Tarttuuko korvatulehdus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Nyt ehkä tyhmä kysymys...

Eli meidän taaperolla on huomenna kolmas päivä antibioottikuuria korvatulehdukseen. Ei ole juuri yskää eikä nuhaa enää, kuumetta ollut viimeksi viikko sitten. Huomenna olisi yhdet esikoisen kaverin synttärit, jonne on kutsuttu koko porukka, siellä myös pieniä (ei ihan vauvaikäisiä kuitenkaan) vieraita. Viitsiikö mennä tämän korvapotilaan kanssa, kun ei ole sinällään enää kipeä, on vaan tuo kuuri päällä vai pitäisikö olla menemättä? Tarttuuko korvatulehdus?

Ajatella, ettei tällaista asiaa tiedä varmaksi, vaikka toinen lapsi kyseessä ja esikoisella oli sentään oikein korvakierre taaperoikäisenä!
Mutta kiitos vastauksesta! :)

Tarttumisesta on monenlaisia mielipiteitä. Olen lukenut, että korvatulehduskin voi tarttua, ei siis vain tulehdusta aiheuttava flunssa. Meillä lapsi nukkui pph:lla korvatulehdusta potevan kanssa samalla sängyllä, ja seuraavana päivänä meidänkin lapsella oli korvatulehdus, mutta flunssaa ei tullut lainkaan. Mutta kyllä minä ap:n tapauksessa päästäisin synttäreille, sillä pelkän korvatulehduksen tarttumisesta ei liene vakuuttavia tietoja olemassa.

[QUOTE="vieras";22151346]Tarttumisesta on monenlaisia mielipiteitä. Olen lukenut, että korvatulehduskin voi tarttua, ei siis vain tulehdusta aiheuttava flunssa. Meillä lapsi nukkui pph:lla korvatulehdusta potevan kanssa samalla sängyllä, ja seuraavana päivänä meidänkin lapsella oli korvatulehdus, mutta flunssaa ei tullut lainkaan. Mutta kyllä minä ap:n tapauksessa päästäisin synttäreille, sillä pelkän korvatulehduksen tarttumisesta ei liene vakuuttavia tietoja olemassa.[/QUOTE]

Mein lapsilla on ollut yhteensä noin 30 korvatulehdusta eikä yksikään ole tarttunut. Ovat siis olleet kullakin lapsella täysin eriaikaan, eikä tarttuminen ole mahdollista (ellei se tulehdus ole itänyt muutamaa vuotta :)

Tuolta löytyy vastaus lääkärin kertomana -->

http://www.otometri.fi/joomla/index.php?option=com_content&view=article&id=77:mikae-on-korvatulehdus-miten-se-syntyy&catid=37:mikae-on-korvatulehdus&Itemid=59