Tänään mä vihdoin tein sen!! :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Satu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Satu"

Vieras
Kävin ostamassa itselleni salikortin! Sitouduin vuodeksi siihen hommaan ja maksoin itseni kipeäksi vähistä rahoistani. Oon miettinyt tätä jo pidemmän aikaa, mutta aina oon keksinyt itselleni jonkun tekosyyn ja jättänyt kortin ostamatta. Nyt kun mä vihdoin ostin sen ja maksoin siitä aivan liikaa ni enää en raaski jättää sitä käyttämättä!!

Ylipainoa on.. ihan liikaa :( Tressaa kun ajattelen niitä ensimmäisiä ohjattuja tunteja jonne menen. Ihmiset nauraa mulle, että "mitä toi läski itestään oikeen kuvittelee". Puuskutan ja teen kuolemaa jo ensimmäisten liikkeiden jälkeen.

Mutta mä näytän niille, että tän kuoren alla asuu kaunis ihminen :) Kyllä se siitä. Pikkuhiljaa!

Mutta kai sä tiesit että laihdutuksessa kaiken a ja o on ruokavalio, ei liikunta? Tietenkin lihaskunnon treenaaminen on tärkeää ettei lihasta katoa liikaaa, mutta laihdutukseen se ei ole välttämätöntä.

Itse asiassa kuntoilu lisää ruokahalua ja voi joillakin haitata laihdutusta. Eli treenaisin aika maltillisesti laihdutuksen aikana, ja tavoitettuani normaalipainon alkaisin vasta treenaamaan kunnolla. Ylipainoisena myös kuntoilun riskit ovat suuremmat.

Itse en laihduta, mutta oon käyny jumpissa silloin tällöin. Kävin kanssa tänään tekemässä salille sopimuksen ja vuodeksi sitouduin. Maanantaina tehdään mulle ohjelma, ja siitä se alkaa. Mä yritän vaan kohottaa kuntoa ja purkaa stressiä :) Tsemppiä sinnekkin!

[QUOTE="heips";26818761]Mutta kai sä tiesit että laihdutuksessa kaiken a ja o on ruokavalio, ei liikunta? Tietenkin lihaskunnon treenaaminen on tärkeää ettei lihasta katoa liikaaa, mutta laihdutukseen se ei ole välttämätöntä.

Itse asiassa kuntoilu lisää ruokahalua ja voi joillakin haitata laihdutusta. Eli treenaisin aika maltillisesti laihdutuksen aikana, ja tavoitettuani normaalipainon alkaisin vasta treenaamaan kunnolla. Ylipainoisena myös kuntoilun riskit ovat suuremmat.[/QUOTE]

Pienillä painoilla ja monella toistolla rasva kyllä palaa. Ja aloittaja varmaan saa ihan ammattitaitoisen ihmisen tekemään itselleen ohjelman sekä neuvomaan painonpudotuksessa...

Itse liityin myös vuodeksi salille jonne olen pitkään halunnut. Olen kyllä käynyt muilla saleilla aiemmin, mutta pitkään toivonut tälle salille..Maksoihan se paljon, mutta tulee paremmin käytyä kun on kerran maksanut ja sitten ei kertamaksuksi paljon tule kun reippaasti käy :) Ja toisaalta myös ei lääkkeetkään erinäisiin flunssiin yms. mitään halpoja ole jos kuntoilulla saa pidettyä niitä loitolla :)

Tsemppiä sulle laihduttamiseen ja kuntoiluun! Ruokavalio on todella se kaikkein tärkein tekijä, mutta kuntoilu ei kyllä missään nimessä hidasta tahtia! Kunnolla kasviksia ja proteiinia kehiin niin kyllä se siitä. Ja jos alkaa tulemaan vaikeuksia sen suhteen, että ruokahalun lisääntymisen vuoksi sortuu syömään liiaksi kaloreita, niin otappa avuksi palautusjuoma reenin päälle ja pahimpiin makeanhimoihin proteiinipatukoita. Esim. DietMix on tosi hyvää ja mulla on ainakin helpottanut nälän suhteen paljon! Nyt kun nappaa reenin päälle sitä (annoksessa n.100kcal) niin jaksan hyvin ilman et pitää syödä heti jotain. Ja tietty perus rahka on kans hyvä proteiinin lähde.

Syömisessä myös ERITYISEN tärkeää on se KOSKA syöt! 3-4 tunnin välein pitäisi syödä ja päivässä se 5-6 kertaa. Ja jos "säästät" kaloreita iltaan käy niin, että keho vetää aamupäivän + päivän säästöliekillä ja sitten illalla jysäytät pommin sille ja se ei tiedä mitä tekisi kaikille niille kaloreille -> varastoi..Eli syö hyvin aamulla ja päivällä eli EI MISSÄÄN NIMESSÄ sitä "söin vain yhden leivän lounaaksi" linjaa, se kostautuu illalla ja pistää muutenkin kropan turhaan säästöliekille. Joskus jostain luin, että jotta aineenvaihdunta lähtee aterian jälkeen käyntiin siinä pitäisi olla n. 200kcal, lieko totta vai et, mutta lounas nyt ainakin pitää olla yli ton.

Niin ja vielä niistä ryhmätunneista ja miksei salilla käymisistäkin: Mä ainakin oon aina kauhean iloinen kun näen jonkun ylipainoisen reenaamassa, koska sehän tarkoittaa, että kyseinen ihminen on saanut itseään niskasta kiinni ja tekee asialle jotain! Ja voi, että se on sitten upeaa kun näkee sen saman "puuskuttavan ja ensimmäisten liikkeiden jälkeen kuolemaa tekevän" parin kuukauden päästä hoikempana ja terveempänä! Joten tsemppiä ja treeni-intoa sinne!

Niin ja vielä niistä ryhmätunneista ja miksei salilla käymisistäkin: Mä ainakin oon aina kauhean iloinen kun näen jonkun ylipainoisen reenaamassa, koska sehän tarkoittaa, että kyseinen ihminen on saanut itseään niskasta kiinni ja tekee asialle jotain! Ja voi, että se on sitten upeaa kun näkee sen saman "puuskuttavan ja ensimmäisten liikkeiden jälkeen kuolemaa tekevän" parin kuukauden päästä hoikempana ja terveempänä! Joten tsemppiä ja treeni-intoa sinne!

Mulla ihan sama juttu! Tuli se rehevämpi ihminen sitten vastaa lenkkipolulla tai ryhmäliikunnassa :)

• Tykkää
Reactions: Pintsu

Yhteistyössä