Tappelevat sisarukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karjuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

karjuja

Vieras
Hei, kyselisin miten muut lapsia omaavat jaksavat, kun sisarukset tappelevat Koko ajan. Jo koululaisia, aina vain jatkuu..ja hermot menee kaikilla, ihan joka päivä. Normaalia, juu kehittää sosiaalisia taitoja..mutta kotona on sosiaaliset taidot jo äidillä nollassa. Pitääkö selvittää riidat yhdessä/antaa selvittää itse/mennä väliin/lähteä ulos itse/

Välillä sitä yrittää vaihtaa puheen aihetta ja touhuta lasten kanssa, mutta ei kai enää koululaisia kuulu viihdyttää kokoajan. Ja kyse ei ole pienestä nahistelusta,vaan ainaisesta räyhäämisestä.

Ihania lapsia,kohteliaita muille..

Mistä ne riitelevät? Tappelevatko nyrkein vai "vaan" sanallisesti?

Jos osaavat kuitenkin muuten käyttäytyä fiksusti ja ovat kohteliaita muille ihmisille, niin en olisi kovin huolissani. Sisarusten kesken se nyt vaan joskus on tuollaista...

Niin ei joskus, vaan useimmiten. Lähinnä huolettaa oma asenne..miten jaksaisi antaa tapella, ja olla itse hermostumatta...

Ja sanallisesti sekä nyrkein..lyömisessä on toki nollatoleranssi, mutta siksi joutuukin aina olla erotuomarina..

Onko lapsilla tekemistä? Omia harrastuksia ym. vapaa-ajan viettotapaa, jossa olisivat erikseen? Passita niitä vuorotellen kavereilleen, harrastuksiin jne., etteivät ole koko ajan yhdessä ja toistensa kimpussa :)

Minkä verran lapsilla on muuten ikäeroa?

Jos yhtään lohduttaa, niin minä ja veljeni tapeltiin pienenä aivan älyttömästi (tosin leikittiinkin), ikäeroa puolisentoista vuotta. Kyllä se tappelu teini-ikään loppui kun ei tullut enää kotona istuttua, vaan molemmilla omat menot. Ja nyt aikuisina olemme edelleen kuin paita ja peppu, eli riitely lähentää ja lujittaa sisarussuhdetta ;)

Yhteistyössä