Tarviiko 1,5 v omaa huonetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Tilanne on se että me erotaan miehen kanssa ja kävin katsomassa yhtä ihanaa rivitalokaksiota mulle ja tytölle.
neliöitä 63, oma takapiha, yhteinen etupiha jossa tosi hyvät lasten leikkipaikat. Asunnossa erillinen keittiö, olkkari, yks makkari ja sauna.
Ihastuin ihan täysin siihen, tosi uusia taloja ja halpa, ku menee vähän poispäin kaupungista.

Mut se on kaksio.. tytöllä on ollu nyt oma huone ku ollaan asuttu miehen kans jopa neliössä :/ mut nyt mulla ei oo varaa ottaa kolmiota ku jään kaksin tytön kanssa.

onko nyt ihan kamalaa jos tyttö ei vähään aikaan saa ainakaan omaa huonetta? makkariin tulis vaan mun sänky ja kaikki muut tytön tavaroita ja sen sänky. olkkariin mahtus sit kaikki muut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jos se sua niin kovasti häirittee ettei ole omaa huonetta, niin mikset laita sitä sänkyäs olohuoneen puolelle?

no olisko tää tyhmästi. ?ku käy vieraitakin..

No voithan sinä ostaa vaikka vuodesohvan tai sellasen sivusta vedettävän ja laittaa petivaatteet vaikka kaappiin päiväksi.

No jos se sua niin kovasti häirittee ettei ole omaa huonetta, niin mikset laita sitä sänkyäs olohuoneen puolelle?

No voithan sinä ostaa vaikka vuodesohvan tai sellasen sivusta vedettävän ja laittaa petivaatteet vaikka kaappiin päiväksi.

mä en mun ihanista sohvista luovu :)

voi olla kyllä ettei oikeen mahu ku mulla 160 levee sänky ja kaks sohvaa.

Mitä yks ihminen tekee tuollasella sängyllä, järki käteen!

Olen yksinhuoltaja ja jaan makuuhuoneen kolmevuotiaan lapseni kanssa, lelut on sitten olohuoneessa. Mutta aika yleistä on että isommat lapset on huoneessa ja vanhempi tai vanhemmat olohuoneessa. Ystävälläni on kaksi kouluikäistä lasta kaksiossa jotka jakavat makuuhuoneen, ja hän itse nukkuu olohuoneessa.

mä en mun ihanista sohvista luovu :)

Ihanista? Aikansa kutakin!!!!

No en mä viittis alkaa myymäänkään.. ihan uus jenkkisänky, ja mies nyt halus antaa sen mulle.

Saa nukkua mukavasti keskellä sänkyä. B) Mulla on kylläkin vain 120cm leviä, mutta en mä kyllä 90 senttistä huoliisi enää.

Alkuperäinen kirjoittaja jees:
toisaalta olis hyväe ttei sit taas tarvitte muuttaa muutaman vuoden päästä...

mulla ei nyt vaan oo varaa yksin maksaa kolmiota :( on heti monta sataa euroa kalliimpi. ja toi kaksio olis rivitalo, kun taas kolmiota jos haluaisin halvemmalla joutuisin asua jossain huonommassa paikassa ja kerrostalossa..
eihän sitä voi tietää mikä meidän tilanne on parin vuoden päästä sitten..

millon lapsi yleensä alkaa kaipaamaan omaa huonetta?

Alkuperäinen kirjoittaja yh itsekin:
Olen yksinhuoltaja ja jaan makuuhuoneen kolmevuotiaan lapseni kanssa, lelut on sitten olohuoneessa. Mutta aika yleistä on että isommat lapset on huoneessa ja vanhempi tai vanhemmat olohuoneessa. Ystävälläni on kaksi kouluikäistä lasta kaksiossa jotka jakavat makuuhuoneen, ja hän itse nukkuu olohuoneessa.

Likka on 6½v. Nukutaan samassa makkarissa ja likan lelut on olkkarissa. Ainakaan tässä kämpässä en rupia tekemään niin, että mun sänky olkkariin. Ei mahtuusi tänne.

Ainiin: Rivarissa on kiva asua pienen lapsen kanssa =) Ja jos on kivalla alueellakin, niin kyllä kaksio hyvällä sijainnilla ja rivarissa on paljon parempi vaihtoehto ku kalliimpi kolmio kerrostalossa eikä yhtä kivalla paikalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Ainiin: Rivarissa on kiva asua pienen lapsen kanssa =) Ja jos on kivalla alueellakin, niin kyllä kaksio hyvällä sijainnilla ja rivarissa on paljon parempi vaihtoehto ku kalliimpi kolmio kerrostalossa eikä yhtä kivalla paikalla.

Näin mäki ajattelisin. mietin vaan kun on tähän asti ollut se oma huone, missä on aika ahkerasti itsekseen leikkinytkin.
Mutta onhan tuo typy vielä tosi pieni.. ja kun ei tosiaan ole varaa maksaa yksin rivarikolmiosta.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:

Näin mäki ajattelisin. mietin vaan kun on tähän asti ollut se oma huone, missä on aika ahkerasti itsekseen leikkinytkin.
Mutta onhan tuo typy vielä tosi pieni.. ja kun ei tosiaan ole varaa maksaa yksin rivarikolmiosta.

No sittenhän sitä ei tartte edes miettiä, jos ei ole varaa kolmioon :-) Ei 1,5v tartte omaa huonetta..

Äsh, ei se lapsi omaa huonetta tarvi tai kaipaa, ehkä sitten joskus kouluiässä tms. Vanhempi voi toki jossain vaiheessa kaivata lisätilaa jolloin helpottaa kun lapsen tavarat voi säilyttää tämän omassa huoneessa.

Mutta siis jos kolmio tuntuu liian kalliilta ja kaksio miellyttää niin tottakai otat sen!

Yhteistyössä