Tärkeimmät ominaisuudet digikamerassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kamera
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kamera

Vieras
Meidän kamera hajosi ja halaun vähintään yhtä hyvän tilalle. Mitkä ominaisuudet ovat kaikista tärkeimpiä kuvan laadun suhteen?

Vanhassa kamerassa on pikseleitäkin vain 5,0. Nyky kameroissa on kaikissa enemmän mutta silti tuttujen uusilla kameroilla tulee huonompia kuvia.

Mitä ne muut tärkeät ominaisuudet ovat että pääsen vertailemaan?

Alkuperäinen kirjoittaja nykyaika:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuvan vakaus - ei tule niitä tärähtäneitä ja epäselviä kuvia
akut ja niiden latauksen helppous

Tuossa pääsee jo pitkälle, jos ei osta Canonin patterimalleja, ne ovat todella vanhanaikaisia!

Ladattavat akut niihinkin sopii.

Digitaalisella zoomilla ei ole merkitystä, mutta optisella/manuaalisella (vai miksi sitä sanotaankaan) sen sijaan on. Minä olen kaivannut kameraan toimintoa, jossa saa kuviin näkyviin päivämäärän. Nykyisestä kamerasta en ole myökään löytänyt pakkosalama-toimintoa. Se on iso puute, kun kuvaa esim. kirkasta ikkunaa vasten.

Riippuu millaiseen tarkoitukseen kuvaa.

Meillä on järjestelmä kamera kaiken maailman kotkotuksilla, mutta suurimman osan kuvista otan kameralla, joka mahtuu taskuun.
Semmoinen idioottivarma helppokäyttöinen on paras.

Pikseleilläkään ei ole juuri merkitystä, ellei halua käsitellä kuvia. Ja niin siinä on vielä sekin, että meillä ainakaan vanha tietokone ei pystynyt käsittelemään järjestelmäkameran yli 14 pikselin kuvia. Sekin kannattaa huomioida, ettei mene konekin vaihtoon.

Mulle vähän naurettiin kun meni ostaan kameraa alan liikkeeseen, kun sanoin, että haluun kameran, joka mahtuu taskuun. (siis tuttu liike, jossa asioidaan ja juuri oli ostettu uusi järjestelmä)

Kiva muuten toi järkkäri, meilläpäin se tarkoittaa järjestyksenvalvojaa :)

Yhteistyössä