Neuvolassa nyt kieltävät kaikki ylimääräiset vitamiinit, kun usein on niin että koulutus on siellä saatu 70-luvulla eikä sen jälkeen "päivitetty tietoja". Minun neuvolantätini kielsi syömästä yhtään maksaa yms, kun sikiölle voi tulla siitä sitten epämuodostuma...
Tosiasia on että A-vitamiinin, kuten muittenkin vitamiinien, hivenaineiden yms, tarve kasvaa raskaana olevalla aika paljon. Sitäpaitsi ei tästä epäterveellisestä suomalaisesta ruoasta todellakaan saa tarvitsemiaan vitamiineja - ellet sitten todella syö kilokaupalla kasviksia ja salaatteja, ja lihat puoliraakana. Kypsennyksessä kuolee tehokkaasti kaikki hyvät ravintoaineet. Täällä ollaan niin typerän tarkkoja näissä asioissa, kaikkien pilleripurkkien annostukset on mitoitettu niin pieniksi ettei niistä vahingossakaan ole mitään hyötyä. Jos kerran muualla raskaanaolevat syö a-vitamiinia sisältäviä valmisteita niin miksei noissa maissa sitten synny jatkuvasti sairaita lapsia...