Tasa-arvo jutut on nykyään kääntyneet päälaelleen, eikö vaan??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Otan esimerkin.

--Tilanne 1.
Jos miesjoukko näkee jossakin hyvännäköisen naisen (en tarkoita mitään tiirailua), ja joku miehistä sanoo vaikkapa: "Onpa pantavan näköinen nainen" (ei kuitenkaan kovaan ääneen). Yleisesti tällaiset miehet koetaan sikasovinisteiksi.

--Tilanne 2.
Jos naisjoukko näkee jossakin hyvännäköisen miehen (en tarkoita mitään tiirailua), ja joku naisista sanoo vaikkapa: "Onpa pantavan näköinen mies" (ei kuitenkaan kovaan ääneen). Yleisesti tällaiset naiset koetaan seksuaalisuuttaan toteuttaviksi normaaleiksi naisiksi.

Kysynpä vaan, missä on se paljon puhuttu tasa-arvo?? Kun nimenomaan naiset siitä tuntuvat jauhavan. Vastaavia esimerkkejä voitte miettiä arkielämästänne, päivittäin näitä tulee vastaan.

Otan esimerkin.

--Tilanne 1.
Jos miesjoukko näkee jossakin hyvännäköisen naisen (en tarkoita mitään tiirailua), ja joku miehistä sanoo vaikkapa: "Onpa pantavan näköinen nainen" (ei kuitenkaan kovaan ääneen). Yleisesti tällaiset miehet koetaan sikasovinisteiksi.

--Tilanne 2.
Jos naisjoukko näkee jossakin hyvännäköisen miehen (en tarkoita mitään tiirailua), ja joku naisista sanoo vaikkapa: "Onpa pantavan näköinen mies" (ei kuitenkaan kovaan ääneen). Yleisesti tällaiset naiset koetaan seksuaalisuuttaan toteuttaviksi normaaleiksi naisiksi.

Kysynpä vaan, missä on se paljon puhuttu tasa-arvo?? Kun nimenomaan naiset siitä tuntuvat jauhavan. Vastaavia esimerkkejä voitte miettiä arkielämästänne, päivittäin näitä tulee vastaan.

Toi nyt on ihan paskaa. Missä sä oikein elät? Ikinä en ole moiseen tilanteeseen kyllä törmännyt.

Feminististen sekopäiden jutuista voi vielä uskoa mitä vaan mutta että joku voi ajatella noin kierosti.. Huhhuh. :D

Okei. Kerro missä kohtaa tämä minun esimerkkini kusi, sinun mielestäsi? Korjaa väärät kohdat

Ihan jo siinä että me miespuolisten kavereiden ihan kilpaan kehutaan ihan kumpiakin sukupuolia. Ja se ei ole mitenkään harvinaista. Ikinä ei oo mitään syyttelyä siitä tullut mistään suunnasta.

Piäiskö sun korjata sun oma itsetuntos ja miettiä uudelleen onko moiset asiat vain pääsi sisällä?

Ihan jo siinä että me miespuolisten kavereiden kanssa ihan kilpaan kehutaan ihan kumpiakin sukupuolia. Ja se ei ole mitenkään harvinaista. Ikinä ei oo mitään syyttelyä siitä tullut mistään suunnasta.

Piäiskö sun korjata sun oma itsetuntos ja miettiä uudelleen onko moiset asiat vain pääsi sisällä?

Ja lisään vielä että kehut saattavat osittain olla hyvinkin seksisävytteisiä.

Sitten olette kavereitteni kanssa vaan kunnioitettavan avoimia asenteiltanne. Ettekä te kenenkään syyttelyitä saa ku ootte sekaporukka, naisista ja miehistä koostuva (kai)? Syytökset kohdistetaan aina helpommin homogeeniseen ryhmään, kuten nais- tai miesporukkaan

Tiettyjen tyyppien mielestä miehet esineellistävät naisia aina, naiset eivät miehiä koskaan. Vähän niinkuin vallalla on luulo, ettei nainen voi raiskata miestä, yhtä lailla ajatellaan että nainen ei voi esineellistää miestä. Naurakaa vaan.

En ole ikinä kuullut kenenkään sanovan "ompa pantavan näköinen mies/nainen". Onneksi. Tällaiset ihmiset heitän kavereistani aika äkkiä pihalle oli kyse kummasta sukupuolesta tahansa. Sen sijaan kavereiltani kuulemiani kommentteja ovat olleet "jumala käveli just vastaan", "tuon kanssa voisin tehdä lapsia", jotka mielestäni kunnioittavat tuota ihmistä paljon enemmän.

Ei tässä siitä ollutkaan kyse että mikä on kunnioittavaa ja mikä ei, vaan siitä, että naisten laukomilla jutuilla miesten suhteen ei oo mitään ylärajaa siinä kuinka halventavia ne saavat olla. (Yleisen mielipiteen ja syntyneiden normien mukaan). Hyvä kun mies voi vähääkään itseään nuorempaa naista sanoa kauniiksi tietyissä tilanteissa, niin se on jo ahdistelua tai jotain.

Minä kärjistän, myönnettäköön. Mutta tämä ilmiö on silti olemassa ja vahvasti.

Erikoista. Mun on vaikea kuvitella, että kenenkään mielestä olisi tasa-arvo-ongelma tai muukaan ongelma, jos kaverukset puhuvat keskenään tuollaisia. Ei miehiä kukaan pidä sovinistina, jos heidän mielestään joku nainen on seksikäs.

En ole ikinä kuullut kenenkään sanovan "ompa pantavan näköinen mies/nainen". Onneksi. Tällaiset ihmiset heitän kavereistani aika äkkiä pihalle oli kyse kummasta sukupuolesta tahansa. Sen sijaan kavereiltani kuulemiani kommentteja ovat olleet "jumala käveli just vastaan", "tuon kanssa voisin tehdä lapsia", jotka mielestäni kunnioittavat tuota ihmistä paljon enemmän.

Mutta noissahan on kyse eri asiasta. En mä ainakaan voisi tehdä lasta jokaisen sellaisen ihmisen kanssa, joka mielestäni on "pantavan näköinen". Ja en mä kyllä ymmärrä, mitä epäkunnioittavaa on muka siinä, jos ajattelee jonkun olevan "pantavan näköinen". Mitä epäkunnioittavaa on siinä, jos haluaa seksiä toisen kanssa?

Ei tässä siitä ollutkaan kyse että mikä on kunnioittavaa ja mikä ei, vaan siitä, että naisten laukomilla jutuilla miesten suhteen ei oo mitään ylärajaa siinä kuinka halventavia ne saavat olla. (Yleisen mielipiteen ja syntyneiden normien mukaan). Hyvä kun mies voi vähääkään itseään nuorempaa naista sanoa kauniiksi tietyissä tilanteissa, niin se on jo ahdistelua tai jotain.

Minä kärjistän, myönnettäköön. Mutta tämä ilmiö on silti olemassa ja vahvasti.
Mä ihan lähikaupan kassallakin maksaessani sanon "hyvää päivää kaunis neito". Tietääkseni kukaan ei ole sitä pitänyt ahdisteluna.

Kyse olikin nyt siitä, että naisten suuhun tällaiset puheet hyväksytään paljon helpommin kuin miesten suuhun. Miestä on helpompi syyttää seksismistä. Kulttuuri on synnyttänyt tämän. Mutta te ette nyt keskity enää itse aiheeseen, mikä on sääli

Kyse olikin nyt siitä, että naisten suuhun tällaiset puheet hyväksytään paljon helpommin kuin miesten suuhun. Miestä on helpompi syyttää seksismistä. Kulttuuri on synnyttänyt tämän. Mutta te ette nyt keskity enää itse aiheeseen, mikä on sääli

Muut eivät tunnista tällaista ilmiötä. Ilmeisesti muiden mielestä ne puheet ovat ihan yhtä ok naisten kuin miestenkin suussa?

Ei seksismi tarkoita tuota, joten outoa olisi, jos syytettäisiin seksismistä siksi, että pitää jotakin hyvännäköisenä tai haluaisi seksiä jonkun kanssa.

Onko tässä nyt ap käynyt niin, että olet itse ollut tuo miesjoukon tyyppi, joka on kommentoinut ohikulkevan naisen ulkonäköä? Sitten muut ovat joko olleet hiljaa tai hymähtäneet tai muuten et ole kokenut saaneesi hyväksyvää vastakaikua, ja olet tulkinnut sen niin, että "mies ei saa sanoa että joku on pantavan näköinen"?

Jos itse olisin naisporukassa ja joku sanoisi ohikulkevasta miehestä, että "onpa pantavan näköinen mies", niin enpä minäkään siihen juuri mitään reagoisi. Hymähtäisin varmaan vaan, eli kuittaisin kommentin kuulluksi, mutta siinä kaikki. Ehkä joku voi tulkita sen paheksunnaksi, mutta oikeasti vaisu reagointi johtuisi siitä, että a) todennäköisesti en itse huomannut koko miestä, b) jos huomasinkin niin tuskin se olisi minusta pantavan näköinen, c) ei mulla tuohon olisi mitään sanottavaa. Mutta en ihastelisi, en paheksuisi. Täysin neutraali kommentti.

• Tykkää
Reactions: AivanSama

Yhteistyössä