Tarkottaako tämä etten ole toivottu hakemaani paikkaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hip ja hei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hip ja hei

Vieras
Pistin avoimen hakemuksen erääseen yritykseen. Vastasivat saman, mitä varmaan jokaselle, eli "kiitos hakemuksesta ja otamme yhteyttä kun (en muista sanamuotoa, mutta jotenkin "mulle sopivaa" sillä tarkoitettiin) vastaava paikka avautuu".

Nyt katsoin, että niillä oli tänään tullu uusi työpaikkailmoitus, ihan samanlaisesta paikasta jollaiseen tehtävään hain. Eli onko mun "avoin hakemukseni" tossa mukana tuota paikkaa täytettäessä, vai tarkottaako tää, että mun kannattaa unohtaa paikka, kun ne ei soittanu minulle vaikka olen hakenut vastaavanlaista paikkaa sieltä. Eivät halua mua taloon?

Mulla on nyt kyllä vakituinen työsuhde voimassa. Ottavatko mieluummin sitte jonkun työttömän? Tai sitte mä en vaan osaa :/

Mulle kävi kerran niin, että laitoin hakemuksen yhteen paikkaan ja mulle tuli tuon tyyppinen vastaus. Kului varmaan 1,5 vuotta aikaa, kun sieltä otettiin yhteyttä ja kysyttiin vieläkö paikka kiinnostaisi. :D Valitettavasti oli elämäntilanne muuttunut niin, että jouduin kieltäytymään kunniasta ottaa paikka vastaan.

mä laitoin joskus samaan paikkaan toisenkin hakemuksen ja pääsin sitten haastatteluun ja sanoivat siellä huomanneet molemmat ilmoitukset, ehkä siksi haastattelivat. sen jälkeen tosin tekivät päätöksen etteivät tarvikaan uutta voimaa vaan pärjäävä vanhoilla kun oli "huonot ajat" alkamassa. aika usein oon muuten törmännyt siihen et työkkäris on ilmoitus mutta sitten ei tarvitakaan uutta työvoimaa, jotain kokeiluako paljonko olis tarjolla työvoimaa? mut laita ihmees hakemus, eihän siitä haittaakaan ole.

Soita sinne paikkaan ja kysy, onko hakemuksesi vielä voimassa vai olisiko syytä laittaa uusi? Annat itsestäsi aktiivisen kuvan, ja kuulet samalla maksaako vaivan väsätä uusi hakemus.

Yhteistyössä