Tässä kerrostalossa asuu varmaan puolet maan ötökkäkannasta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aktiivinen jäsen
27.08.2010
1 931
0
36
Helsinki
minalupaan.blogspot.com
Musta tuntuu, että olen tämän reilun vuoden aikana nähnyt enemmän ötökkälajikkeita kuin koko elämäni aikana!

Nyt tuolla keittiön kaapeissa kuhisee ihan pienenpieniä mustia ötököitä. Mitäköhän lieneen? Elintarvikkeet selkeästi kiinnostavat, kun ryömivät marssijoukoin parissa kaapissa, missä on mm jauhoja ja pastaa!

Miten noista pääsee eroon?!

Ja siis nuo otukset ovat ihan söpöjä verrattuna viime talven kulkijaan! Ne oli semmosia toukkia. Ihanan karvaisia. Ja on tässä ehditty johonkin lenteleviinkin öttiäisiin törmätä. Ja mun pari hienoa kaulahuivia oli käyty nakertamassa rei'ille, kun olin säilyttänyt niitä kesän kaapissa kangaspussissa (koitako?)

Läträsin tuolla jo klorittin kanssa, mutta ei varmaan riitä? Kerrostalossa kun asutaan, niin ihan salamana ne ötökät kulkevat ilmastointikanavissa etsiessään parempia ruoka-apajoita!

Mitähän kotikonsteja tässä nyt olisi? Täytyy varmaan lähteä ostamaan ilmatiiviitä purkkeja noille kuivaelintarvikkeille.

Karma kiittää!

Viimeksi muokattu:
kuulostaa riisihäröiltä googlaappa. Meillä oli niitä nyt syksyllä, mutta onneksi vaikuttaa nyt siltä että myrkyttämällä saatiin hävitettyä ne. Tsemppiä ötököiden kanssa! Mulla meinas yöunet sillion mennä ku niin ahisti.

kaikki saastuneet roskiin ja jokaikinen puteli ja purkki pussiin mitä kaupasta kannatte.
Meillä oli toi sama ristuksen ongelma yhessä kaapissa jonne tuli joitan hyyyvin pieniä ruskeita niinku muka koppiksi mut ne oli about puol milliä tai millin kokosia.
kloriitilla vedettiin koko kaapisto ja tukittiin :ashamed: jokainen reikä kaapissa teipillä (ne reiät mihin sen hyllyn kannattaja tapin voi laittaa) .
Oli vissiin jonku leipäpussin mukana tullu ja pääsvät leviämään..hyyyyyii..
niille kelpas jauhot,pastat,karkit,sokeri kaikki iiiihan kaikki mausteita myöten.

Tämä on juuri sellaista typerää itsenäistä asioiden hoitoa, jolla ötökkäongelman annetaan levitä koko taloyhtiöön. Mistään öljyistä ei ole apua, koska kaikki tuollaiset toimivat vaan karkotteina eikä tuhoajana. Eli pahimmassa tapauksessa ötökät vaan matkaavat seuraavaan kämppään.

Mä luulen, että tää koko talo on jo valmiiksi täynnä erilaisia ötököitä. Asumme opiskelija-asunnossa, joten saattaa myrkytys jäädä saamatta ;)

Mutta mä yritän tänään saada muutamaa naapuria kiinni, ja jos heillä on ongelma, niin tietysti voi yrittää pyytää myrkytystä. Ihan aiheellista olisi. Ei oo kiva, kun ruoat syödään!

Ei mihinkään naapureihin kyselemään vaan yhteys HETI isännöitsijään. meidän talossa jollain ollut ötököitä niin kaikki asunnot myrkytettiin parivuotta sitten. Ötököistä et ikinä pääse eroon tuolla menetelmällä että laitat kaiken maailman öljyjä hyllyihin.

Yhteistyössä