pohjanmaalta se on lähtöösinkiAlkuperäinen kirjoittaja Nanna1980:ainaki pohjananmaalla oon kuullu ton kikki ja puhutaan vielä että vauvalla nälkä, pitää antaa kikkiä
No sitä se meilläkin tarkoitti, pirkanmaalainen olin.Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:eikös kikki oo pippeli?
No ei, kun meillä päin se kikki tarkoitti heppiä |OAlkuperäinen kirjoittaja Aamuäreä äitikans:Mitämitämitä eikö kaikki ymmärrä selevää pohojalaasta suomen kieltä??
Ikinä kuullutkaan moista..... älä nyt suotta kimmastuAlkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:No ei, kun meillä päin se kikki tarkoitti heppiä |OAlkuperäinen kirjoittaja Aamuäreä äitikans:Mitämitämitä eikö kaikki ymmärrä selevää pohojalaasta suomen kieltä??
Onneksi en asunut enää pohjanmaalla silloin, kun itse sain lapseni Olisin varmaan soittanut poliisille, jos joku olis käskenyt tuputtaa kikkiä :/Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäreä äitikans:Ikinä kuullutkaan moista..... älä nyt suotta kimmastu
Mutta mähän en oikeen kauas täälä lakeurelta oo ikinä lähtenykkää.
Mutta kyllä kaikenlaisia väärinkäsityksia saa murteilla puhuessan aikaan. Toisaalta ne on kielen rikkaus- ja hyvät naurut saa monesti
on myös olemassa kikkimaitoa =) ja kikit on yleensä aika isot, mutten on pikkukikkiAlkuperäinen kirjoittaja Aamuäreä äitikans:Mitämitämitä eikö kaikki ymmärrä selevää pohojalaasta suomen kieltä??
Kikki on tissi elikkäs rinta. Kikit on monikkomuoto rintavarustuksesta. Myös lehemillä (eli itikoolla- ainaki seinäjokiset puhuu palijo itikoosta- vissihin siksi kun siä on Itikan risteys ja teurastamo, en tierä, mutta näin arvelen kumminki... ) on kikit, mistä lypsetähän maitua.
Kikki ei tarkoota nänniä, vaan sitä koko laitosta.
Ja ihan samalla lokiikalla on sitte olemas kikkiliivit. Jokku puhuu myös kaksoostenmyssyystä- mutta se taitaa olla käytös muollaki.
Oikein! Ja oikeen pienet on paarmanpurematAlkuperäinen kirjoittaja eteläpohjanmaa:on myös olemassa kikkimaitoa =) ja kikit on yleensä aika isot, mutten on pikkukikkiAlkuperäinen kirjoittaja Aamuäreä äitikans:Mitämitämitä eikö kaikki ymmärrä selevää pohojalaasta suomen kieltä??
Kikki on tissi elikkäs rinta. Kikit on monikkomuoto rintavarustuksesta. Myös lehemillä (eli itikoolla- ainaki seinäjokiset puhuu palijo itikoosta- vissihin siksi kun siä on Itikan risteys ja teurastamo, en tierä, mutta näin arvelen kumminki... ) on kikit, mistä lypsetähän maitua.
Kikki ei tarkoota nänniä, vaan sitä koko laitosta.
Ja ihan samalla lokiikalla on sitte olemas kikkiliivit. Jokku puhuu myös kaksoostenmyssyystä- mutta se taitaa olla käytös muollaki.
samoin.aina lapsille antanu kikkiä.kuulostas kummalta sanoa äiti antaa rintaa,otatko rintaa.sairaalassa jo puhuttiin kikin antamisestaAlkuperäinen kirjoittaja eteläpohjanmaa:pohjanmaalla asun ja kikki tarkoittaa tissiä/rintaa.
en ole koskaan tullut edes ajatelleeksi ettei se olisi ihan yleinen sana.. ja etteikö kaikki tietäisi sitä!
Arjen romantiikkaa?Alkuperäinen kirjoittaja neilikka:Mun tisseistä on myös tullut kikit avion myötä .