Yllätysvierailut ovat hyvinkin ok, soitto etukäteen 30-60 min. ennen, että sopiiko tulla ja myös kieltävä vastaus on silloin hyväksyttävä ilman mielipahaa kenellekään. Ja kyllä. Voisin tarjota kaupan kääretorttua. Siivu sitä ja siivu vaniljajäätelöä ja lähes leivoksen veroinen annos on valmis, sitten kahvit ja teet kylkeen. Hyvin toimii.
En tarjoaisi, koska sitä meiltä ainakaan kaapista löytyisi yllätysvieraalle. En ylipäätään pidä mitään varaherkkuja kaapissa, mutta useampaan kertaan olen tarjonnut aikuisillekin muumikeskejä tai jotain perus kaurakeksejä. Kylässä kyllä söisin kaupan kääretorttua enkä pitäisi sen tarjoamista mitenkään junttina.
Ei tarvitse olla mikään yllätysvieras vaan vaikka ihan kutsuttu vieras jos tarjoan kaupan kääretorttua On varmasti sata kertaa parempaa se kaupan torttu kuin itse leipomani! Yllätysvieraille meillä ei olekaan mitään tarjolla, pelkkä kahvi tai tee jos yllätysvieraat eivät itse tuo mitään mukanaan.
en tarjoa koskaan kaupan kääretorttua, jos tällä tarkoitetaan sellaista "pitkään huoneenlämmössä säilyvää". Ihan siksi että nämä tuotteet vaan ovat pahoja. Sama koskee jotain pussikorvapuusteja. Junttiudesta en tiedä, mutta minulla on hyvin erilainen makuaisti...
Löydän kaupasta kyllä herkullisempaa valmistuotetta tarjottavaksi Vaikka kääretortun kylmätiskistä (joku Fazerin suklaajuttu on ihan ok) tai paistopisteestä tuorepullia. Yllärivieraat enemmän kyllä saavat itsetehtyä jäätelöä, joka on nopea vierastarjottava tai pakasteen paistovalmiita pullia.
En kaupan kääretorttua mutta niitä valmispakastetita olen joskus kaapissa pitänyt, varsinkin kun oli pieniä vauvoja ja kävi paljon ihmettelijöitä kylässä
Leivon myös paljon itse mutta en jaksa ottaa mitään stressiä siitä. Kaupas pakaste viinerit ja munkit on herkkuja ja jos jonkun mielestä junttia niin olkoon
meillä ei saa muuta kuin kahvia tai teetä. Mitään herkkuja ei ole piilossa, koska söisimme ne itse. Useimmat tämän tietävät ja tuovat tullessaan pullaa tms. Mutta jos varoittavat tulostaan tunnin tai pari ennen niin sitten leivon jonkun piirakan tai teen mustikka/omena/raparperi kaurapaistosta. Sekin tosin vaatii vähintään kyytipojaksi vanilla vaahtoa tms, mitä emme kaapissa säilyttele.
En ostaisi valmiskääretorttua.
Jos mulla olisi jotain vierasvaraa, se olisi mokkapaloja ja/tai jätskiä pakastimessa. Tai pakastepullia, joko kaupan tai omaleipomia.