TÄRKEÄÄ!!!! ITKUHÄLYTTIMISTÄ kysymyksiä/keskustelua!! OVATKO VAARALLISIA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PulttiBois
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PulttiBois

Aktiivinen jäsen
14.10.2005
2 620
1
36
:attn: :attn:
tärkeää asiaa siis itkuhälyttimistä :attn: :attn: :attn:

mies toi aamuyöllä töistä tullessaan iltasanomat, jota sitten tässä aamukahvilla join.
silmiin pisti juttu jossa vauvan vaunut olivat ruvenneet savuamaan itkuhälyttimestä.
hälytin oli puoliksi sulannut jne..

juttua kun jatkoin eteenpäin, osui silmiin: ITKUHÄLYTINTÄ EI SAA KÄYTTÄÄ ULKONA!!!!
täh??? :o
onko tämä merkki kohtainen sääntö vai koskee jokaista hälytintä?? :attn:

itse olen pitänut muutamia kertoja hälytintä vaunuissa ja LÄHES JOKAINEN tuntemani äiti käyttää ulkona vaunuissa vauvalla hälytintä!!!!!

mä olen aika järkyttynyt asiasta kyllä :ashamed: :snotty:

olisi kiva kuulla mitä muut on mieltä?
käytättekö ulkona vaunuissa hälytintä?

*sanaton pulttis jatkaa kahvin ryystöä* :/

mä vastasin jo huhtihippuihin, mutta kyllä jokainen mun tuntema äiti käyttää talvella varsinkin itkaria. meillä se ei vaan ikinä ole rattaissa, vaan ikkunalaudalla tai jossakin rattaiden lähettyvillä roikkumassa ja silti ihan tarpeeksi hanakasti ottaa vauvan äänet sisälaitteeseen.

ja epäilenpä että nuo palot on yhtä harvinaisia kuin se, että rotta tulee vaunuihin ja raapii vauvan kasvot.

kopioinpa mitä vastasin jo tonne huhtikuisiin:

Meillä samannäköinen laite ja siinä lukee vaan että käyttölämpötila tulee olla 0-40 (muistaisin näin, en oo jaksanu tarkistaa) eli ei saa mennä pakkaselle. Mutta eihän se vaunuissa sisällä pakkasen puolelle menekää.. Ja juu, lukee vielä että pitää pitää aina metrin päässä vauvasta MUTTA miten se on mahdollista toteuttaa ulkona pakkasilla?? Pitäis kattoo jos soittais maahantuojalle, tai kattoo mitäs nyt?-palstalta ku siellä eilen ainaki moni uhkas soittaa sinne et jos joku olis jo soittanut ja saanut ohjeet... Tosiaan varma puolella suomalaisista tollanen phillipsin perusmalli käytössä ja uskoisin että samat käyttörajoitukset koskee joka ikistä itkuhälytintä markkinoilla, ei vain phillipsiä. Että tarkistakaas muutkin käyttöohjeista mitä niissä lukee. Uskoisin että toi metrin päässä vauvasta ainaki pätee.

Meillä Philipsin itku hälytin ollut käytössä jo 4 vuotta ja on ollut pihalla käytössä kesät ja talvet!
Eikä mitään vikaa ole ilmennyt? Ja minäkin olen ostanut hälyttimen sen takia että kun lapsi nukkuu pihalla niin sen voi pitää siellä!!!

Yhteistyössä