpaikan. Mies aloittaa opiskelut nyt syksyllä

Vaikka exä voi tehdä ilmoituksen... tai naapurintäti :)

Niin siis että muutatte yhteen vai ei?

Tottahan se on, että jos on ahkera hakemaan tukia ja roikkumaan sossussa ei tarvitse tehdä päivääkään työtä eläessään... En sillä silti kehumaan ryhtyis...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Vaikka exä voi tehdä ilmoituksen... tai naapurintäti :)

mitenkäs se naapurintäti tietäis, että sossussa käydään? tai että ei asuta virallisesti yhdessä?
Samaa voisin sanoa exästä, mun exäni ei ole missään tekemisissä, elareita maksaa. Ei tiedä edes missä asutaan. Miehen exä on alkoholisti jota ei vois vähempää kiinnostaa

No hienoa jos noin pärjäätte, mitäpä haukkumista tuossa on mutta en juuri kehuisikaan koska en olisi itse tyytyväinen tilanteeseen jossa elanto tulisi luukulta tai toiselta .

muistat, että sitä saa mitä tilaa : ) ja jos on tarve päteä lusmuilulla, niin kertoohan se jotain teistä. Ja ette ole kertoneet kellekkään elämäntavastanne? Aina löytyy niitä, jotka eivät hyvällä katso ja tekevät ilmotuksen

IHAN OIKEIN! Ei täällä Suomessa rehellisellä työllä pärjää!!!
Meillä mies vakityössä, minä kotona hoidin lasta ja sain kotihoidontukee ja aina tili oli jo "käytetty" ennenku se oli ehtiny edes tulla ..niinpä jouduin ilmottaan itteni työttömäksi ....siis TYÖTTÖMÄKSI, no..nyt edelleen hoidan lasta kotona mut asia on vaan muuttunu siinä et nostan liitonrahoja ja kuussa jää enemmän käteen n. 400e, mikä on meille paljo rahaa. ..enkä aijokkaan hakee töitä!!!!! Sit jos ne laittaa mut johonki harjotteluun niin siinä tapauksessa lapsi ois vietävä maksulliseen hoitopaikkaan ja minähän en harjottelusta saa mitään rahaa (tai no 8e/pvä, mikä mun mielestä on ihan NAURETTAVA summa) eli ilmotan itteni takas hoitovapaalle.
Että tämmöstä vetkuttelua se pitää olla! Mitä sä nykyään voit tehdä ILMAN RAHAA, no en saa muuta päähän ku kävelylenkin ..siitä ei vielä kukaan pyydä rahaa.

Eli ap ..Mä oon ihan sun puolella tässä asiassa!!! Tuohan on LOISTAVAA!!! ;D

Alkuperäinen kirjoittaja kylläkyllä:
IHAN OIKEIN! Ei täällä Suomessa rehellisellä työllä pärjää!!!
Meillä mies vakityössä, minä kotona hoidin lasta ja sain kotihoidontukee ja aina tili oli jo "käytetty" ennenku se oli ehtiny edes tulla ..niinpä jouduin ilmottaan itteni työttömäksi ....siis TYÖTTÖMÄKSI, no..nyt edelleen hoidan lasta kotona mut asia on vaan muuttunu siinä et nostan liitonrahoja ja kuussa jää enemmän käteen n. 400e, mikä on meille paljo rahaa. ..enkä aijokkaan hakee töitä!!!!! Sit jos ne laittaa mut johonki harjotteluun niin siinä tapauksessa lapsi ois vietävä maksulliseen hoitopaikkaan ja minähän en harjottelusta saa mitään rahaa (tai no 8e/pvä, mikä mun mielestä on ihan NAURETTAVA summa) eli ilmotan itteni takas hoitovapaalle.
Että tämmöstä vetkuttelua se pitää olla! Mitä sä nykyään voit tehdä ILMAN RAHAA, no en saa muuta päähän ku kävelylenkin ..siitä ei vielä kukaan pyydä rahaa.

Eli ap ..Mä oon ihan sun puolella tässä asiassa!!! Tuohan on LOISTAVAA!!! ;D

Oliskin, mut mulla kun ei oo ees miestä. Mut oikeesti sais noin paljon rahaa jos tekis noin.. Mä laskin omilla tuloillani tuon, hyvin vois tänne joku mies muuttaa ja saatais samanverran mut kaksinkertaisena

Yhteistyössä