Tänään ois toinen ultra ja systeemi ärsyttää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

rouvaliini

Aktiivinen jäsen
24.09.2007
4 613
0
36
Ihan kiva päästä taas kattoo vauvaa, mut ketuttaa tää systeemi niin armottomasti. Normaalisti ultra olis terveyskeskuksessa ja siellä se olis ilmanen. Aikaa varatessa neuvolan täti totes kuitenkin et ei onnistu ajan varaaminen tk:seen kun siellä on vaan 3 tyyppiä tekemässä ultria ja ne pitää päällekäin lomia. Sit ne jotka on paikalla on täyteen buukattu. Aika siis jouduttiin varaamaan sairaalaan äitipolille. Soitin sairaalaan ja kysyin tuosta maksupolitiikasta ni tietty se on mulle maksullinen. Ilman noita typeriä päällekjkäisiä lomia sen saisin ilmaseks mut niiden takia maksan tästäkin lystistä sit polikliniikkamaksun yli 20 ?.

Aion kyllä mainita asiasta viimestään neuvolassa et jotain pitäs asialle tehdä. Tää ei oo tasapuolinen juttu. Kyllähän kaupungin pitäs pystyy takaamaan palvelut. Ei missään muuallakaan voi lomiaan tolleen pitää päällekkäin...

Meillä päin ei ole edes muuta mahdollisuuttakaan, kuin vain ja ainoastaan äitipolin ultra ja hintaa 22?. Olisihan se mukava, jos täälläkin olis ilmaisia saatavilla. Eli jokainen extra käytikin on maksullinen.

kyllä ne on vaan terveydenhuollossakin lomat pidettävä.
ensinnäkin, kunnan ei tarvii taarjota kun yksi ultra asiakkaalle, eli kaikki muu on extraa. ja toisex ne ultrat ei ole mitään huvitilaisuuksia "kattoon vauvaa" vaan ne on ihan lääketieteellisiä tutkimuksia, joissa voi joskus ikävä kyllä ilmetä jotain negatiivistakin, myös raskauden myöhemmässä vaiheessa.

niin jaa 22? ja on pikkuraha jos mennään vaan "kattoon vauvaa" ja sit jos on terveydestä kyse rahalla ei luulis olevan merkitystä

täällä mentävä aina äp:lle ja maksettava 22e.. lisäksi aina jos jotain 'erikoikoisempaa', mentävä äp ja maksettava aina 22e..lisäksi neuvolassa vain yksi täti jolla käydään, ei siis voi vaihtaa tms. jos veemäinen..koulutukseltaan ei ole kätilö(kuten vauvaoppaissa kerrotaan olevan neuvolan tätien) ja kun on lomalla niin kouluterkka tai joku vanhus puolelta sijaisena..aina ei onnistu kohdunkorkeuden mittaus, sydänäänten kuuntelut jne.

Meillä maksuttomana saa 3 ultraa raskauden aikana; sen ekan, sit viikolla 20 ja loppuraskaudessa. Ylimääräset tarkistukset sit maksaa. Ja jos on tällänen systeemi, pitäs sen koskee mun mielestä kaikkia, lomista riippumatta.

Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:
kyllä ne on vaan terveydenhuollossakin lomat pidettävä.
ensinnäkin, kunnan ei tarvii taarjota kun yksi ultra asiakkaalle, eli kaikki muu on extraa. ja toisex ne ultrat ei ole mitään huvitilaisuuksia "kattoon vauvaa" vaan ne on ihan lääketieteellisiä tutkimuksia, joissa voi joskus ikävä kyllä ilmetä jotain negatiivistakin, myös raskauden myöhemmässä vaiheessa.

niin jaa 22? ja on pikkuraha jos mennään vaan "kattoon vauvaa" ja sit jos on terveydestä kyse rahalla ei luulis olevan merkitystä

Juu, tiedän kyllä et ne on lääketieteellisiä tutkimuksia, mut ite kun ei niistä ymmärrä mitään ni mulle ne on sitä ne näkee vauvan ja saa siitä kuvan. Ammattilaiset sit kertoo mitä siellä näkyy ja tiedän, et siellä saattaa ilmetä negatiivistakin. Ja rahasta jos puhutaan, ni nyt on kyse periaatteesta ja tasapuolisuudesta. Tiedän myös sen, et terveydenhuollossakin lomat on pidettävä, mut eikö niitä voi porrastaa. Kai kunnan täytyy terveydenhuoltopalvelut takaamaan lomista huolimatta tasapuolisina. Muuallakin katotaan ettei hirveesti oo väkee samaan aikaan lomalla tai sit hankitaan sijaisia.

Kyllä muakin harmittaisi jos kunta tarjoaisi normaalisti sen kaksi ultraa(meillä tarjoaa) ja joutuisin silti maksamaan toisesta. Kyllähän kunnan kaikilla asukkailla olisi samat oikeudet oltava.

Eikös tähän ole muuten tulossa joku yhdenmukaisuus kuntien välillä, että joka kunnan on tarjottava ne kaksi ultraa? Muistelisin näin.

Meilläkin maksulliset ultrat, en osannut edes ajatella että olisivat joillekkin ilmaisia. Meillä on sairaala tk:n vieressä, joten ei ole tk:ssa koskaan ultralaiteitta ollut eikä tulossa. Jotenkin sen itse aina mieltää niin, että kuitenkin joutuu niin vähän raskausaikana mitään hoidosta pulittamaan ei se 22e niin hirveältä tunnu. Vaikka itselläkin molemmista raskauksista ollut yliaikaiskäyntejä vähintään sen kerran. Tietty jos ilmainen olisi, niin harmittaisi jos joutuisi maksmaan. Mutta se 22e on kuitenkin aika pieni summa, miettien sitä mitä rahalla kokee ja saa :D

Olisin varmaan joka päivä neuvolassa, jos täällä ilmatteks ultrattaisiin... EI TOLLASESTA VOI VALITTAA!!! Toisille ei tarjota kuin alkuraskauden UÄ, jossa katotaan onko elämää ja millä viikolla. KAIKKI muu joko yksityisellä tai lähetteellä äippäpolilla... ELÄ VINGU TURHASTA! Voithan olla menemättä...

Täällä on ihan totuttu maksamaan se 22e kun äitipolilla käydään ultrassa, eli rv 12.
Jotkut harvat saa rakenneultran, mutta toki sekin pitää maksaa.
Mä olen käynyt niiden lisäksi vielä useampia kertoja ja toki mä niistä maksan.
22e on kuitenkin aika pieni summa, melkein voisi sanoa että ilmainen.
En ymmärrä kuinka tuo systeemi voi ketuttaa. Varmasti joku paremmin asiansa osaava ultraamassakin..!

Valmistaudun tästä lähtemään sinne periaatteessa maksuttomaan mutta kuitenkin maksulliseen ultraan. Kiva että löytyi edes 2 jotka oli mun kanssa samaa mieltä. Muille iso anteeksi pyyntö että vaivasin teitä tällä turhalla vinkumisella.

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Täällä on ihan totuttu maksamaan se 22e kun äitipolilla käydään ultrassa, eli rv 12.
Jotkut harvat saa rakenneultran, mutta toki sekin pitää maksaa.
Mä olen käynyt niiden lisäksi vielä useampia kertoja ja toki mä niistä maksan.
22e on kuitenkin aika pieni summa, melkein voisi sanoa että ilmainen.
En ymmärrä kuinka tuo systeemi voi ketuttaa. Varmasti joku paremmin asiansa osaava ultraamassakin..!

Niin, ja sulle tiedoksi että meillä tk:ssa on kyllä ammattilaisia tekemässä ultria. He kyllä osaavat asiansa. Sitä en epäile hetkeäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
Ihan kiva päästä taas kattoo vauvaa, mut ketuttaa tää systeemi niin armottomasti. Normaalisti ultra olis terveyskeskuksessa ja siellä se olis ilmanen. Aikaa varatessa neuvolan täti totes kuitenkin et ei onnistu ajan varaaminen tk:seen kun siellä on vaan 3 tyyppiä tekemässä ultria ja ne pitää päällekäin lomia. Sit ne jotka on paikalla on täyteen buukattu. Aika siis jouduttiin varaamaan sairaalaan äitipolille. Soitin sairaalaan ja kysyin tuosta maksupolitiikasta ni tietty se on mulle maksullinen. Ilman noita typeriä päällekjkäisiä lomia sen saisin ilmaseks mut niiden takia maksan tästäkin lystistä sit polikliniikkamaksun yli 20 ?.

Aion kyllä mainita asiasta viimestään neuvolassa et jotain pitäs asialle tehdä. Tää ei oo tasapuolinen juttu. Kyllähän kaupungin pitäs pystyy takaamaan palvelut. Ei missään muuallakaan voi lomiaan tolleen pitää päällekkäin...

Niin ja vielä lisätäkseni tähän, meillä on neuvola/synnäri (joka lakkautetaan tänä vuonna) Kiinni koko heinäkuun ainoastaan hätäsektio valmius on. Eihän se kivalta tunnu kenestäkään, mutta on valitettavasti arkipäivää monessa muussakin kaupungissa ja kunnassa. Syyt ovat säästäminen, ja tuuraajien vähyys kun ei ole mistä ottaa työntekijöitä. Typerä paikka säästää, mutta käsisydämellä kuka maksaisi veroja mukisematta niin paljon että kaikki palvelut taattaisiin 100% omassa kunnassa.

Kyllä mä ymmärrän, että nyppii.
Fakta on, että jossain saa useamman ultran, jossain yhden. Jossain ne on ilmaisia, jossain maksaa.
Mä olen aina joutunut maksamaan sen 22?. Nyt muuton jälkeen en tiedä miten homma menisi, mutta tämänkin raskauden molemmat ultrat tehtiin edellisessä kotikunnassa.

Mun mielestäkään ei kuitenkaan ole ihan reilua, että jos kunnassa on tarjolla 2 maksutonta ultraa, niin joku tai jotkut yksittäiset asiakkaat eivät niitä kuitenkaan saa henkilöstön lomien tms. itsestä riippumattoman syyn takia.

Se ei oikein ole tasa-arvoista kohtelua.

Meillä pitää myös lähteä ultraan tuonne 25kilsan päähän. Kaksi ultraa kunta tarjoaa ja kumpikin ilmainen. Kyllä mä nostasin älämölön jos yhtäkkiä joutus maksaan 20? "siitä ilosta" ja toiset sais ilmatteeks. Tasapuolisuus kait oli tässä rouvaliinin aloituksessa se avainsana.

Yhteistyössä