Tarttisin vähän apua :D Eli nyt kaikki netissä vaatekauppaa käyvät kuulolle, ois pakkaamisesta kysyttävää (miten mahd. pienet postarit)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Eli naputtelin nettiin kasan vaatteita myyntiin ja nyt kun niitä on ruvennut menemään niin pitäisi aloittaa postitus.

Nyt kaipaisin vinkkejä lähinnä sille, että millä konstein saan pakattu mahd. paljon, mahd. pieneen tilaan.

Olen jo hyödyntänyt ylijäämätapetit tekemällä niistä maksimikokoisia kirjekuoria (25*40cm) ja pakkaan vaatteet pusseihin. Onko vielä muita ideoita?

Tapetti on aika painavaa. Osta niitä helposti-kuoria postista. A5 - kok (jonne menee jopa naisten ph trikoopaita pakastepussiin hyvin taiteltuna) postimaksu 1,05 (max paino 500g -- mut ei täyty ikinä vaatteissa) - myydään 20 kpl erissä -- kaikki vauvanvaatteet menee näihin kuoriin ja siis naistenkin ohuet paidat, t-paidat ym.

Alkuperäinen kirjoittaja huutismyyjä:
Tapetti on aika painavaa. Osta niitä helposti-kuoria postista. A5 - kok (jonne menee jopa naisten ph trikoopaita pakastepussiin hyvin taiteltuna) postimaksu 1,05 (max paino 500g -- mut ei täyty ikinä vaatteissa) - myydään 20 kpl erissä -- kaikki vauvanvaatteet menee näihin kuoriin ja siis naistenkin ohuet paidat, t-paidat ym.

Toki käytän tavallista kuorta silloin, jos tapettikirjekuoren vuoksi paukkuisi grammat yli. Harvemmin tosin niin käy, vaan ennemminkin ongelma on se saakelin 3 cm :D Se ei tahdo riittää :)

mie istun kuorien päällä ja jos on kovinkin hilkulla, niin jätän kuoren postilaatikkoon jonnekin muualle kuin postiin / postin ulkopuolelle. Miun äiti on postissa töissä ja ne mm. punnitsee ja mittaa sinne laatikkoon jätetyt aina työpäivän jk. Asuinalueiden laatikoista ym. menee usein suoraan lähetykseen (kunhan ei mitään karkeaa ylitystä) ilman mittailuja ja punnituksia --- ikinä mun kirjeet ei ole joutunut lunastukseen (yli 900 postitusta reilun vuoden aikana) -- toki postimaksuja kyllä aina riittävästi (korkeintaan 1-2 g yli...), mutta paksuus ehkä ilman kerääntyessä on mennyt yli.

joo, noi muropaketit tms. on hyviä.. Housut sisään ja sitten pakkausteipillä paketti ohuemmaksi ts. siihen kolmeen senttiin. Housut sopii siihen paljon paremmin kuin kirjekuoreen, kun on se paksuusvara siinä itse paketissa, jota ei kuoressa ole.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
mie istun kuorien päällä ja jos on kovinkin hilkulla, niin jätän kuoren postilaatikkoon jonnekin muualle kuin postiin / postin ulkopuolelle. Miun äiti on postissa töissä ja ne mm. punnitsee ja mittaa sinne laatikkoon jätetyt aina työpäivän jk. Asuinalueiden laatikoista ym. menee usein suoraan lähetykseen (kunhan ei mitään karkeaa ylitystä) ilman mittailuja ja punnituksia --- ikinä mun kirjeet ei ole joutunut lunastukseen (yli 900 postitusta reilun vuoden aikana) -- toki postimaksuja kyllä aina riittävästi (korkeintaan 1-2 g yli...), mutta paksuus ehkä ilman kerääntyessä on mennyt yli.

Mä vien aina postiin, koska jännään vähän sitä, että jos joku vaikka tuikkaa sen postilaatikon tuleen tjtn...näinkin on mein edellisen asunnon lähipostilaatikollle käynyt :/

Mutta joskos sitä uskaltais sitten tähän uuteen luottaa vähän enempi, kun on rauhallinen seutu :)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

nolo tapa tuo on ostajalle, jos sattuukin tarkastamaan ja ostaja joutuu lunastamaan.

itse vien postiin, ostajahan maksaa pk:t.

Siis postin vaa´at näyttävät 2 g vähemmän kuin tarkat talousvaa´at... Siksi uskallan ylittää painot kahdella grammalla. Kokeilkaa vaikka -- punnitse kotona ja sit postissa...

Yhteistyössä