Tässä esimerkki miksi kannattaa kuunnella äidin vaistojaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hn

Vieras
.. käytin poikaa eilen terveydenhoitajalla, kun poika rohisi tosi paljon ja kuumekin nousi. Terveydenhoitaja katsoi vain korvat ja sanoi, ettei niissä ole mitään. Sanoin sitten, että kun poika rohisee ja on tosi limainen. Tyydyin kuitenkin ammatti ihmisen sanaan ja ajattelin, että jos sitten olin liian hätäinen.
Viime yö meni sitten limaa oksentaessa ja valvoessa. Mies käytti tänään päivystyksessä uudestaan, kun ei nukkumisesta tule mitään ja oksentelua piisas. Keuhkoissa kuului selkeää rohinaa ja lääkekuuri päälle. Oli lääkäri jo ovella sanonut, että on lääkekuurin paikka. Sen verran pahalta kuulosti jo hengitys.
Olis taas pitänyt vaan äidin vaistoja kuunnella ja vaatia heti lääkäriin pääsyä. Nyt onneksi kuitenkin saatiin kuuri pojalle ja tauti toivon mukaan alkaa helpottaa..

Eli äidit ja miksi ei myös isät... te tunnette lapsenne parhaiten. Vaatikaa lääkäriin pääsyä, kun yhtään epäillyttää, ettei kaikki ole kunnossa.

no me käytiin eilen kans pitkittyneen pahan yskän takia terkalla ja katsoi korviin vaikka mä sanoin et ei meillä ole ikinä mitään korvissa ollut eikä niitä mitenkään hankaa/raavi. eikä se yskä siellä korvissa ole.eikä päästy lääkäriin..joten enpä tiedä miten pitkään tässä vielä odotettava tän yskän kanssa.. tylsää..

Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
no me käytiin eilen kans pitkittyneen pahan yskän takia terkalla ja katsoi korviin vaikka mä sanoin et ei meillä ole ikinä mitään korvissa ollut eikä niitä mitenkään hankaa/raavi. eikä se yskä siellä korvissa ole.eikä päästy lääkäriin..joten enpä tiedä miten pitkään tässä vielä odotettava tän yskän kanssa.. tylsää..

Onko joissain paikoissa pakko tyytyä sh:n arvioon vaikka haluaisi lääkärille? :O Meillä pääsee aina päivystykseen tai omalle, ei ole edes jonoja paljoa yleensä.. Hullulta kuulostaa että joku sh olisi kaikissa tapauksissa pätevä tollaista arviota tekemään. :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Onko joissain paikoissa pakko tyytyä sh:n arvioon vaikka haluaisi lääkärille? :O Meillä pääsee aina päivystykseen tai omalle, ei ole edes jonoja paljoa yleensä.. Hullulta kuulostaa että joku sh olisi kaikissa tapauksissa pätevä tollaista arviota tekemään. :/

näin on ainakin helsingin oulunkylän terveysasemalla. sinne ei saa lääkäriaikoja soittamalla edes klo 8 jollon se aukee. pitää tulla jonottamaan terkalle ja jos th niin asian näkee että tarvii lääkäriä niin sit jonotetaan lääkäriä.. että näin meillä.

Korvatulehdus ei välttämättä aiheuta hankaamista tai raapimista, meillä on monta kertaa ollut korvatulehdus niin, että ainut oire on pitkittynyt yskä. Eli ei se terkka ihan hakoteillä ollut. Mutta eikö keuhkoja kuunnellut?
Aika pienilläkin jo voi olla myös "poskiontelotulehdus", vaikkei kunnollisia onteloita olekaan. Meeillä on ollut jo 2 vuotiaalla, vaikka lääkäri ei ensin uskonut, mutta kun näki, että lima valui nieluun ylhäältä päin eli poskionteloista, niin määräsi heti kuurin, vaikka keuhkoista ei kuulunut mitään ja korvat oli terveet. Kova yskä, kestänyt kauan.

näin on ainakin helsingin oulunkylän terveysasemalla. sinne ei saa lääkäriaikoja soittamalla edes klo 8 jollon se aukee. pitää tulla jonottamaan terkalle ja jos th niin asian näkee että tarvii lääkäriä niin sit jonotetaan lääkäriä.. että näin meillä.

No huh. :/ Onkohan edes lain mukaan oikein tuo? Kurjalta ainakin kuulostaa. En millään muotoa mollaa hoitajia tässä, minusta vain tuo homma kuuluu lääkärille ja sinne kuuluu päästä jokaisen joka tarpeelliseksi katsoo. Päivystyksessä nyt tietysti vähän katsotaan täälläkin, että onko tarvetta käydä heti vai voiko varata siitä samalla esim omalle l. ajan. Mutta aina olen päässyt itse ja lasten kanssa kun olen mennyt..

Pienemmällä paikkakunnalla me siis.

Korvatulehdus ei välttämättä aiheuta hankaamista tai raapimista, meillä on monta kertaa ollut korvatulehdus niin, että ainut oire on pitkittynyt yskä. Eli ei se terkka ihan hakoteillä ollut. Mutta eikö keuhkoja kuunnellut?
Aika pienilläkin jo voi olla myös "poskiontelotulehdus", vaikkei kunnollisia onteloita olekaan. Meeillä on ollut jo 2 vuotiaalla, vaikka lääkäri ei ensin uskonut, mutta kun näki, että lima valui nieluun ylhäältä päin eli poskionteloista, niin määräsi heti kuurin, vaikka keuhkoista ei kuulunut mitään ja korvat oli terveet. Kova yskä, kestänyt kauan.

ei sen enempää poikaa katsonut. "vähän vaikkua täällä on"-sanoi vaikka rohina kuului ainakin mun korviin..

Yhteistyössä