Tänään on mun tuomiopäivä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Naurukohtaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Naurukohtaus

Aktiivinen jäsen
04.07.2006
3 625
0
36
Ja älkää yhtään vähätelkö mun tuskaa,nimittäin musta tuntuu että saan jonkinasteisen paniikkikohtauksen :ashamed: Mä sain varattua ajan hammaslääkäriin kello 13 ja sydän hakkaa jo nyt :ashamed: :'( Mulla on niin karmee pelko sitä kohtaan ja mun suu on niiiiiiin huonossa kunnossa juuri tän pelon takia.Eilen marmatin mun hammassärystä ja nyt oli pakko varata aika,muuten menee juhannus pipariks.Psyykkausta vaille on hän :ashamed:

Minä pelkäsin ihan hulluna viisaudenhampaiden poistoa.
Ei se sitten niin kauheeta ollutkaan.
Sanoin mennessäni että olen hammaslääkäripelkoinen, pistäkää puudutetta
sitä mukaa. Ja ne pisti; yhtään ei koskenut se hampaan poisto.
Kotona sit vähän jomotti, mut sen sai lääkkeillä kuriin.
Tsemppiä, kyllä sitä sen hetken seisoo vaikka aidan seipäänä!

Juu mä kyllä painotin tuon ajanvarauksen ajan miten kova pelko mulla on ja täti sanoi että kirjaa sen sinne ylös.Toivottavasti sitten toimivat sen mukaan :ashamed: Sen takia mua pelottaa koska aikasemmat kokemukset ovat olleet niin kauheita.

Kyllä tärkeintä on hoitaa hampaat kuntoon muuten voi tulla vakavampiakin juttuja ja silloin vasta paniikkikohtaus on aiheellinenkin.
He ovat saaneet koulutusta just sinunlaisia varten joten elä huoli :hug:

Kuule, heti sen jälkeen kun olet kätellyt tohtorin niin alat latoa faktoja pöytään, eli että pelkään hammaslääkäriä enemmän kuin mitään muuta. vaadit kunnon puudutteet, eli ennen puudutuspiikkiä pintapuudute, vaikkei sitä yleensä käytetäkkään kuin lapsilla.

mulla kävi säkä ja löysin kunnalliselta aivan ihanan hammaslääkärin joka oikeasti tajusi minun pelkoni.. nyt jo uskallan mennä sinne, ekalla kerralla oli likellä pyörtyminen ennen kuin oli operaatiota edes aloitettu.. :ashamed:

Ja mulla siis pelko juontaa kouluaikoihin kun hampilääkärin piti fiksata yhtä paikkaa niin se stanan tollo poras mua poskeen vaikka pysyin paikallaan, kuulemma ihan pätevä syy pelätä hammaslääkäreitä..

:hug: Reippaasti vaan,ajattele kuin sit on hyvä olo kun siellä on saanu lopulta käytyä.Mä kans pelkään ihan julmetusti ja sen ensimmäisenä sanonkin kun hammaslääkäriin meen.Sama koettelemus edessä ylihuomenna ja tiiän että koko aamu menee täristen kun ootan et pitää lähteä ja mietin et josko peruis ajan.....

Sanot vielä kun meet, sille lekurille ihan suoraan et sä pelkäät!!
Mulla itellä oli ihan kaamee kammo. En nukkunu edellisenä yönä pätkääkään ja tärisin kun menin. Sanoin lääkärille asiasta, ja kuule, ne oikeesti oli mielissään että uskalsin sanoa!! Koska heidän on helpompi hoitaa, kun tietää toisen pelosta.
Sitten kun havaitsin ettei se tappanu mua siihen tuoliin, niin varasin reilusti aikoja pienellä aikavälillä, ja kas, sain hampaat kuntoon =)

Tsemppiä!! Puhut vaan avoimesti siitä pelostas siellä

Mulla oli myös aika paha hammaslääkäripelko. Pyydän nykyään kunnon puutukset, sillä lailla se ei satu lainkaan. Itse asiassa nykyään melkein tykkään käydä hammaslääkärissä. Saa kerrankin istua tekemättä mitään ;). Sääli että se on niin kallista.

ei oo epäilystäkään ettenkö avais turpaani siellä tästä pelosta.Ellen sitten menne ihan lukkoon ja pyörry :ashamed: Pitäs varmaan länttääs sellanen tarra tohon rinnuksiin missä lukee ´minulla on sitten helvetinmoinen hammaslääkäripelko,toimikaa sen mukaan´ :ashamed: Mites muuten,kai mä saan puudutuksen vaikka oon raskaana??? :o

Joo kannattaa hoitaa suu kuntoon,muuten voi käydä huonosti :/
Ja sullakin rupee varmasti mahaa jo olemaan,ni myöhemmin ois voinu olla vaikeempi makaa siin tuolissa.

Mä en oo koskaan ikinä pelänny hamppilääkäriä,mut nyt jännitän seuraavaa kertaa jo valmiinks :ashamed: se hammaslääkäri oli tosi törkee ja puudutti väärän hampaan multa :kieh:

Meetkö Kiloon?

Alkuperäinen kirjoittaja Mansikka85:
Ja sullakin rupee varmasti mahaa jo olemaan,ni myöhemmin ois voinu olla vaikeempi makaa siin tuolissa.

Mä en oo koskaan ikinä pelänny hamppilääkäriä,mut nyt jännitän seuraavaa kertaa jo valmiinks :ashamed: se hammaslääkäri oli tosi törkee ja puudutti väärän hampaan multa :kieh:

Meetkö Kiloon?

Meen joo ku eihän nuo muualle päivystyksiä ota.Kokemuksia?

Hei älkää nyt ruvetko mitään kauhukertomuksia!! Mulla ei ole mikään koskaan mennyt pieleen hammaslääkärissä. Puudute tuntuu hyttysen piston verran ja yhtä lyhyen aikaa. Ja sitten siunattu kivuttomuus.

Alkuperäinen kirjoittaja Naurukohtaus:

Meetkö Kiloon?

Mul ei oo kokemuksia. Mies kävi eilen ja viime viikolla. Sil oli joku mies hammaslääkäri ja just sano,et oli tosi mukava. Ja se hammashoitaja oli kuulema kans. Varmasti ottavat sun pelkos tosissaan,tsemppiä! :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hei älkää nyt ruvetko mitään kauhukertomuksia!! Mulla ei ole mikään koskaan mennyt pieleen hammaslääkärissä. Puudute tuntuu hyttysen piston verran ja yhtä lyhyen aikaa. Ja sitten siunattu kivuttomuus.

Näin!
Ja ne laittaa siihen pisto kohtaan sen pinta puudutteen myös aikuisille, jos vaan pyydät.
Hyvin se menee, rauhassa vaan
:hug:
Itte joskus pyysin diapamia et uskalsin mennä, mut sulle ei sekään nyt käy, kun ootat.

Meetkö Kiloon?

Mul ei oo kokemuksia. Mies kävi eilen ja viime viikolla. Sil oli joku mies hammaslääkäri ja just sano,et oli tosi mukava. Ja se hammashoitaja oli kuulema kans. Varmasti ottavat sun pelkos tosissaan,tsemppiä! :)

Jes ihanaa :flower: Toivottavasti saan asianmukasta palvelua,tosin mä kyllä en epäröi avata suutani jos rupee v*tuttaa :whistle: Noita kunnallisia terveydenhuoltoihmisiä' kun on niin moneen junaan.

mulla on sama, ihan tajuton hammaslaakarikammo. kolme mataa hammasta, ainakin 7 pienempaa reikaa ja jatkuvasti tajuton kipu, mutten vaan voi menna. ajatuskin saa mut tarisemaan. kerran kokeilin, varasin ajan ja menin jopa paikanpaalle. sitten rupesin oksentamaan ja tarisemaan, sain hysteerisen kohtauksen ja kiljuin vaan. lahin pois.
en pysty menna ees nukutuksessa, tai sitten mut on nukutettava kotona ja kannettava sinne.
taa on tosi paha tilanne, kohta kaikki hampaat matia.
ja taa jatkuva tuskanen kipu!
mutta onnea sulle!

Ja älkää yhtään vähätelkö mun tuskaa,nimittäin musta tuntuu että saan jonkinasteisen paniikkikohtauksen :ashamed: Mä sain varattua ajan hammaslääkäriin kello 13 ja sydän hakkaa jo nyt :ashamed: :'( Mulla on niin karmee pelko sitä kohtaan ja mun suu on niiiiiiin huonossa kunnossa juuri tän pelon takia.Eilen marmatin mun hammassärystä ja nyt oli pakko varata aika,muuten menee juhannus pipariks.Psyykkausta vaille on hän :ashamed:

pyydä pieni sininen pilleri, mä sain ja itkut jäi odotushuoneeseen :) diapam auttaa aina. *muoks.. oot raskaana, sorry.. diapami pois ja otat puudutteen pienempi paha verrattuna poraukseen ja se sattuu miljoon kertaa vähemmän kun psyykkaat ittes niin että rentona oot puudutteen annon ajan.. tiedän et kuulostaa absurdilta mut jos jännität ikeniä puudutetta antaessa niin sattuu enemmän, yritä olla mahd rento ja ota pienempi kipu vastaan * äh tulipas huono preppauspuhe :( :| :hug: kyllä sä siitä hengissä selviät... korkeintaan paskot housuus...

Pelkoni on kohdattu ja elossa olen,enkä edes pyörtyny :o Tosin sain kaks puudutuspiikkiä ja silti se sattu mutta se oli kestettävissä.lääkäri oli ehkä liiankin ymmärtäväinen,puhui kun lapselle :D Tosin ainoa miinus tässä on se että mun hammas särkee yhä vaikka puolet turvasta on vieläkin ihan puuduksissa :/

Yhteistyössä