Tänään maailman huonoin äiti...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt"

Vieras
Olimme lapsemme koululla joulujuhlissa ja juhlat kestivät 1 1/2 tuntia... 2 vuotiaani istui rauhassa sylissäni ja tunnin jälkeen hän yllättäen hermostui ja alkoi itkeä, nousin sitten heti hänen kanssaan juhlasalin takaosaan, josta olin menossa ulos... Huuto jatkui kovana ja en saanut yhtään rauhoitettua, uhmaikä on alkanut oikein kunnolla. Tunsin kaikkien katseet ja harmitti todella.
Muutamat vanhemmat katsoivat paheksuvasti ja yksi sanoi suoraan, että häiritsemme... olin menossa hänen ohitse salista ulos huutava lapsi sylissäni...
Miten teidän pienet jaksavat olla mukana vastaavissa tilanteissa? Halusin olla mukana juhlassa, kun ei ole esim. sukulaisia hoitamaan pienintä näissä tilanteissa. Nyt vaan harmittaa ja on tosi huono olo, kun en saanut lastani rauhoittumaan...

No mitä sitten? Lapset on eri tempperamenttisia, uhmalle ei kukaan voi mitään tuollaisessa tilanteessa, paitsi sen mitä teitkin...kantaa lapsi ulos.

Ihme porukkaa kun vielä kannustaa, että häiritsette vaikka olitte jo menossa ulos!

Noita tilanteita on vaikea edes ennakoida. Sitäpaitsi jos hän jaksoi jo tunnin istua sylissäsi, on melkoinen suoritus jo ;-) Ei takuulla olis onnistunut meidän pojan kanssa tuon ikäisenä.

Kiitos vastauksesta. Yllätyin siitä kommentista niin, kun olin jo menossa ulos... jotenkin jäi vaan niin paha mieli. Kyseinen n.40+v nainen pudisteli päätään, pyysin vain anteeksi ja menin nopeasti ohi. Oli mielestäni jo aika hyvin jaksettu se tuntikin, ei kukaan meidän lapsista ole koskaan jaksanut istua kauniisti koko juhlia, kuten jotkut muut lapset ovat.... Puuh, mikä päivä.

Hän sai katsella kamerasta kuvia. Oli laulujen aikana ihan innoissaan mukana, mutta sitten puheosuuksien aikana ei jaksanut ja lopulta olisi ryöminyt sylistä lattialle tuolien alle... silloin otin syliin ja päätin lähteä ulos. Noi rusinat oli hyvä vinkki, kiitos!

Minä olin äsken laittamassa kahvitusta valmiiksi. Sinne sit tuli muutama vanhempi lapsineen kans valmistelemaan. Lapset soitti siellä soittimia (jotain kapuloita, pianoa ym) niin et aikuisten puhe ei kuulunut. Kukaan vanhemmista ei komentanu lapsia ja tää tilanne ollu muissakin koulun tapahtumissa. Kohta alkaa joulujuhlat ja siellä on useampi perhe kenen lapset saa juosta ja huutaa miten sattuu.

[QUOTE="vieras";25259985]Minä olin äsken laittamassa kahvitusta valmiiksi. Sinne sit tuli muutama vanhempi lapsineen kans valmistelemaan. Lapset soitti siellä soittimia (jotain kapuloita, pianoa ym) niin et aikuisten puhe ei kuulunut. Kukaan vanhemmista ei komentanu lapsia ja tää tilanne ollu muissakin koulun tapahtumissa. Kohta alkaa joulujuhlat ja siellä on useampi perhe kenen lapset saa juosta ja huutaa miten sattuu.[/QUOTE]

Meillä koulun perinteisiin kuuluu, että juhlissa ollaan hiljaa ja lapsetkin pitäisi olla mahdollisimman huomaamattomia, kun taas aikuiset voivat esim. eturivillä istuvat nousta seisomaan kesken esityksen ottaakseen valokuvia.

Ihan normaalia vaikkakin tympeetä aikuiselle. Ei se kasvatuksesta ole kiinni, että se noin riehuu. Ne toiset on jo unohtanu kaiken... aika kultaa muistot.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen väsynyt;25260149:
Ihan normaalia vaikkakin tympeetä aikuiselle. Ei se kasvatuksesta ole kiinni, että se noin riehuu. Ne toiset on jo unohtanu kaiken... aika kultaa muistot.

Kaipa se niin on. Ja täytyy itsekkin koittaa unohtaa, kaipa se tästä hiljalleen....

Mielestäni koulujen joulujuhlat on paikkoja, joihin pikkusisaret ovat tervetulleita (meidän kylässä koko kylän tapahtuma). Sielä lapset voivat rauhassa opetella käyttäytymään ilman, että mammojen pitää rumasti alkaa sanomaan.

Mielestäni koulujen joulujuhlat on paikkoja, joihin pikkusisaret ovat tervetulleita (meidän kylässä koko kylän tapahtuma). Sielä lapset voivat rauhassa opetella käyttäytymään ilman, että mammojen pitää rumasti alkaa sanomaan.

Kuulostaa ihanalta tuo teidän koulu:) Mua tympii meidän lapsen koulun ilmapiiri, keskustakoulu ja paljon varakkaita perheitä, mutta ei aina niitä käytöstapoja. Aika ahdistava olo.

Uusimmat

Yhteistyössä