tarttuuko kuume?

• Viestiketjun aloittaja tyhmä
  • Ensimmäinen viesti
tyhmä
Tarttuuko kuume? entäs ku lääkäri määräs Penisiliini-kuurin kun tulehdusarvot niin korkeella, tarttuuko silloin joku pöpö? ei siis ole flunssaa tms. pelkkä kuume

Alkuperäinen kirjoittaja heidi:
kyllö tarttuu.meillä on nyt sairastanut viisi henkisestä perheestä neljä,minä nyt viimeisenä.yleensä kuume taudit virus peräisiä,ei auta lääkkeet!

häh?

ja esimerkiksi korvatulehduksessa kuume voi olla oireena, antibiootit lääkitsee korvatulehdusta (tauti) ja kuumelääkkeillä yms saa kuumeen (oire) laskemaan...

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä:
kuinka hyin äidinmaito suojaa 2kk ikäistä vauvaa? viikko sit ei tarttunu kuumetauti, voiko nyt tarttua? kai se viikossa jo olis ilmenny?
Vauva on yleensä suojassa monilta tartunnoilta n. 3 kuukautta äidiltä saamiensa vasta-aineiden turvin. Mutta ehdoin tahdoin ei häntä kuitenkaan kannata viedä sairaiden lähelle.

tyhmä
paha sanoo kun ei oo muutakun kuume... tulehdusarvot korkeella, ja sen takia määrätty lääkekuuri, mut muita oireita ei oo kun kuume. Viikko sit olin toisessa kyläpaikassa missä oli näin, ja nyt toisessa missä sama juttu. Viikko sit ei tarttunu, tarttukohan nyt?

.
paha sanoo kun ei oo muutakun kuume... tulehdusarvot korkeella, ja sen takia määrätty lääkekuuri, mut muita oireita ei oo kun kuume. Viikko sit olin toisessa kyläpaikassa missä oli näin, ja nyt toisessa missä sama juttu. Viikko sit ei tarttunu, tarttukohan nyt?
eli mietit että voitko mennä sinne kylään vauvan kanssa?

itse en todellakaan menisi.

No eihän sitä kukaan voi varmaksi tietää. Ei liene kannata kokeilla tarttuuko vai eikö.

.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
miksi ihmeessä olit?

tiesitkö että sama pöpö voi aiheuttaa jossain ihmisessä vain kuumeen ja toisessa (esim. pienessä vauvassa) älyttömän räkätaudin tai vaikka aivokalvontulehduksen. Riippuen siitä mikä pöpö kyseessä.

.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ei voinu tietää et niillä ollaan kipeitä.eihän taudin pitäis tarttua kun syö antibiootteja
Niin jos sen taudin aiheuttaja on bakteeri johon antibiootit tehoaa. Ihan hyvin voi olla viruskin ja antibiootit määrätty varmuuden vuoksi.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Ei se kuume, vaan se mikä aiheuttaa sen kuumeen.
Eikä sekään aina. Esim mulla on välillä kuumetta, kun nivelet on tulehtuneet. Mutta en tartuta nivelreumaa enkä niveltulehdusta kehenkään toiseen.

Yhteistyössä