Tarkoittaako 'yksi kuumeton päivä' ettei saa olla lämpöäkään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Päiväkotiuraansa aloitteleva lapseni oli kuuma tänään hoidosta tullessa, lämpöä vajaa 38, kuolaa ja takahampaan kulma on näköjään juuri tullut läpi. Nuhaa, yskää tms ei oo. Nyt ihan reipas ja terveen oloinen, epäilen ett
Tuo lämpö johtui hampaasta ja nyt siis poissa, voiko viedä hoitoon huomenna?

Se on suomea, lukekaa vaikka: "Yksi kuumeeton päivä".

Jos et ymmärrä lukemaasi, tuskin pystymme tällä foorumilla auttamaan.

Esim: "Joa ajat, et ota"

Mitä teet jos otat? -Stähän ei loru kertonutkaan....

[QUOTE="Vieras ap";26960634]Ok, näinhän se tietysti menee. Kai me saadaan kotosalla silti ulkoilla yms niinku normaalistikki ku laps on kerta terve?[/QUOTE]

Älä revittele sitä kersaa heti parantumisen jälkeen, kai sen normaali älykin jo sanoo?

PS Miksi ei voi olla sitä "yksi kuumeeton päivä" hieman rauhallisemmin?

Tai menkää vaikka rannalle uimaan yöksi, hallaa luvassa...???

Alkuperäinen kirjoittaja äidinkili;26960636:
Se on suomea, lukekaa vaikka: "Yksi kuumeeton päivä".

Jos et ymmärrä lukemaasi, tuskin pystymme tällä foorumilla auttamaan.

Esim: "Joa ajat, et ota"

Mitä teet jos otat? -Stähän ei loru kertonutkaan....

No pointti tässä kysymyksessä oli se että mulle on opetettu että alle 38 ei oo kuumetta. Toinen asia mikä tässä tietysti ärsyttää on se että lapsi oli ollut sairaana hoidossa ikä mulle soitettu, ja nyt sitten pitäis pitää tervettä lasta kotona.

Milloin vanhemmat oppivat ymmärtämään sen että kuume on kuumetta. Kun sairas lapsi tuodaan hoitoon, selitetään, että tämähän johtuu nyt vain hampaasta tai rokotteesta.

Kuume on k u u m e t t a ja se tuntuu lapsesta yhtä pahalta kuin k u u m e vaikka se johtuisi joulupukista.

Kuopuksella oli muutaman kerran päiväkodissa mitattuna "kuume" 37,4 korkeimmillaan ja me ei tuolloin jääty kotiin seuraavana päivänä, enkä kyllä hakenut lapsia edes päiväkodista pois kesken päivän. Tosin ei mulle edes soitettu tuosta kuumeesta vaan oli laitettu viesti, jonka huomasin vasta huomattavasti myöhemmin, olisivat kuulemma soittaneet, jos olisi pitänyt hakea samantien pois. Jos kuumetta olisi ollut enemmän ja lapsi selkeästi kipeänoloinen, niin kyllä me silloin oltaisiin seuraavana päivänä jääty kotiin.

Lapsella sitten selvisi miksi sillä alkuu pari kertaa nousi pientä lämpöä ja nenä vuosi, nimittäin korvatulehdus, sen jälkeen ei ole lämpöä ollut.

[QUOTE="vieras";26961072]

Lapsella sitten selvisi miksi sillä alkuu pari kertaa nousi pientä lämpöä ja nenä vuosi, nimittäin korvatulehdus, sen jälkeen ei ole lämpöä ollut.[/QUOTE]

Lapsiparka kun kukaan ei välitä vaikka on korvatulehdus päällä ja kuumetta :( Minä soitan jokaiselle vanhemmalle heti, jos lapsella on noin paljon yli 37.

Nimenomaan sen takia, että ei ollenkaan voi olla varma, millainen tauti lapselle on iskemässä. Mitä äkkiämmin pääsee kotiin lepäämään sen parempi! Ja mitä vähemmän ehtii olla tartuttamassa muita, sitä parempi.

[QUOTE="vieras";26961072]Jos kuumetta olisi ollut enemmän ja lapsi selkeästi kipeänoloinen, niin kyllä me silloin oltaisiin seuraavana päivänä jääty kotiin.

[/QUOTE]

Mitä ihmettä? Ja seuraavana päivänäkään ei saanut levätä kotona ja korvatulehdus päällä!

Jostain syystähän lapselta oli alunperin kuume mitattu hoidossa. Eli olo oli ollut sen verran surkea, että piti mitata. Ja sitten hoitajat jättävät prosessin kesken ja lapsi jo seuraavana päivänä otetaan hoitoon. Huhhuh.

Mittasitko heti kotiin tullessa, vai parinkymmenen minuutin päästä, viileässä huoneessa, rauhallisen makoilun jälkeen?
Mulla on yksi kuuma lapsi, se vaan on hottis. Lämpö heilumisen jälkeen helposti tossa vajaassa 38, ja kas vain kun ottaa iisisti, lapsi on yhä lämmin, mutta normaalilämpöinen mitattuna.

Yhteistyössä