Alkuperäinen kirjoittaja Soraya:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja MeMyselfandIrene:
Alkuperäinen kirjoittaja tapetoija:
En ole ikinä pohjamaalannut tapettiseinää. Rahan haaskausta.
Se tapetti vaan irtoaa pohjamaalatusta seinästä helpommin...
Pohjamaali nyt ei järin kallista ole eikä sit varmasti paista läpi vaaleastakaan tapetista mikään. Suosittelisin...
Kannattaa pohjamaalata. Varsinkin jos ei ole ammattilainen, niin tapetointi pohjamaalatulle seinälle on helpompaa.
Minä kun satun olemaan ammattilainen, työkseni en tee, mutta koulutus on.
Olen laittanut uudiskohteessa tapetin pelkälle gyprokille, pelkälle lastulevlylle, en muista olenko ottanut pois, mutta pohjamaalaamattomasti kiviseinästä olen tapetit ottanut pois. Hyvin lähti. Pesuainevedellä ja kittilastalla eli toiset käyttää vanhaa pankkikorttia, minä sitä metallista, puuvartista pientä kittilastaa.
Ymmärsin, että joku neuvoi laittamaan pohjamaalin sille vinyylitapetin paperille, joka jää seinään.
En ole ikinä laittanut. Kun saumat laittaa puskuun, päällekkäin nykyään ei mene missään, ei sieltä alta mitään irvistä eikä pilkistä eikä näy. Eri asia jos alla on musta maali, silloin kannattaa maalata vaaleammaksi, saattaa lyödä läpi, mutta siitähän ei tässä ole kyse.
Pohjamaali on halpaa, mutta jos rahaa on vähän niin sekin on liikaa ja aikaa siihen menee myös.