Tarttisin apua auton pistokepaikan tolpan kanssa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häh

Vieras
On sellainen malli, että ensin säädetään aika ja sitten käännetään toiseen suuntaan ja säädetään punainen ja vihreä palkki oikeaan aikaan. Koitin laittaa niin, että klo 16 kohdalle ja tuo käynnissäoloaika puoleen väliin, eli olisi pitänyt olla vielä tunti toiminta-aikaa, niin eipä toiminut. Sitten ajattelin, että antaa olla ja asetin ajastuksen huomisaamuun, JO ALKOI TOIMIMAAN, vaikkei ajastus ollut siis edes lähelläkään. Tuon pitäisi toimia vain kaksi tuntia kerrallaan vihreästä punaiseen palkkiin (kai?)

Mitä siis tein väärin? Nyt se sisälämppäri puhaltaa siellä, vaikka aika on säädetty ihan eri kohtaan. Eihän noissa ole mitään kelloa sisällä, eli jos haluan sen toimintaan HETI, on ihan sama mikä kellonaika siellä on, jos asetan tuon vihreän ja punaisen vain siihen kellonaikaan mitä sillä hetkellä näyttää

Itse ainakin olen noissa tolpissa huomannut, et kello pitää aina kiertää kerran ympäri, kun laittaa lämpenemään. Eli säätää se tämän hetkinen aika uudestaan. Ja sitten laittaa se lämmitysaika oikeaan kohtaan. Näin ainakin on toiminut, kun olen tehnyt..

Meillä on samanlainen.

Ja siis siihen kelloon ei tarvitse koskea kertaakaan enää sen jälkeen, kun olet ajan siihen kerran asettanut. Sitä ulommaista rinkulaa sitten siirretään siten, että laitetaan vihreä nuoli siihen kellonaikaan jolloin halutaan se alkavaksi ja punainen menee samalla siihen jolloin se loppuu.

Mutta, sitä ei voi asentaa siten, että jos klo on 16:15, niin laittaa sen alkamaan klo 16, vaan alkamisajankohdan pitää olla vasta tulevaisuudessa...muutoin tolppa lämmittää sen vasta huomenna klo 16.

Mies sanoi, että sen saa alkamaan kyllä heti, mutten ihan päässyt perille että miten...vissiin sekin puhui siitä kellon kertaalleen ympäripyöräyttämisestä, mutten tosiaan kuunnellut kovin tarkkaan.

siis mä olen käsittänyt, että saan alkamaan heti niin, että laitan nyt ajaksi esim 5 ja laitan sen alkamaan klo 5 ja loppumaan klo 7

täytyykin yrittää tuota kertaalleen ympäri pyöräyttämistä, en kyllä tuon kanssa menisi ajastukseen luottamaan :o

Yhteistyössä