tänään on muutenkin ollut huono päivä, ja sit joku alkaa nipottaa vauvan hatusta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihme ja kumma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihme ja kumma

Vieras
niin :kieh: ihme touhua! a.se ei kuulu kenellekkään onko mun lapsella hattua päässä vai ei ja b.klo 18illalla, 5 minuutin ulkona olo ilman hattua(9kuiselle) vauvalle ei VARMASTI aiheuta mitään vaaraa. ja sit jonkun täytyy tulla aukoo päätänsä, että pistä nyt sille jotain päähän. niin kyllä käy kiehumaan kun muutenkin ollut täyttä #piippiä# koko päivä! :kieh: ärsyttää

onko oikeesti olemassa enemmänkin tollasia ihme vouhkoja joiden mielestä 5minuutilla on jotain merkitystä vauvan terveyteen?

Alkuperäinen kirjoittaja ihme ja kumma:
niin :kieh: ihme touhua! a.se ei kuulu kenellekkään onko mun lapsella hattua päässä vai ei ja b.klo 18illalla, 5 minuutin ulkona olo ilman hattua(9kuiselle) vauvalle ei VARMASTI aiheuta mitään vaaraa. ja sit jonkun täytyy tulla aukoo päätänsä, että pistä nyt sille jotain päähän. niin kyllä käy kiehumaan kun muutenkin ollut täyttä #piippiä# koko päivä! :kieh: ärsyttää

onko oikeesti olemassa enemmänkin tollasia ihme vouhkoja joiden mielestä 5minuutilla on jotain merkitystä vauvan terveyteen?

-siis 5minuutin ulkona ololla ilman hattua.

No mun mielestä ei oo mitään merkitystä. Olen tämän aikaisemminkin kertonut, mutta mun kaksi serkkua perheineen asuvat huomattavasti kuumemmassa ilmanalassa kuin me, toinen Argentiinassa, toinen USAssa etelävaltioissa, ja kummankaan lapsilla ei kotimaassaan koskaan ole hattua päässään, varsinkaan Argentiinassa KUKAAN ei käytä hattuja lapsilla. Ja ihan terveitä lapsia tuntuvat olevan. Kerran tälle mun toiselle serkulle rupesi Suomessa jurnuttamaan joku nainen, että lapsiparka kärsii ja itkee kun ei sillä ole hattua päässä ja mun serkku oli ihan että joo.. meillä ei tää 28-30 astetta oo vielä lämpö eikä mikään...

Joo, ihan muuten vaan halusin kertoa tämän. Itse kyllä ajattelen, että hatun pitäminen on ihan tärkeää, mutta ei se nyt viidestä ei kä viidestätoistakaan minuutista ole kiinni.

Joo, tuttua tarinaa. Kaksosten kanssa (8kk ) kun tuolla liikkuu niin ne lakit ei kertakaikkiaan pysy siinä nupissa muutoin kun pikaliimalla, koska ne joko revitään itse päästä tai sitten toinen repii. Joten olen antanut olla ilman. Kuomun alla ovat auringolta suojassa. Ei inspiroi puolen minuutin välein pysähtyä lykkimään pipoo päähän. **tana. Ja joo, olen varmaan kauhea äiti. Toinen **tana.

Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
no mistä se henkilö olis tiennyt, että te olette vain 5 minsaa ulkona, ettekä 50 minsaa tai 5 tuntia?

jaa no ehkä siitä että tämä ihminen oli hetkeä aiemmin soittanut minulle että lähtee nyt tulemaan (haki vanhemman lapseni mukaansa,kun oli omaa lastaan viemässä samaan paikkaan mihin omani oli menossa),ja puhelusta kesti maks se 5min kun oli täällä. mä en edes saanut sanaa suustani, kun tää jäikin mulle nipottaa hatusta(vaikka tasan tiesi että just tultiin ulos tuomaan toinen lapsi). normaalisti nauraisin tollaselle mut just nyt ei huvita

Juhannusaattona särkänniemessä oli joku perhe pienen vauvan kanssa,maks. joku 4-5kk.
Oli kylmä tuulinen päivä ja lapsi ilman hattua ja sataa tihuutti välillä.
Teki mieli mennä sanomaan että laittakaa sille raukalle edes lakki päähän mutta pidin turpani kiinni.
Ihmiset ei yhtään ajattele miten ne pieniä pukee.

Alkuperäinen kirjoittaja mie :
Lapsille ja etenkin vauvoille hatut päähän oli ne sitten vaikka sekunnin ulkona :)

Tuohonkaan ei nyt aivan kannata takertua.. No pienillä vauvoilla kyllä, sitä mieltä minäkin!
MUTTA, meillekin sanottiin neuvolassa kun tytöllä oli noin 1v:nä todella paljon karstaa päässä, että pitää välillä pieni hetki ilman hattua auringossa, se auttaa karstan lähtöön!

Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:
no mistä se henkilö olis tiennyt, että te olette vain 5 minsaa ulkona, ettekä 50 minsaa tai 5 tuntia?

jaa no ehkä siitä että tämä ihminen oli hetkeä aiemmin soittanut minulle että lähtee nyt tulemaan (haki vanhemman lapseni mukaansa,kun oli omaa lastaan viemässä samaan paikkaan mihin omani oli menossa),ja puhelusta kesti maks se 5min kun oli täällä. mä en edes saanut sanaa suustani, kun tää jäikin mulle nipottaa hatusta(vaikka tasan tiesi että just tultiin ulos tuomaan toinen lapsi). normaalisti nauraisin tollaselle mut just nyt ei huvita

ANOPPI? :D

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Juhannusaattona särkänniemessä oli joku perhe pienen vauvan kanssa,maks. joku 4-5kk.
Oli kylmä tuulinen päivä ja lapsi ilman hattua ja sataa tihuutti välillä.
Teki mieli mennä sanomaan että laittakaa sille raukalle edes lakki päähän mutta pidin turpani kiinni.
Ihmiset ei yhtään ajattele miten ne pieniä pukee.

no täällä on 24´c lämmintä,eikä sada. että ei kyllä tullut mieleenkään että pitäisi pistää lakki päähän kun piipahtaa äkkiä pihalla, sitäpaitsi sen 5min aikana tuo vauva olisi ottanut lakin pois päästä varmaan sen 10-20kertaa. musta ihan älytöntä lähtee tollasesta sanomaan.