Tässä joku viikko sitten tein ketjun ylläriplussasta. Nyt sitten ilmeisesti menee kesken...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "rulli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"rulli"

Vieras
Aamulla yhdeksän aikaan iski yhtäkkiä tosi kova toispuoleinen vatsa ja selkäkipu. Meni ohi panadolilla, mutta siitä kolmisen tunnin päästä alkoi tulemaan punaista vuotoa.

Mulla ei ole mitään kokemusta keskenmenoista. Millaisia oireita niissä on ja kuinka runsasta vuoto ruukaa olla?

Tänään tullut siteisiin punaista vuotoa, ei kuitenkaan kirkasta verta. Vähän niinkuin menkkojen jälkeen tiputtelua, että pikkuhousunsuojallakin olisi pärjännyt.

Toisaalta keskenmeno harmittaa, toisaalta olo on helpottunut ja poden siitä syyllisyyttä.

ymmärrän sun tunteet. itse tunsin samoin, muutama vuosi sitten. raskausviikkoja oli 11 ja yhtäkki tuli niinku sangosta olis kaadettu verta. itkuhan siinä tuli, mutta toisaalta olin helpottunut, ylläri vauva myös. mut sit mentiin lääkäriin ja iloisesti se sikiön sydän sykki. jostain istukan reunasta se veri tuli.

Kiitti halauksesta kfkfkf! :)

Mikäli vuodot jatkuu, niin ajattelin soitella ensi viikolla neuvolaan. Keskenmenolle ei voi mitään tehdä, muuta kuin seurata. Mulla olis ensimmäinen neuvola-aika varattuna reilun viikon päästä maanantaille, et se kait pitää perua tai ainakin vaihtaa lyhyemmäksi.

Olen muuten rh-, joten tarvitsen rhesonativin. Saakohan sen neuvolasta?

extrauterista itsekin epäilin, jostain ihme syystä jo ihan alkuvaiheessa.

Aamun toispuoleinen kipu meni ohi tuolla paracetamolilla, eikä kipua enää ole. Extrassa kivun pitäis ainakin periaatteessa lisääntyä koko ajan. Muitakaan extran oireita mulla ei ole; hemodynamiikka on ok, ei hartiapistosta, ei kipua tai paineen tunnetta vatsalla. Toisaalta vuoto on aika vähäistä, mikä sinällään vois kieliä sisäisestä verenvuodosta.... :/

Alkuperäinen kirjoittaja rh A- äiti;29161056:
Jos lapsikin on miinusta et tarvitse rokotusta
Toivotaan elämän jatkumista...

Näin aikaisin ei kait voida tietää, onko sikiö plussaa vai miinusta. Itse olen käsittänyt, että jos keskenmeno tapahtuu h 8+0 tai enemmän, niin silloin tarvitaan rhesonativ.

Ihan ihme oire, mutta kysyn kuitenki:

Voiko olla keskenmenon/raskauden oire, että mahaan kertyy ilmaa ihan tajuttomasti? Aivan kauheat turvotukset ollut nyt kahtena iltana, oikein kipeää käy, kun niin turvottaa... Mahasta kuuluu kuplintaa ja pörinää vähän väliä... *nolo*

Taas uusia tuulia!

Eipä se sit ollutkaan keskenmeno. Eilen illallla kävin yksityisellä ultrassa varmistamassa, että keskenmennyt sikiö on kohdussa, eikä sen ulkopuolella. En meinannut uskoa korviani, kun kätilö sanoi, että siellä sykkii sydän erittäin vahvasti! <3 :)

Vastasi hyvin viikkoja 8+4 ja pienet jalan ja käden alutkin näkyivät selvästi. :) Kerrottiin vauvantulosta illalla miehen kanssa lapsille, varsinkin kuopus on aivan tohkeissaan asiasta.

Miten muilla mahan kasvu tässä vaiheessa? Mun on nimittäin pakko mennä huomenna ostaan jotkut mammahousut, löysät housut kun farkkujen vyötärö puristaa tunnissa mahan todella kipeeksi. Maha on turvonnu ja alavatsallakin selvä kumpu.

Jos ostais joitain leggareita, vaikka en niitä oikein osaakaan käyttää.

[QUOTE="Vieras";29180631]Onnea hirmuisen paljon =)

Miltä tuntui kuulla lääkärin sanat?[/QUOTE]

Kiitos!

Olin kyllä ihan kuin puulla päähän lyöty! :D Mies tuumas, että meni taas suunnitelmat uusiksi; olin niin varmana pitänyt jo keskenmenoa... :)

Kfkfkf veikkasi siis viime viikolla oikein kun sanoi, että ei välttämättä ole keskenmeno.

Täällä on kyllä sinänsä kummallista, että en päässyt kunnalliseen ultraan, vaan neuvolan terveydenhoitaja otatti vain Hcg-kokeen ja pissanäytteen.

[QUOTE="rulli";29180629]Miten muilla mahan kasvu tässä vaiheessa? Mun on nimittäin pakko mennä huomenna ostaan jotkut mammahousut, löysät housut kun farkkujen vyötärö puristaa tunnissa mahan todella kipeeksi. Maha on turvonnu ja alavatsallakin selvä kumpu.

Jos ostais joitain leggareita, vaikka en niitä oikein osaakaan käyttää.[/QUOTE]

Onnea! Olen seuraillut ketjua... Ihanaa, et käänty parhain päin.

Kyselyihisi: Mua ainakin turvotti alavatsa alussa niin paljon et oli hankala olla normifarkuissa. Ja sit kun suurin turvotus lähti (rv 10 tai jotain) ni sit alko se kumpu näkymään selvemmin. Ekat äitiysfarkut ostin kuitenkin vasta joskus vko 15-16. Eka lapsi. Ja vatsan pulinasta: tuttua, mulla ei oo koskaan ollu niin paljoo ilmaa mahassa kun just alku ja keskiraskaudessa.

Yhteistyössä