Tarhatätejä paikalla? Lapsen vaatetuksesta kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ypönäyksin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

ypönäyksin

Vieras
Eli onko kohdalle sattunut, että lapsella on ollut mielestänne vääränlaiset vaatteet hoitoon tullessaan? Sisävaatteet siis? Vääränlaisilla en tarkoita liian hienoja tai siistejä joita pitäisi touhuissa varoa, vaan jollain tavalla 'huonosti toimivat'. Lapset 2 ja 3.

Kysyn siksi, että itselleni on todella monta kertaa tädit huomauttaneet kun lapsella on niin hankalat vaatteet ollut päällä: vetoketjuton hupparipaita=hankala riisua, löysät puuvillahousut joissa solmittava nauha vyötäröllä=lasta täytyy auttaa vessareissulla, farkut, sammarit tms. =huonot liikkuessa jne. Monta kertaa lapsi on puettu kokonaan uudestaan tarhan lainavaatteisiin ja opastettu millaisia vaatteita pitäisi olla. Ilmeisesti vain kuminauhavyötäröiset collegehousut tai pelkät sukkikset kelpaavat heille. En ihan allekirjoita, eikä ole mielestäni heidän asia puuttua noin kovasti vaatetukseen. Suurin osa lasten vaatteista on lahjaksi saatuja eikä niitä muuten tulisi lainkaan pidettyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mymmyryy:
Hä!? Jopas on ollut innokkaita tätejä teillä.
Ei me puututa lasten vaatteisiin, muuta kuin, että tulisi olla OIKEAN kokoiset, puhtaat ja ehjät. Ja mikä tärkeintä hyvät päällä.

näin meilläkin!

Kuulostaa omituiselta.. Meille ei oo ikinä sanottu mitään lasten vaatteista. Mut mua ärsyttää sellanen kun meillä lapset monesti menee hoitoon silleen et ovat lähdössä ulos ja sitten minun kuulleen hoitajat arvostelevat toisten lasten ulkovaatteita/niiden puutteellisuutta.. esim. "villellä ei oo taaskaan kumikenkiä", "onpas kallella taas liian vähän vaatetta", "liisalla ei ole hattua", "kylläpäs eerolla on pienet kengät".
Mun mielestä tollasia ei pitäis selostaa toisten vanhempien kuullen. Itelle tulee ainakin sellanen olo että puhuvat tyyliin että eipä oo heilläkään vara ostaa lapselle kunnon vaatteita tms. Mun mielestä tuollaset henkilökohtaiset asiat eivät kuulu toisten vanhempien korville.

No ei todellakaan puututa tollaisiin asioihin!!!! Meillä ei kuljeta pitkissä kalsareissa tai pelkissä sukkahousuissa päiväkodissa eli päällä joko housut tai hame, koska se on mielestäni kotivaate.

Mahdollisimman helpot vaatteet hoitoon, jos kaikilla olisi sellaiset vaatteet että pitäisi auttaa eihän siitä mitään tulisi. Olen myös samaa mieltä että farkut on hankalat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuulostaa omituiselta.. Meille ei oo ikinä sanottu mitään lasten vaatteista. Mut mua ärsyttää sellanen kun meillä lapset monesti menee hoitoon silleen et ovat lähdössä ulos ja sitten minun kuulleen hoitajat arvostelevat toisten lasten ulkovaatteita/niiden puutteellisuutta.. esim. "villellä ei oo taaskaan kumikenkiä", "onpas kallella taas liian vähän vaatetta", "liisalla ei ole hattua", "kylläpäs eerolla on pienet kengät".
Mun mielestä tollasia ei pitäis selostaa toisten vanhempien kuullen. Itelle tulee ainakin sellanen olo että puhuvat tyyliin että eipä oo heilläkään vara ostaa lapselle kunnon vaatteita tms. Mun mielestä tuollaset henkilökohtaiset asiat eivät kuulu toisten vanhempien korville.

Tämä on niin normaalia päiväkodin arkea, tädit haukkuu lasten vanhempia...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Meillä ei onneksi todellakaan käyttäydytä näin!

Yhteistyössä