Tänään laskettu aika, eikä merkkiäkään synnyksen alkamisesta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 40+0
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 40+0

Vieras
Esikoinenkin syntyi viikon yli, mutta odottavan aika on pitkä. Silloin tällöin kipeitäkin supistuksia, mutta ne jäävät yksittäisiksi. Limatulpasta ei havaintoja. Lääkäri ja terkkari ovat ennustaneet vauvan syntyvän jo monta viikkoja sitten, jäin sairaslomalle, piti keventää kaikkea tekemistä ja nyt näyttääkin menevän taas yliajalle..

Eipä siinä muuta voi kuin jatkaa elämäänsä. Mulla lapsi syntyi käynnistyksellä 42+1, ja päätin jossakin vaiheessa odotukseen kyllästyttyäni, että syntyi tai ei, minä teen nyt omia hommiani.

Äitiysjoogassa ihmisten ilme oli näkemisen arvoinen, kun vetäjä kyseli erästä liikettä esitellessään, millä viikolla kukakin on, ja mulla oli viikko 42 menossa. Samoin kaupungilla liikkuessa ihmiset kyselivät koko ajan, milloin on laskettu aika, ja kun vastasin "puolitoista viikkoa sitten", kaikki olivat ihan kauhuissaan. Odottivat varmaan että poksautan lapsivedet heidän eteensä. Minä olin siinä vaiheessa jo sillä kannalla, että lapsi syntyy seuraavana vuonna tai jotain.

Mutta ymmärrän kyllä, että hiton vaikeaa elää normaalia elämää, jos on kipuja.

Täällä myös tänään laskettuaika, ja olo on aika kärsimätön! Eilen teki mieli hyppiä jo riemusta, kun olevinaan oli limatulppaa, mutta ehkä näin väärin, tai sitten se minun kohdalla ei vaan tarkoita mitään.
Nivusiin vihloo väliin niin, ettei tiedä mitä tekisi. Tänään mulle on tullu kauhea pelko kohtukuolemasta, en ymmärrä. Koko raskaus on sujunut erittäin helposti, eikä mitään onglemia missään vaiheessa (eli ei ole tarvinnut laskea liikkeitä tms), eilen yhtäkkiä ajattelin, että onkos vauva kuinka liikkunut ja samoin aamulla heti herätessäni ja nyt on pelko persuuksissa, että mitäs nyt..
Muutamia satunnaisia liikkeitä olen kyllä aamulla tuntenut, mutta meneekö ne vaan ohi, niin ettei tajua, kun niihin on jo niin tottunut....huh... :/

Mulla oli 20.9 laskettu aika, samana aamuna kävin vielä uimassa kilometri tolkulla, siivosin, hoidin kaverin vauvaa muutaman tunnin.. ei merkkiäkään synnytyksestä, limatulpista tms. kunnes illalla klo 20 maailmaan syntyi terve poika.. Tulin kaverin vauvaa hoitamasta klo 17!

Esikoinen varoitteli tulostaan viikon verran, nyt ei ollut pienintäkään tuntemusta! Näinkin voi käydä että illalla sinulla on jo nyytti sylissä!

Tuosta limatulpan irtoamisesta on kyllä tosi paljon erilaisia kertomuksia, joillain vasta sairaalassa, toisilla pariviikkoa ennen synnytystä, toisilla samanapäivänä....eli ikinä ei voi tietää. Tässä itekkin justiin mietin, että jospa vaan alkais siivoilemaan jos se yhtään auttais. Jotenkin alko vaan kauheasti pelottamaan tuo kohtukuolema. :(
Anteeks ap, kun tuli tähän sun alotukseen avautumaan!

Esikoisen kohdalla limatulppa irtosi vasta sairaalassa ja vedetkin tuli vasta kun lavot puhkaistiin, joten enemmän odottelen niitä supistuksia.

Memmeli: Jos susta tuntuu, ettei vauva liiku, niin soita ihmeessä ä-polille. Itsekin olin muutama päivä sitten huolestunut liikkieden vähemisestä ja kävin sitten sairaalassa käyrällä' ja kaiikki oli hyvin ja sain itsekin mielenrauhan.

Mua vaan mietityttää, kun en ole kertaakaan joutunut laskemaan tai miettimään liikkeitä ja olevinaan tänään ja eilen niitä on tuntunut paljon vähemmän kuin muuten, tai sitten olen vaan kiinnittänyt niihin paljon enemmän huomiota..
Kai tämä pelko johtuu siitäkin, että esikoinen kyseessä.
Nyt alko liikkeitä tuntua enemmänkin, kai mä panikoin vaan turhaa, toivottavasti!

Kyllä se sieltä putkahtaa maailmaan, kun aika on (on jo matkalla). Onnea jo etukäteen.
1479603ou32ggymb3.gif

Se voi kuitenkin alkaa ihan yllättäinkin. Mulla esikoisen synnytys käynnistyi illalla, koko päivänä ei ollut mitään tuntemuksia ja kun viikkojakin oli vasta 39 niin en kerennyt edes odottella vielä.

Jos lohduttaa, mulla on molemmat synnytykset tulleet "puun takaa".

Kuopusta ennen menin puolen yön aikaan nukkumaan ja vielä ajattelinkin, että onneksi ei sentään synny tänä yönä, kun ei ole mitään merkkiä semmosesta. Siksi siis, kun menin liian myöhään nukkumaan. :D

Heräsin 1,5 h myöhemmin ekaan supistukseen.

Justiin tässä mietittiin miehen kanssa, että jos lähdettäs käymään mökillä jonne on suuntaansa 100km matkaa...kai sitä uskaltaa kuitenkin käydä. Käynnistyy tai ei käynnisty synnytys, pääseehän sieltä sitten takaisin. :)

Ite pitää nyt ainakin vaan rauhottua ja unohtaa kohtukuolemat sun muut ja keskittyä johonkin ihan muuhun.

Pariinotteeseen laittoivat käyrälle makaamaan ja lääkäri teki sisätutkimuksen ja kaikki kunnossa, eli huolestuin aivan turhaan, mutta sain tosiaan mielenrauhan. :)
Nyt odotellaan, jotain tekemistä varmaan vois keksiä, jos pääsis synnyttämään pian. :)

Meidän poika syntyi rv 41+5 ja oltais samana päivänä käynnistettykin, jos ei olis omia aikojaan tullut. Loppuajasta (about 3-4 päivää ennen synnytystä) normaalisti kovin aktiivinen sikiö rauhoittui siinä määrin, että soittelin synnärille onko se normaalia. Antoivat sitten ohjeeksi laskeskella niitä liikkeitä ihan kaikessa rauhassa ja kyllä niitä sitten ihan normaalimäärä tulikin. Normaalisti poika piti aikamoista elämöintiä siellä mahassa, että ihan selvästi kyllä liikehdintä väheni siitä.

Onnea synnytykseen ja loppuodotteluihin! :)

Yhteistyössä