Tarviin pukeutumisapua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tylsä kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tylsä kotiäiti

Vieras
Vaatimuksena smart casual. Tiedän kyllä, että mitä se tarkoittaa, mutta näin 30v. kotiäitinä smart casual on suurin piirtein mustat housut (ei farkut eikä suorat housut) ja trikoopaita. Ne vaan tuntuu muuhun poppooseen verrattuna hieman liian arkiselta. Kaupoissa kiertelin katselemassa jotain uutta ja kivaa siistiä paitaa, mutta kaikki vaatteet tuntui kuuluvan joko liian vanhoille tai sit ihan nuorille. Mistä löytäisin arkista hieman siistimmän arkiasun, joka olisi nyt kuitenkin ihan mun ikäisen näköinen. En haluaisi näyttää enää teiniltä enkä kyllä 50-vuotiaaltakaan vaatteiden puolesta.

[QUOTE="vieras";23084977]itse suosin Nansoa ja Marimekkoa. värikästä, voi korostaa omaa persoonaa ja on tarpeeksi siistiä vaikka minne menis.[/QUOTE]

Varmaan ihan hienoa, mutta en vaan tunne oloani kotoisaksi noissa vaatteissa. Ihan liian värikästä. Olen niin kauan käyttänyt yksinkertaisia basic-juttuja ja yksiväristä, että on tosi vaikeaa hypätä värikkyyteen. Hyväähän se varmaan tekis uskaltaa kokeilla vähän värikkäämpää elämää.

[QUOTE="vieras";23084977]itse suosin Nansoa ja Marimekkoa. värikästä, voi korostaa omaa persoonaa ja on tarpeeksi siistiä vaikka minne menis.[/QUOTE]

Itse pitäisin ehkä hieman erikoisena, jos joku tulisi Nanson trikoopaidassa ja mustissa housuissa (ei suorat housut) tilaisuuteen, jonka pukukoodina olisi "smart casual". Trikoopaita menee koodiin casual, siitä on smart kaukana.

Itse pitäisin ehkä hieman erikoisena, jos joku tulisi Nanson trikoopaidassa ja mustissa housuissa (ei suorat housut) tilaisuuteen, jonka pukukoodina olisi "smart casual". Trikoopaita menee koodiin casual, siitä on smart kaukana.

Samaa mieltä olen. Koodiin smart casual tulee mielestäni laittaa joko kauluspaita tai sitten muu tyylikäs, ei trikoinen, paita.

Hei, antakaas joku malliesimerkki smart casual asukokonaisuudesta. Eikö pelkkä valkoinen kauluspaita mustien suorienkin housujen kanssa ole vähän tarjoilijamainen eikä nyt ihan täydellinen smart casual? Joo, oon vähän avuton näissä asioissa ja arvelin , että täältä löytyis ihan oikeita varteen otettavia vinkkejä ja suoranaisia neuvoja.

Tää ehkä kuulostaa vähän hassulle mutta H&M:n "naistenosastolta" löytyis ainakin kaikkia yläosia.Esim.mustat housut,kauluspaita ja joku trendikäs siisti neuletakki siihen lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja tylsä kotiäiti;23086511:
Toi kermanvaalea silkkipaita olis kyllä mulle hyvä. :) Tykkään väristä ja materiaalista.

Ja siinä ois myös se hyvä puoli että silkkipaita on ajaton niin kävis sitten monet vuodet eteenpäinkin vielä.

Voi olla vähän tilanteesta riippuva juttukin. Kyllä meidän alalla ainakin, jos asuna on smart casual, niin se tarkoittaa sitä että miehet tulee puvussa (tai pikkutakissa ja siisteissä housuissa) ja naiset jakkupuvussa.

Smart casual on astetta juhlavampi kuin pelkkä casual. Smart casual -tilaisuuteen voi pukeutua hyvinkin trendikkäästi. Esimerkiksi siistit farkut ja tyylikäs jakku ovat hyvä yhdistelmä. Myös hame ja jakku tai hame ja paitapusero käyvät hyvin. Niin ikään leninki kauniisti asustettuna toimii. Pikkumustaankin voi pukeutua, kunhan se ei ole kovin juhlava. Kenkien pitää olla tyylikkäät ja mieluiten korolliset. Myös sirot saapikkaat käyvät.

Yhteistyössä