tapaamisten lopettaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietoa kaipaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietoa kaipaava

Vieras
Onko kenelläkään kokemusta oikeusprosessista, jossa pyritään lopettamaan isän ja lapsen tapaaminen? Meillä semmoinen lähtee vireille ensiviikolla. Mietin vain, että onkohan se oikeudenkäynti kuinka raskas ja tarvinkohan jotain muutakin tukea kun asianajajan, jotta jaksan.

No teillä taitaa olla aika tavalla vaikeuksia kun kerran oikeuteen asti menette. Kyllä sun kannattaa hakea tukea jo etukäteen vaikka neuvolasta kysyä mistä saisi. Entäs omat sukulaiset? Toivon sulle kovasti voimia ja jaksamista. :wave:

http://www.stresscode.fi/forums/supli/

Laitoin sullekkin ton suplin linkin kun siellä on paljon ihmisiäjoilla on ollut vastaavia tilanteita ja osaavat auttaa<br><br>

Taitaa tosiaan olla iso juttu jos oikeuteen joudutte. Toivottavasti asiat ratkeaa parhaimmalla tavalla, etenkin lasten kannalta. Voimia sinulle! :hug:

Meillä riitti tapaamisten lopettamiseen se, kun vähän vajaa 5 vuotias ilmoitti terapeutilleen ettei enää isänsä luo mene. Ei pieni tuntenut oloaan hyväksi isänsä seurassa. Ei pieni mitään kertonut kenellekkään että mikä hänen oloaan pahensi, joten en tiedä mitä tapahtui tai mikä tuli. Terapeutille lapsi sanoi ettei äitille saa kertoa. Kahden kesken terapeuti minulle sitten kertoi ja käski heti ottamaan yhteyttä sossuun lastenvalvojaan. Siellä oli sitten kimppa kokous, paitsi isä ei tullut paikalle. Lastenvalvoja päätti että koska lapsi niin kovasti sanoi ja reagoi, niin tapaamiset loppui heti. Minun mielipidettä ei edes kysytty, mutta tietysti olin samaa mieltä, että lopettaa pitää kun lapsi itse niin tahtoi.
Ennen eroa lapsen isästä, lapsi voi huonosti jo silloin, ja siksi lähdin apua pienelle hakemaan ja terapia saatiin alkuun. Terapia ja ero isästä auttoi lasta ja nyt on pieni taas iloinen ja pirteä, reipas lapsi. Terapiassa on selvinnyt sen verran että pieni ei ole koskaan tuntenut turvaa ja läheisyytta kun oli isänsä kanssa, jos minä kävin vaikka lenkillä tai kaupassa.
Ehkä vielä joskus selviää, mikä on tehnyt pienelle pelon isäänsä kohtaan. Minäkin sen kovasti tahtoisin tietää.

Kyllähän tässä kaikenlaista on ollut ja tulee varmasti olemaan. Meille suositeltiin 2v sitten muuttoa pois paikkakunnalta tilanteen vaarallisuudesta johtuen, mutta tilanne rauhottui ja muutettiin vain vähän kauemmas(ettei tarvinnut kaikkia sukulaisia jättää).Tää tapaamisrumba on ollut melkeempä kokoajan ja kai mä olen sitten pelosta suostunut aina vaan yrittämään ja yrittämään...lopulta päätin ettei tästä tule tällälailla mitään. no, katsotaan nyt sitten se oikeus, ja mitä se tuo tullessaan...
Kyllä mulla on sukulaisia ja ystäviä, jotka auttavat, mutta ei heitäkään voi kuormittaa kauheasti, joten otin tuttuun sosiaalityöntekijään yhteyttä ja uskon että saan häneltä tarvittavan tuen.

Yhteistyössä