Tänään on rahapäivä , mitäs meinasit tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja darkstarmama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

darkstarmama

Vieras
Tänään tulee itselle kotihoidontuki ja varmaan aika monella työssäkäyvällä on myös tilipäivä, eli mitäs meinasitte tehdä?
Meinasin maksaa laskuja ja käydä jotain pientä etsimässä pukin konttiin. Myös kirpparikierrosta suunnittelen kun rakas ystäväni tulee tyttärensä kanssa käymään Kajaanista. =) Ja illalla ostan kyllä suklaata, juustosnackseja ja limsaa.
Käyttörahaa jää laskujen ja pakollisten menojen jälkeen noin 150, eli ihan mukavasti meidän taloudessa. :D

Kotihoidontuki tulee joo, eli se perusosa vain. Ja eipä pääse kovin pröystäilemään, elettävä niin että sillä sitten pärjääkin joulun yli kunnes seuraavat rahat tulee. Eli ruokaan se menee kaikki, kun eka siitä sähkölasku vielä otettu pois.

Ajattelin mennä ruokakauppaan, ostamaan mm. porkkanoita ja lanttuja, laatikoita varten. Vaan enpä taida mennä kauppaan lainkaan, rahaa kun ei ole tullutkaan tilille:/

Jiscoana:
Tänään on 'älä osta mitään' -päivä. :D

Ai on! :/ Hitto , en mie tiennytkään! Nyt jäi kyllä valitettavasti viettämättä, viimevuonna onnistuin viettämään. Toisaalta, mulla on noita älä osta mitään päiviä useamman kerran kuukaudessa eli en pode huonoa omaatuntoa. :D

edit: Minäkin saan 370e käteen kotihoidontukea , mies maksoi vuokran joulukuulle palkastaan ( reilu 600e jäi käteenhälläkin) joten sovittiin että minä maksan nyt laskut. Saadaan asumistukea 300 joten maksamme vuokraa vajaa neljäsataa itse. Oli hyvä kuukausi kun oli niin vähän laskuja että voi taas jotain ostaakin. =) Meillei tosiaan autoa ole eikä tule niin ei ole siitä lisäkuluja, lisäksi prepaid liittymä johon aina ladataan puheaikaa niin ei tule puhelinlaskujakaan.
Se on suuri helpotus.

Alkuperäinen kirjoittaja Jiscoana:

Toi on sit niin typerä päivä kuin olla ja voi! Mä kyllä pidän erilaisista ideologioista näissä asioissa, mutten tajua mikä järki on estää sellaista aatteella joka kuitenkin on järkevää. Kulutusta voi toki miettiä ja tapaa millä kuluttaa ja mistä on hyötyä, mutta rahan on tarkoitus kiertää, silloin se on edullisimmillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:

Toi on sit niin typerä päivä kuin olla ja voi! Mä kyllä pidän erilaisista ideologioista näissä asioissa, mutten tajua mikä järki on estää sellaista aatteella joka kuitenkin on järkevää. Kulutusta voi toki miettiä ja tapaa millä kuluttaa ja mistä on hyötyä, mutta rahan on tarkoitus kiertää, silloin se on edullisimmillaan.

Käsittääkseni siinä onkin tarkoitus pistää ihmiset ajattelemaan, ei estää ostamista.

Todellinen rahapäivä! En tiiä mihin tuhlaisin sen 20e mikä tulee! :xmas:

Kaupassa pitää kyllä käydä ostamassa leipomistarvikkeita, kun en illalla jaksanu kauppaan lähteä. Mutta koitetaan elää niin, ettei tarvis laskea päiviä "rahapäivään"..

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:

Käsittääkseni siinä onkin tarkoitus pistää ihmiset ajattelemaan, ei estää ostamista.

Nimenomaan! Siis tarkoitukseni olikin sanoa, että päivän nimikin jo markkinoi asiaa ihan väärään suuntaan!

Nimenomaan! Siis tarkoitukseni olikin sanoa, että päivän nimikin jo markkinoi asiaa ihan väärään suuntaan!

Aivan =) Joskus olen miettinyt niin, että vaikka jotain pitäisi ostaa, niin silti jos siirtääkin ostoksensa johonkin toiseen päivään, niin aika usein tarve menee ohitse, tai ainakin jää jotain muuta ei niin tarpeellista ostamatta =) Mutta en ole kyllä koskaan siirtänyt ostosreissuani tämän teemapäivän takia. =)

Yhteistyössä