Tarvitseeko huolestua: lapsella tuli pottaan vähän verta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
lapsi siis 1v8kk ikäinen. Välillä ollut kova vatsa ja tästä lääkärissäkin käytettiin, Levolacia ollaan käytetty jos maha ei meinaa toimia. Tekee kyllä siis yleensä joka päivä kakan ja menee pitkä aika ettei ole ongelmia. Tänään sitten kävi iltapisulla potalla ja työntämällä työnti paukkua ja vähän tuli kakkaakin, ei tosin kovaa, huomasin että seassa oli vähän kirkasta verta. Pitäisiköhän taas tehdä lääkärireissu!?!?

Leseitä olen yrittänyt antaa ja vettä paljon juottaa jne. luulin ettei ongelma olisi kovin suuri kun välillä kakka on ihan löysääkin ja kuitenkin itkemättä kakat tekee.

Ei tarvitse huolestua. Kova kakka varmaan vaan aih. sen. Oletko kiinnittänyt huimiota siihen, että jos joku tietty ruoka-aine aiheuttaisi sitä ummetusta? Laita vaikka syömisiä vähän ylös, niin voit seurailla.

Kiitos vastauksestasi. Eikö sinusta tarvitse käyttää lääkärillä? toi se onkin kun en ole sitä niin keksinyt mikä sen kovan vatsan tekee.. Levolac auttaa hyvin, mutta ei kait sitäkään voi jatkuvasti käyttää. Nyt olen korvannut yhdellä ruokailulla maidon vedellä, en anna juustoa ja sekoitan pari tl leseitä jugurttiin että pehmittäs mahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos vastauksestasi. Eikö sinusta tarvitse käyttää lääkärillä? toi se onkin kun en ole sitä niin keksinyt mikä sen kovan vatsan tekee.. Levolac auttaa hyvin, mutta ei kait sitäkään voi jatkuvasti käyttää. Nyt olen korvannut yhdellä ruokailulla maidon vedellä, en anna juustoa ja sekoitan pari tl leseitä jugurttiin että pehmittäs mahaa.

No minun mielestäni lääkärireissua ei tarvitse, jollei sitä verta nyt ala tulemaan enemmän tai useasti. Mikähän sen ummetuksen sitten aiheuttaisi... syökö omenaa tai banaania?

Kakan seassa oleva kirkas veri on luultavammin peräisin peräaukon limakalvolta, jonka kova kakka ja ponnistaminen on vaurioittanut eikä se ole vakavaa. Ota arjen tullen vaikka yhteyttä neuvolaan ja kysy asiasta sieltä, mutta mikään päivystyksellinen asia tuo ei ole.

En oo nyt antanut banaaniakaan, harvemmin omenaakin. Tosi vaikea kyllä tietää mikä kovettaa, mutta varmaan meillä tota veden juomista ainakin vois lisätä. Annatko sä joka ruokailulla aina maitoa vai joskus vettä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En oo nyt antanut banaaniakaan, harvemmin omenaakin. Tosi vaikea kyllä tietää mikä kovettaa, mutta varmaan meillä tota veden juomista ainakin vois lisätä. Annatko sä joka ruokailulla aina maitoa vai joskus vettä?

Aina maitoa ruualla juodaan meillä. Mutta minkä verran teidän lapsi juo kokonaisuudessaan päivässä? Jos antaisit vettä sitten enemmän pitkin päivää vaikka hän ei pyytäisikään juotavaa?

Ruualla juo ja aamulla heti herättyä annan vettä. Pitäisi varmaan enemmän tarjota vettä myös välillä. Olen tarjonnut kyllä välillä mutta ei ole aina huolinut, tosin sitten kyllä kun olen jättänyt nokkamukin johonkin pöydän kulmalle niin on saattanut siitä välillä huikan käydä ottamassa. Pissan määrästä vaan tuntuu että jois tarpeeksi.

Yhteistyössä