Tarvitaan TOSI HELPPO ja kiva suolainen tarjottava juhliin!

Lilii lisänimetön

Aktiivinen jäsen
08.05.2008
30 970
-26
36
Helsinki
HJÄLP!

Ehottakaa jotakin todella helppoa (yksinkertainen valmistaa) suolaista tarjottavaa lapsen synttärijuhliin, vieraat enimmäkseen aikuisia.

Meille tulee jo sienipiirakka, jotakin yksittäisiä "suolapaloja" vielä kaipaan. Mitäs ne voisi olla?? Joku esim. kinkusta tai lohesta.

Mulla on tosi kiireinen aikataulu järkätä juhlat, eikä ole aikaa väkertää esim. voileipäkakkua tai muuta isotöistä.

:wave:

meillä suosittu kaupan valmiita esim.sulhaspiiraita tai pasteijoita.
Aina kelvanneet eikä ole paljoa tarvinnut itse tehdä.. :D
Ja nykyisin pystyy aika hyvin huomioimaan myös ruoka-ainerajoitteet.. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Nakkikääröt on ainakin nopeita tehdä.
Voitaikinalevy puoliksi, levitä vähän ketsuppia ja pitsamaustetta sekä nakki. Rullaa. Voitele munalla. Paista.

Liian "ei-aikuisille". Ainakaan ei nyt meille sovi. Jotakin vähän juhlavampaa kaipailen. :/

Saas nähdä jos mäkin päädyn kaupan altaalle tonkimaan. Olisi kiva tehdä itse, kun kakun tällä kertaa tilasin valmiina. :ashamed:

Kylmäsavulohesta, tuorejuustosta ja rieskasta saa ihania rullia. Voitele rieska tuorejuustolla, levitä tasaisesti päälle kalaa, ja rullaa. Sitten leikkaat sillain vinottain palasiksi. On hyvää ja ihan nättiä kahvipöydässä.

[quote="Lilii lisänimetön
Saas nähdä jos mäkin päädyn kaupan altaalle tonkimaan. Olisi kiva tehdä itse, kun kakun tällä kertaa tilasin valmiina. :ashamed: [/quote]

Niinhän se olis aina.. Vaan lapsiperheessä tuo aika on se paras vihollinen.. =)

Joskus on hyvä pihistää ajan kanssa.. Onpa sitten parempi milei kemuissa kun ei äiti ole stressaantunut.. :D

wrappeja joiden päälle esim ruohosipulituorejuustoa reilusti, ohuenohuita kinkkuviipaleita ja salaatin lehtiä. Käärit rullalle ja leikkaat pötkön sopiviksi suupaloiksi. Hyvää ja helppoa!

Alkuperäinen kirjoittaja kohta ostoksille:
Osta Lidlistä nyt Kreikka-viikoilta fetapiirakka. On ihan sikamaisen hyvää ja valmistus onnistuu vain uuniin lykkäämällä. =)

Kiitos! Maistoin viimeksi ja oli todella hyvää. Toivottavasti eivät ole loppuneet, viimeksi loppuivat heti.

Mutta sitten vielä jotakin yksittäisiä napostelupaloja kaipaan. Pikkupizzat ok, mutta niissä lienee aika iso väkerrys??

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
HJÄLP!

Meille tulee jo sienipiirakka, jotakin yksittäisiä "suolapaloja" vielä kaipaan. Mitäs ne voisi olla?? Joku esim. kinkusta tai lohesta.

Tee väinämöisen palttoonappeihin kinkusta ja lohesta kaksi eri täytettä. Vaikka tuorejuustoon ja lisäksi sekaan paljon yrttejä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
HJÄLP!

Tee väinämöisen palttoonappeihin kinkusta ja lohesta kaksi eri täytettä. Vaikka tuorejuustoon ja lisäksi sekaan paljon yrttejä.

VOITTAJAEHDOTUS, kiitos!! :flower:
Ei tartte uunia, ihanaa!!!

Rieskarullat on myös huomioitu, saatan kallistua niihinkin :)
Menisi osin samoilla aineksilla :D

Tee Preussilaisia. Voitaikina levyksi, sen päälle seos keltuaista, suolaa ja pippuria ja vähän juustoraastetta. Rullaa molemmilta reunoilta keskelle ja leikkaa pötkösta puolentoista sentin viipaleita ja pellille. Juustoa ripaus ja hetki pieni 200asteisessa uunissa ja tarjolle. Nopeaa helppoa ja maistuu isoille ja pienille.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
HJÄLP!

VOITTAJAEHDOTUS, kiitos!! :flower:
Ei tartte uunia, ihanaa!!!

Rieskarullat on myös huomioitu, saatan kallistua niihinkin :)
Menisi osin samoilla aineksilla :D

Tee kompromissi eli lohesta nuo palttoonapit ja kinkusta rieskarullat :)

En käsitä tuota voitaikinan ihannointia. Tuollaista rasvaista taikinahöttöä en kehtaisi syötää vieraspalana. Onhan se tietysti helppoa valmista laitettavaa, mutta maku on kamala ja RASVAINEN.

Jotenkin halpaa ja mielikuvuksetonta, varsinkin jos ei edes itse tee sitä ja ehdottomasti mieluummin sitten rahkavoitaikinaa.

Alkuperäinen kirjoittaja palttoonappeja ehdottanut:
En käsitä tuota voitaikinan ihannointia. Tuollaista rasvaista taikinahöttöä en kehtaisi syötää vieraspalana. Onhan se tietysti helppoa valmista laitettavaa, mutta maku on kamala ja RASVAINEN.

Jotenkin halpaa ja mielikuvuksetonta, varsinkin jos ei edes itse tee sitä ja ehdottomasti mieluummin sitten rahkavoitaikinaa.

Ei sun tarvitsekaan =)

Minä olen syönyt rieskarullia niin että siellä on ollut vain maustettua jotain levitettä (ei tuorejuustoa) ja lehtisalaattia.. Ihania pieniä naposteltavia :) siinä olisi kasvisvaihtoehtokin

Alkuperäinen kirjoittaja palttoonappeja ehdottanut:

Minä olen ihan samaa mieltä. esim. hapankorpuista saa hieman kostuttamalla, täyttämällä ja rullaamalla kivoja ja hyviä suolapaloja.

Joku muu saa täydentää tätä, koska en osaa neuvoa tuossa täytteessä, mutta...

tutuntuttuni tarjosi kerran suolaisia tähtotorttuja :p jotka oli siis ihan valmistorttutaikinasta (pakaste) tehty. Sisällä "hillona" oli puolessa jotain punertavaa (tomaattipohjaista) tahnaa, joka oli ihan äyttömän hyvää, mausteista ja yrttistä, terveellisen makuista. Toiset olivat sitten täytetty jollain vihertävällä (pinaatti?-)tuorejuustotäytteellä. Olivat molemmat ihan taivaallisen makuisia. Nyt kun joku keittiövelho keksii noille vielä hyvän reseptin...? :p itse en tajua ruoanlaitosta oikeastaan mitään.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä