Tasa-arvo on ihan perseestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiönoita

Vieras
Olen koittanut selvitellä, miten voisin täällä omassa lähiössäni tehdä jotain alueen vähävaraisten ja erityisesti syrjäytyneiden hyväksi. Mä kun voisin hankkia raaka-aineet ja kokkaila tän oman lähiöni vähävaraisille. Mutta sepä ei nyt käykään. Jos haluan kokkailla, pitää kokkailla kaikille vantaalaisille. No heh...ei ihan palkkani riitä :( 200:lle sapuskat voin kustantaa, mutta en 20 000:lle. Joten se sitten siitä.

Perusta joku järjestö ja auta vähävaraisia ruoalla. Onhan noita muitakin jonkin verran vastaavia.

Ruoka-asioiden kanssa vaan pitää olla tarkaa, luvat ja olosuhteet pitää olla kunnossa.

Eihän noissa muissakaan ruoanjakeluissa ole kai sentään koko kaupungille varattuna. Jotkut on osoitettu esim "työttömille ja vähävaraisille" tms epämääräiselle joukolle (siis rajauasta ajatellen epämääräinen, ei muuten :D )

Jos näyttää siltä, että ilmaisten patojen ääreen tulee ihmisiä joilla ei ole mistään itselläänkään puutetta, minä ehkä ystävällisesti huomauttaisin että eikö omatunto yhtään paina. Tuskin sinne kukaan montaa kertaa pykäisi.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
No etkö sä voi sitten kokata siten että tarjolla sapuskaa nii kauan kuin sitä riittää ja että sitä riittää 200 ekalle?
Kotipihassa kokkailuun tarvitaan ihan erilaiset luvat. Ajattelin tarjota vain työpanokseni ja lompakkoni enkä kotiani tai muutakaan kotiini liittyvää asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja o:
Perusta joku järjestö ja auta vähävaraisia ruoalla. Onhan noita muitakin jonkin verran vastaavia.

Ruoka-asioiden kanssa vaan pitää olla tarkaa, luvat ja olosuhteet pitää olla kunnossa.
Mä lahjoitan jo nyt pari sataa euroa joko kuukausi hyväntekeväisyyteen. Ehkä se saa riittää :/ Mulla on visioita muustakin, mutta ehkä lainsäädäntö ja kaupunki ei vielä ole valmiita moiselle.

Kierrä kaikki kulmakunnan spurgut ja kutsu aterialle. Ei kai "kavereita" voi kieltää ruokkimasta. Toivottavasti kukaan rodunpuhdistaja ei saa tätä ideaa.. :x :x :x apua..

Kierrä kaikki kulmakunnan spurgut ja kutsu aterialle. Ei kai "kavereita" voi kieltää ruokkimasta. Toivottavasti kukaan rodunpuhdistaja ei saa tätä ideaa.. :x :x :x apua..
Mä olen tuota miettinyt. Ihan oikeasti. Kunhan toi kuopus tuosta omilleen muuttaa, niin mun ei tarvitse enää ajatella muita. Ties vaikka jouluna 2013 meillä istuisi joulupöydässä paikalliset spuget.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä olen tuota miettinyt. Ihan oikeasti. Kunhan toi kuopus tuosta omilleen muuttaa, niin mun ei tarvitse enää ajatella muita. Ties vaikka jouluna 2013 meillä istuisi joulupöydässä paikalliset spuget.

Miäkin haluan noihin bileisiin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Mä lahjoitan jo nyt pari sataa euroa joko kuukausi hyväntekeväisyyteen. Ehkä se saa riittää :/ Mulla on visioita muustakin, mutta ehkä lainsäädäntö ja kaupunki ei vielä ole valmiita moiselle.

Juu, Suomessa on vaikea yrittää mitään vähänkään normaalista poikkeavaa tai innovatiivista, kun tämä on niin pirun byrokraattinen maa. :(