Tarviiko päiväkotiin luistimet ja sukset?

• Viestiketjun aloittaja Suksi
  • Ensimmäinen viesti
Suksi
Mulle tuli yllätyksenä että päiväkodissa pitää lapselle hankkia luistimet ja sukset. Lapsi aloitti yksityisessä päiväkodissa vasta ja kuulin että pian lähteävät luistelemaan. Meillä oli suunnitteilla talvella hankkia luistimet mutta tavaroita ostetaan rahatilanteen mukaan yleensä. Meillä ei normaalisti harrasteta hiihtoa mutta päiväkodissa nekin tarvittaisiin. Ei luistimia ja suksia käytettynä noin vaan löydy ja varsinkaan sopivaa kokoa.

"Miu"
Kyllä meilläkin on lapsi hiihtänyt ja luistellut päiväkodissa ihan taaperosta asti ja kunnallisesta on kysymys.
Mutta ei se meillä ainakaan elämän ja kuoleman kysymys ollut, jos ei ollut vehkeitä niin sitten teki jotain muuta kun muut hiihtivät tai luistelivat...

älä osta
No ei todellakaan kannata hankkia! Meilläkin pk vaati sukset ja luistimet, en ostanut turhaan.
1krt hiihtoa oli talven aikana, luistelemaan eivät ehtineet kuin kerran useamman vuoden aikana. Melkoinen säästö kun ei turhaan hankittu välineitä. Varsinkin täällä maalla kun ri ole kirppiksiä ja osta kaikki uutena...
Eskarivuonna vasta hankittiin kunnon välineet ja luisteltiin+hiihdettiin myös vapaa-ajalla.

"..."
Riippuu vähän minkä ikäinen lapsi, mutta luistimet ostaisin ja sukset jättäisin hankkimatta mikäli teillä ei ole innostusta omalla ajalla hiihtoon. Luistimia löytyy hyvin käytettynäkin

???
Alkuperäinen kirjoittaja älä osta;30317530:
No ei todellakaan kannata hankkia! Meilläkin pk vaati sukset ja luistimet, en ostanut turhaan.
1krt hiihtoa oli talven aikana, luistelemaan eivät ehtineet kuin kerran useamman vuoden aikana. Melkoinen säästö kun ei turhaan hankittu välineitä. Varsinkin täällä maalla kun ri ole kirppiksiä ja osta kaikki uutena...
Eskarivuonna vasta hankittiin kunnon välineet ja luisteltiin+hiihdettiin myös vapaa-ajalla.
Turhaan? Kyllä mä olen ostanut kaikille kolmelle uutena sekä sukset että luistimet vaikka eivät ole päiväkodissa olleet päivääkään.
Kyllä mä olen heitä opettanut sekä luistelemaan että hiihtämään ja ahkerasti ollaan käyty.
Etkö ikinä talvella liiku lapsesi kanssa?

Reea
Meillä viskarissa, siis 5-vuotiaana, kävivät ahkerasti luistelemassa monen viikon ajan. Eskarissa oli tarkoitus keskittyä hiihtoon, mutta ei tullut lunta tarpeeksi että olisivat kertaakaan päässeet. Kyllä meillä silti välineet on, koska käydään muutenkin vapaa-ajalla hiihtämässä ja luistelemassa.

v1eras
Meillä on ollut lapsilla luistimet ja sukset 2-vuotiaasta asti, vaikka eivät ole olleet päiväkodissa. Kaikkien lasten kanssa ollaan käyty luistelemassa ja hiihtämässä vapaa-ajalla. Nuorin oppi hiihtämään alle kaksi vuotiaana ja odottaa nyt kovasti lunta. Luistelemassa käydään syksyisin ja keväisin jäähallissa. Aika hurjalta kuullostaa jos lapselle ei välineitä hankita, jotenkin itse ajattelen, että suomalaislapset osaavat hiihtää ja luistella. Ei taida enää pitää tämä paikkaansa.

"Lissu"
On meillä molemmille ollut käyttöä päiväkodissa joka talvi, useaan otteeseen. Me kyllä luistellaan ja hiihdetään muutenkin, joten välineet löytyy joka tapauksessa.

040608
Meillä on tänä syksynä päiväkodista lapset käynyt jo 3 krt luistelemassa. Nyt on saanut hallivuoroja kun koululaisilla vielä ulkoliikuntaa. Viime vuonnakin kävivät useamman kerran luistelemassa. Hiihto tais jäädä kun ei ollut lunta. Mut muina talvina päiväkodissakin hiihdetty. Ja meillä on kyllä luistimet ja sukset ollut lapsilla silloinkin kun eivät päiväkodissa olleet, hiihdetty paljonkin, mut luistelu vähemmällä silloin kun olivat pienempiä. Ja kyllä noita välineitä saa käytettynäkin aika edullisesti ja hyviäkin, tori.fi yms.... Tutuilta kyselemällä, kierrätys kunniaan.

Vastaus kysymykseen: tarvii.

Yhteistyössä