Tarvitseeko viedä häälahjaa?

  • Viestiketjun aloittaja sisko
  • Ensimmäinen viesti
No jos sua on pyydetty erikseen vaikka keittiöntädiksi=työntekijäksi, et ole velvollinen viemään lahjaa. Mutta tota nyt et voinut kysyä tosissasi... kuka nyt ei omaa veljeään auttaisi, häät on iso juttu ja monenlaista pikku apua tarvitaan! Tottakai viet lahjan! Ja itse veisin vielä normaalia isomman lahjan, jos on kerta oman sisaruksen häät!
 
vieras
En tiedä pitääkö, mutta minä veisin ilman muuta.

Paitsi ehkä sitten, jos se auttaminen on jotain sellaista, josta tulee paljon kuluja (tyyliin leivon hääkakun isoihin häihin, mutta en ota tarvikkeista rahaa veljeltäni tms).
 
No kyllä minä veisin...Työntekijät on asia erikseen, niille maksetaan siitä et ne on siellä, mut ihan niinku muutkin sanoo, häissä yleensä tarvitaan apua vähä siellä sun täällä, se on normaalia, joten hyvien tapojen mukaisesti veisin enkä edes miettis tollasta.
 
sss
Tarvitseeko? Ihme sanavalintoja. Mä ainakin vaatisin että SAISIN ostaa häälahjan omalle veljelleni. Mikä ihana tilaisuus ilahduttaa toista kivalla lahjalla joka ehkä jää muistoksi koko tapahtumasta.

Nykyisin sitä pitää päästä kaikista vähimmällä kaikesta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En tiedä pitääkö, mutta minä veisin ilman muuta.

Paitsi ehkä sitten, jos se auttaminen on jotain sellaista, josta tulee paljon kuluja (tyyliin leivon hääkakun isoihin häihin, mutta en ota tarvikkeista rahaa veljeltäni tms).
Paitsi muutin mieltäni just samalla kun lähetin tämän viestin... kyllä minä sittenkin jotain ekstraa laittaisin, ostaisin vaikka kivan kakkulapion edes.
 
..
Tää sama kysymys oli täällä hetki sitten toiste päin, joku kyseli että onko moukkamaista kun miehen sisko ei tuo häihin lahjaa.... etsippä se ketju ja katsele vastauksia..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Tää sama kysymys oli täällä hetki sitten toiste päin, joku kyseli että onko moukkamaista kun miehen sisko ei tuo häihin lahjaa.... etsippä se ketju ja katsele vastauksia..
Oli vai? :D Millä hakusanalla sen löytää?
 
joo
Tottakai antaisin jotakin lahjaksi, eihän sen tarvitse välttämättä olla mitään hirveän kallista, jos asia rahasta kiikastaa.

Siitäkin huolimatta, että tekisin pitkän päivän seremoniamestarina, kaasonta tmv.
 
voi äiti
Käsittämätöntä, että joku edes kysyy tällaista!!!!!
KYLLÄ, viet sinne mukanasi lahjan. Vaikka kehystetyn kuvan teistä lapsena, jollet muuta keksi ja toisen samanlaisen kehyksen, johon saavat oman (tulevan?) lapsensa kuvan! Mutta jotain viet.
 
vieras ulkoavaruudesta
Alkuperäinen kirjoittaja voi äiti:
Käsittämätöntä, että joku edes kysyy tällaista!!!!!
KYLLÄ, viet sinne mukanasi lahjan. Vaikka kehystetyn kuvan teistä lapsena, jollet muuta keksi ja toisen samanlaisen kehyksen, johon saavat oman (tulevan?) lapsensa kuvan! Mutta jotain viet.
Aika raakaa on tuokin, jos kyseessä on tahattomasti lapseton tai velapariskunta. Mutta siinä mielessä peesaan, että useimmat ihmiset vievät häälahjoja sisaruksilleen ihan mielissään, tekemättä siitä velvollisuutta.
 
vieras
Mä olen kyllä samaa mieltä enemmistön kanssa. En ymmärrä, miksi joku ei haluaisi muistaa veljeään myös lahjan muodossa tämän hääpäivänä. Seremoniamestarina toimiminenkin on lähinnä kunniatehtävä, mutta kai sen voi sitten kokea toisinkin.
 
enni
Kyllä mä sain veljeltäni lahjan, vaikka se oli mun häissä seremoniamestarina. Ja kaasolta, vaikka se teki hommia aika pirusti. Jopa vanhempani antoivat häälahjan, vaikka olivat maksaneet kolmanneksen häistä.
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No mä olen seremoniamestarina siellä, juonnan illan ja pidän huolen että vieraat on oikeassa paikassa oikeaan aikaan.
tottakai veisin silti lahjan. seremoniamestarin rooli on kiva luottamuksenosoitus sinulle ja et aio muistaa veljeäs ja tämän vaimoa mitenkään vaikka ovat sinulle ison roolin antaneet häissään?
 

Yhteistyössä