Tarvisin viisaampien neuvoja liikuntaan liittyen

Endless Sacrifice

Aktiivinen jäsen
08.06.2006
7 728
1
36
Eli kuinka pian keuhkoputken tulehduksen jälkeen vois harkita aerobista liikuntaa, entä kuntosali (kevyillä painoilla)? Voiskos mennä ihan tuntemuksen mukaan?

Oon joskus kuullut nyrkkisäännön että yhtä monta päivää terveenä kuin oli kipeänä ennenkuin aloittaa taas liikkumisen. Mutta kun olin 4 viikkoa kipeänä?

Sitten toinen ongelma: Kuinka vahvistaa sormien lihaksia?

Alkuperäinen kirjoittaja kahvi kissa:
mä kanssa nyt kipeenä ja polte olis jumpalle kova..eli jos jollain olis hyviä vastauksia,ettei tulis mitään jälkitauteja

Niinpä...

Mulla on kaks kaveria kärsiny pahat seuraukset kipeenä urheilusta, toinen halvaantui (palautui kyllä pari kuukauden kuluttua) ja toinen sai sydänlihas tulehduksen.

Alkuperäinen kirjoittaja kahvi kissa:
kuin pian menivät harrastamaan liikuntaa sairastelun jälkeen? :o

Taisivat olla vielä kipeenä, mutta mä oon tullu tollasista hyvin varovaiseksi.

Ja siis koska voi tulkita olevansa sitten riittävän terve? Mäkään en enää rohise, mutta yskittää kuitenkin jonkin verran. Jokohan sitä uskaltais koittaa jotain kevyttä, kuntopyörä vois olla hyvä niin sais lopetettua jos tuntuu pahalta, mutta huomaako riittävän ajoissa?

En ole lääkäri, joten en voi kun kertoa miltä minusta tuntuu, mutta tosiaan, jos olet ollut pahasti kipeä kannattaa alottaa liikkuminen rauhallisesti, vaikka todella tiiä, että se voi olla vaikeeta!! Mutta odota niin kauan kunnes tunnet olosi terveeksi ja alota vaikka ihan kävelylenkeillä ja eipä kevyt kuntosaliharjoittelukaan pikku hiljaa pahasta ole, siitä sitten pikku hiljaa lisäämään sykettä enemmän nostavaa harjoitusta jne.

Tosiaan se on kuultu, että kipeänä ei kannata treenata, voi olla kohtalokkaat seuraukset!!

Sormen lihaksista.. hmmm.. niitähän on semmosia joitan kädessä puristettavia vempaimia, missä joku jousitus.. oiskohan semmosesta apua.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Urheilija:
En ole lääkäri, joten en voi kun kertoa miltä minusta tuntuu, mutta tosiaan, jos olet ollut pahasti kipeä kannattaa alottaa liikkuminen rauhallisesti, vaikka todella tiiä, että se voi olla vaikeeta!! Mutta odota niin kauan kunnes tunnet olosi terveeksi ja alota vaikka ihan kävelylenkeillä ja eipä kevyt kuntosaliharjoittelukaan pikku hiljaa pahasta ole, siitä sitten pikku hiljaa lisäämään sykettä enemmän nostavaa harjoitusta jne.

Tosiaan se on kuultu, että kipeänä ei kannata treenata, voi olla kohtalokkaat seuraukset!!

Sormen lihaksista.. hmmm.. niitähän on semmosia joitan kädessä puristettavia vempaimia, missä joku jousitus.. oiskohan semmosesta apua.. :)

Eli siis omiin tuntemuksiin vois luottaa. Lopettaa jos tuntuu pahalta, ja tosiaan alotella ihan kevyesti.

Niin joo olin ihan unohtanu noi puristelu jutut, paitsi että niissä on se ongelma että ne on liian isoja mun pienille käsilleni. Löytysköhän niissä eri kokoja?

Mä en nyt osaa kyllä varmasti sanoo, et löytyykö niissä eri kokoja, mutta voisin olettaa, että voisi löytyäkin! Kannattaa vähän katella ja kysellä..

Tsemppiä liikunnan alottamiseen ja sormivoimien saamiseen! :)

PS. Pianon soitto on myös sormille hyvää liikuntaa! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Urheilija:
Mä en nyt osaa kyllä varmasti sanoo, et löytyykö niissä eri kokoja, mutta voisin olettaa, että voisi löytyäkin! Kannattaa vähän katella ja kysellä..

Tsemppiä liikunnan alottamiseen ja sormivoimien saamiseen! :)

PS. Pianon soitto on myös sormille hyvää liikuntaa! :D

Kitarakin olis tehokas, mut kun toi soittaminen ei nyt muuten vaan luonnistu.

Enkä mä voimaa sinällään tarvi, vaan lihakset kuntoon niin ei menis nivelet sijoiltaan. Eilen nimittäin sain taas nykästä sormen paikoilleen, onneks edellisestä kerrasta on 6 vuotta. Enkä mä edes tiedä miten se tällä kertaa lähti sijoiltaan.

Yhteistyössä