Tässä helppo ruokaohje =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rollolainen

Vieras
Muikkulaatikko (4:lle)

Puoi kiloa pottuja
puolikiloa muikuja
2dl nestettä
1sipuli
mausteeksi mp ja suolaa ( oman maun mukaan voi laittaa muutakin)

200astetta, 1-!½ tuntia, kunes potut on kypsiä.

Ja muten jos sulla on eilisesä jäänyt pottuja, voit laitaa niitä, silloin voi puolittaa ajan.

ja isomista kaupoista saa valmiiksi puhkottuja muikkuja ja voi käyttää myös paksstepottuja, muta ei itse pillkominenkaan kauaa kestä. Mulla meni noin 15 minuuttia valmisteluihin.

Vaikuttaa valitettavasti silakkalaatikolta, jota en ole ikinä milloinkaan pystynyt lapsuuteni jälkeen syömään :x Muutenkin "oikeaa" kalaa kohtaan mulla asennevamma-allergia...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vaikuttaa valitettavasti silakkalaatikolta, jota en ole ikinä milloinkaan pystynyt lapsuuteni jälkeen syömään :x Muutenkin "oikeaa" kalaa kohtaan mulla asennevamma-allergia...

silakka ja mukku ovat IHAN eri makuisia

Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Sun vika METSOLA!Nyt mun alkoi tehdä mieli kalalaatikkoa, eikä meillä ole kalaa :whistle: :D

äkkiä kauppaan, mulla jäi suolattavaksikin muikkuja, tuu hakemaan ne suolassa olevat

Voisinpa tullakkin, mutta asut niin kaukana.Jos mulla olis muutakin asiaa tuonne kaupungille, niin kävisin hakemassa sun innoittamana kalaa, mutta siirtyypi nyt ainakin viikonloppuun.Lähikaupassa taas ei ole kalaa.

todellinen uusavuton kalojen suhteen, mutta jospa siis ostan muikkuja palvelutiskiltä, niin tarviiko niille tehhä mitään ennenku laittaa ruuaks ( esim tohon ohjeeseen ) ?
kiitos jos joku vaivautuuu :ashamed: =)

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
todellinen uusavuton kalojen suhteen, mutta jospa siis ostan muikkuja palvelutiskiltä, niin tarviiko niille tehhä mitään ennenku laittaa ruuaks ( esim tohon ohjeeseen ) ?
kiitos jos joku vaivautuuu :ashamed: =)

ei jos ostat valmiikis puhkotut muikut. vain huuhtelu. Muutenpitää puhkoa ja ohjee tlöytyy netistä

Alkuperäinen kirjoittaja AlterEgo:
Mitä nestettä olet laittanut tuohon? sopiiko siihen ruokakerma? :)
ja meneekö ajatus piloille, jos laittaa muikun tilalle ahventa?

kalalatikkohan se on sitli. Mä laitoin kermamaitoo voi käyttää vaikkakalalientä tai pelkkää kermaa

kalalatikkohan se on sitli. Mä laitoin kermamaitoo voi käyttää vaikkakalalientä tai pelkkää kermaa

mä en oikeestaan koskaan tee kalaruokia, ainoastaan uunilohta ja tonnikalasalaattia joskus. :)
ajattelin vaan, että onko muikkujen ja ahventen makuero niin huomattava, että niistä ei voi edes puhua samana päivänä? :)

mä en oikeestaan koskaan tee kalaruokia, ainoastaan uunilohta ja tonnikalasalaattia joskus. :)
ajattelin vaan, että onko muikkujen ja ahventen makuero niin huomattava, että niistä ei voi edes puhua samana päivänä? :)

tää on makukysymys.
Vaikka haukion "kallis" kala nin minä en kamalsti pidäsen mausta

Muikkulaatikko (4:lle)

Puoi kiloa pottuja
puolikiloa muikuja
2dl nestettä
1sipuli
mausteeksi mp ja suolaa ( oman maun mukaan voi laittaa muutakin)

200astetta, 1-!½ tuntia, kunes potut on kypsiä.

Ja muten jos sulla on eilisesä jäänyt pottuja, voit laitaa niitä, silloin voi puolittaa ajan.

ja isomista kaupoista saa valmiiksi puhkottuja muikkuja ja voi käyttää myös paksstepottuja, muta ei itse pillkominenkaan kauaa kestä. Mulla meni noin 15 minuuttia valmisteluihin.

Hyi yök.. en voi sietää mitään kalalaatikoita :O

Itse olen joskus tehnyt silakoista laatikkoa ja käyttänyt just niitä valmiita sipuli-perunasekoituksia. Pekonia sekaan ja avot. Varmaan kyllä parempi tulee jos käyttää tosiaan "kunnon" perunoita ts. itse suikaloi tai viipaloi. Pitääkin seuraavan kerran kokeilla muikuista tehtynä.