Tänään olisi ollut LA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katjuusa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

katjuusa

Vieras
Jos toukokuussa alkuunlähtenyt raskaus olisi saanut jatkua, olisi tänään ollut LA. Tai ainakin näillä main 17.-19.1. Koin heinäkuussa keskenmenon joka itsessään oli melko helppo, mutta jälkitoipuminen kesti kauan kun jälkitarkastuksessa (5 vk km:n jälkeen) kohdussa edelleen havaittiin jäänteitä ja sain uudet lääkkeet tyhjennykseen. Tuntui, että koko loppukesä oli yhtä verta, vuotoa ja siteitä.

Niin se vaan on, että keskenmenosta pääsee yli. Suru ei koskaan unohdu, mutta enää en ajattele asiaa joka päivä. Enää ei tunnu tulevan pahoja ahisturyöppyjä asian tiimoilta, jollaisia oli pitkin syksyää. Sekin jo kertoo jotakin, että tarkan LAn olen unohtanut, mutta muistelisin että se oli tänään.

Pahimpana ahdistuksen säilyttäjänä syksyn mittaan on ollut se, että lapsettomuushoitoja jatkettiin mutta ne eivät tuottaneet tulosta. Ajattelin, että uusi raskaus olisi parasta lääkettä suruun, mutta väistyi se suru näköjään ilman raskautta. Olen yllättänyt itseni :)

Kaikille teille, joilla km on tuore, VOIMIA!!! :hug: Suru helpottaa ajan myötä. Joillakin se kestää pidempään, joillakin vain viikkoja - kuukausia. Uskon, että mikä tahansa aika, jonka ihminen tarvitsee km:stä selviämiseen on normaali ja juuri hänelle oikea. Liian pitkää suruaikaa ei ole. Voimia myös teille, joilla on monta keskenmenoa takana. Tai kohtukuolema. En voi edes käsitttää, miten raskasta se mahtaa olla.

Erittäin paljon jaksamista kaikille tämän ikävimmästä ikävimmän palstan lukijoille.

Aika tekee tehtävänsä, niin kliseeltä kuin se kuulostaakin. Nojoo, ei pelkällä ajan kulumisen odotuksella mennä etiäpäin surutyössä, onhan se työstettävä.

Minä olin jo hyvinkin tuskastunut, kun ahdistus ei tuntunut loppuvan millään. Kaikki raskaana olevat ikäänkuin ihan keljuillessan olivat onnellisesti mahapyöreänä JOKA PAIKASSA. KAIKKI tutut raskautuivat ja minulla reppanalla oli kohtu tyhjä alkukesän km:n jälkeen.

Meidän lapsettomuushoidot loppui tuohon km:ään, mutta se meillä on hyvin, kun on jo kaksi rasavilliä aiemmista hoidoista. Muuten olisin taatusti vielä katkerampi.

Minulla olisi la 30.1. eli nyt olisin huisin pyöreä.

:hug: Voimia teille kaikille!

Mulla LA olisi huomenna... :'( Eikä tänään alkaneet menkat ainakaan mieltä paranna...

Milloin tää loppuu, milloin mä lakkaan itkemästä kun mietin tätä... \|O :headwall: :'( :'( :'( :'( :'(

Yhteistyössä