Tasapainoelimen tulehdus, vestibutaalineuroniitti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dfgfd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

dfgfd

Vieras
Onko muilla ollut? Kauanko on oireet kestänyt. Mulla on jatkunut nyt jo viikon. Välillä on parempia päiviä, mutta sitten taas seuraava on aivan kamala. Pahoinvointilääkettä sain oksettavaan oloon, mutta siltikin välillä tulee oksennus.

Oli niin paha olo tuossa jokunen päivä sitten, että jouduin menemään ensiapuun tiputukseen.

Mulla on ollut silmien värvettä, huimausta ja huonovointisuutta jaksoittain jo teini-ikäisestä asti. Puhuin tästä joskus lääkärissä ja muistaakseni hän sanoi että kysymyksessä olisi vestibulaarineuroniitti (onkohan sama kuin sinulla?).
No joskus myöhemmin puhuin asiasta toisen lääkärin kanssa joka taas vähän naureskeli tälle diagnoosille, että tuskin vaan. Että tiedä nyt sitten onko minulla sitä vai ei, mutta jos on niin lievänä kuitenkin.
Onko sinulla silmien värvettä?

Mulla on ollut. Alkoi keskellä yötä, käänsin kylkeä ja havahduin siihen että koko maailma alkoi pyöriä. Sitten alkoi oksentaminen, silmissä oli värve enkä pystynyt makaamaan kuin vasemmalla kyljellä. Ambulanssi soitettiin aamulla kun mies pelkäsi jotain aivojen häiriötä. Olin tipassa ja sain pahoinvointilääkkeet mutta kieltäydyin menemästä sairaalaan. Kotona makasin melkein kaksi vuorokautta ihan sumussa, sitten alkoi pikkuhiljaa helpottaa. Viikko meni akuutissa vaiheessa.
Oli ihan kamalaa, luulin että kuolen.

Yhteistyössä