Tapailu / seksi / sitoutuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eiosaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eiosaa

Vieras
Olen päässyt irti kauheasta, rankasta parisuhteesta vähitellen ja olen nyt muutaman lapsen yksinhuoltaja.

Koskaan en oikeastaan ole elänyt onnellisessa parisuhteessa, vaan aina on vallinnut epätasapaino, alistaminen, nöyryyttäminen. Seksi on ollut pakotettua ja ahdistavaa.

Nyt olen tapaillut mukavaa, "normaalia" miestä puolisen vuotta. Seksi, johon luulin olevani kykenemätön, on aivan ihanaa. Siitä en oikeastaan haluaisi luopua, mutta muuten en oikein näe suhteella tulevaisuutta. Itselleni sopisi kyllä tällainenkin tapailu, mutta mies haluaa elämässään vielä enemmän, perustaa uudelleen perheenkin. Itse haluaisin tavata usemmain kuin pari kertaa kuussa tai löytää lähempää yhtä fantastista seksiä. Olen elänyt kuitenkin koko elämäni ilman sellaista ja toisen aikuisen ihmisen läheisyys tuntuu nyt voimaannuttavalta ja hyvältä.

Olen varovaisesti ehdotellut, että jatkaisimme näin, mutta molemmat saisivat tahollaan etsiä myös muuta. Voisiko sellainen toimia? Tapailisimme lähinnä läheisyyden merkeissä, mutta olisi vapaus myös tapailla muita. Voiko tällainen onnistua vai käykö niin, ettei sitten onnistu mikään?

Kyllä ne ovat erilaiset ja on tästä puhuttukin. Kumpikaan ei vain tunnu haluavan lopettaa, koska seksi on molemmista niin hienoa ja kaipaamme läheisyyttä arkeemme molemmat.

[QUOTE="A p";25893040]Kyllä ne ovat erilaiset ja on tästä puhuttukin. Kumpikaan ei vain tunnu haluavan lopettaa, koska seksi on molemmista niin hienoa ja kaipaamme läheisyyttä arkeemme molemmat.[/QUOTE]

No kunhan eroatte ennen kuin mitään vakavaa on muiden kanssa? Nauti tästä hetkestä.

Kuulostaa ihanalle.
Tuo on kuitenkin kinkkinen tilanne.
Suosittelisin lämpimästi, että kerrot avoimesti miehelle tämän, ettet ole valmis sitoutumaan, omista tunteistasi häntä kohtaan. Mitä haluat suhteelta.
Anna miehen päättää kestääkö hän tilanteen, älä anna hänen olla siinä uskossa, että haluat jotakin enemmän.
Avoimuus ja rehellisyys on tämänkin suhteen avain. Älä anna ymmärtää vaikka annatkin ;)
Jos mies on valmis silti tapaamaan sinua sinun ehdoillasi ok. Jos ei SINUN on päästettävä hänet menemään.
Muuten kohtaatte vaikeuksia.
Sinä olet kokenut elämässäsi kauheita vuosia. Aikaa toipumiseen on hyvä antaa ja juuri tuollainen suhde on hyvin terapeuttinen, voimaannuttava niinkuin sanoit. Älä tee ratkaisujasi miehen halujen ja toiveiden vuoksi, vaan vain itsesi ja lastesi.
Älä satuta, vaan kerro mitä ajattelet elämästä ja parisuhteesta.
Mielesi voi joskus muuttua, mutta älä pyydä toista odottamaan.

Nauti elämästäsi, on Sinun vuorosi

Yhteistyössä